:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
وزیر اطلاعات به تلاش مخالفان نظام برای ایجاد ترس و ناامیدی مردم اشاره کرد

برخي خودي‌ها،ميلياردي سكه خريدند

يك آقايي مصاحبه مي‌كند و صحبت از قحطي در كشور مي‌كند و وقتي كه مي‌گوييم مستند اين حرفت چه بوده و دلايلتان را بگوييد مي‌گويد كه نمي‌دانم چه شد اين را گفتم و وقتي يك ذره ناخن مي‌زنيم مي‌بينيم كه دشمنان با واسطه‌هاي مختلف سعي مي‌كنند اين‌گونه القائات را داشته باشند...
کد خبر: ۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۷

خبراقتصادی: وزير اطلاعات گفت: دشمنان برنامه‌ريزي‌هايي در اين ارتباط انجام داده‌اند كه از جمله مهم‌ترين آنها مي‌توان به تلاش براي بر هم ريختن تعادل جامعه با ايجاد شوك‌هاي كاذب به خصوص در زمينه اقتصادي از جمله در زمينه ارز و سكه اشاره كرد كه با كمال تاسف برخي‌ از خودي‌ها نيز در اين مقوله دچار چالش و اشتباه شدند و جاهايي بودند كه جزو مجموعه نظامند و رفتند ميلياردي سكه خريدند و تحت تاثير اين القاء قرار گرفتند و بعضي از خودي‌ها با بي‌توجهي به اين موضوع دامن زدند و در واقع همانطور كه گفتم دشمنان برنامه‌ريزي مي‌كنند كه تعادل رواني جامعه را به هم بريزند

. وزير اطلاعات در ادامه به مصاحبه‌اي اشاره كرد كه در آنجا فردي صحبت از ايجاد قحطي در كشور كرده بود و گفت: يك آقايي مصاحبه مي‌كند و صحبت از قحطي در كشور مي‌كند و وقتي كه مي‌گوييم مستند اين حرفت چه بوده و دلايلتان را بگوييد مي‌گويد كه نمي‌دانم چه شد اين را گفتم و وقتي يك ذره ناخن مي‌زنيم مي‌بينيم كه دشمنان با واسطه‌هاي مختلف سعي مي‌كنند اين‌گونه القائات را داشته باشند. اطرافيان بايد مراقب باشند زيرا دشمنان طراحي‌هاي جديدي در اين‌گونه مباحث دارند. ديديم يك آدم خودي اين حرف را زد و ديديم ماهواره‌ها و رسانه‌هاي آنها با استناد به اين حرف چه جوي را ايجاد كردند.

آنها با تحريم‌ها به دنبال ايجاد نگراني و ترس در زمينه مديريت اقتصادي كشور هستند.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام و المسلمين حيدر مصلحي طي سخناني در همايش «مسجد، حماسه حضور دشمن‌شكن» كه صبح پنجشنبه در جمع ائمه جماعات استان تهران از سوي مركز رسيدگي به امور مساجد در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برگزار شد، با اشاره به حضور مهاجراني و نوري‌زاده در مجلس ميهماني امير عبدالله پادشاه عربستان گفت: ما پيش از نشست «مهاجراني» و «نوري‌زاده» با پادشاه عربستان از آن باخبر بوديم. در سفري كه چندي پيش به عربستان داشتيم و قبل از برگزاي اين جشن، به مقامات عربستان گفتيم كه شما فلان تاريخ برنامه جشني داريد و در اين جشن افرادي را دعوت كرده‌ايد كه از افراد معاند انقلاب و نظام جمهوري اسلامي در آن حضور دارند و پيش‌بيني كرده‌ايد كه 18 ميليون دلار در اختيار آنان بگذاريد. مسئول اطلاعات داخلي عربستان تعجب كرد كه ما چگونه اين اطلاعات را كسب كرده‌ايم؛ در حالي كه اين اطلاعات جزء اطلاعات سري و داخلي آنها بود.

وي با اشاره به گسترش شبكه‌هاي اجتماعي در اينترنت نيز اظهار كرد: در جريان اتفاقات سال 88 در تهران‌پارس خانمي را دستگير كرديم كه با پاي شكسته پاي اينترنت نشسته بود و جمعيت 500 ـ 600 نفري دختر و پسر را از طريق اينترنت براي رفتن به كف خيابان‌ها هدايت مي‌كرد. پس تهديدهاي جديد مقابله جديد مي‌طلبد.

وزير اطلاعات با اشاره به تغييرات صورت گرفته در وب و مواجه شدن با وب 3 در حال حاضر خاطرنشان كرد: سرويس‌هاي اطلاعاتي اينترنت را به‌وجود آورده‌اند و اطلاعاتي به شما مي‌دهند كه در واقع آن چيزي كه شما مي‌خواهيد نيست بلكه آنچه كه خود مي‌خواهند به شما مي‌دهند و اطلاعات شما را مي‌گيرند. رييس گروه گوگل به تازگي در مصاحبه‌اي گفته است كه من افتخار مي‌كنم كه اگر دستگاه حاكميت آمريكا راجع به هر فردي هر اطلاعاتي بخواهد مي‌توانم در مورد آن فرد اطلاعات بدهم و به ما هر خطي بدهند در ارتباط با اطلاع‌رساني و دادن اطلاعات به آن فرد در آن مسير و خط حركت مي‌كنيم.

مصلحي در همين رابطه با ذكر مثالي يادآور شد: وقتي شما در گوگل كلمه نور را مي‌زنيد، انتظارتان اين است كه مثلا آيات و روايات سوره نور يا مباحث علمي مربوط به نور براي شما بيايد ولي اين‌گونه نيست بلكه متناسب با كشور و فرد طراحي شده كه چه چيزي در پي جست‌وجو بيايد. مثلا وقتي اين كلمه نور را مي‌زنيد، چيزهايي كه در تهران و ‌اصفهان مي‌آيد يك‌جور نيست.

وي با اشاره به تلاش و برنامه‌ريزي آنان براي القاي ياس و نااميدي در بين مردم تصريح كرد: آنها در راستاي بحران‌نمايي كاذب از وضعيت كشور تلاش مي‌كنند.

مصلحي در ادامه افزود: آنها سعي مي‌كنند از وضعيت كشور توسط عوامل داخلي‌شان به خصوص جريان فتنه سياه‌نمايي كنند. شما رسانه‌هاي همراه با جريان فتنه را نگاه كنيد و وقتي سرتيتر آنها را نگاه مي‌كنيد مي‌بينيد كه چه حركتي را دنبال مي‌كنند.