:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
اکونومیست، شهرهای بزرگ گران و ارزان جهان را معرفی کرد

زوریخ و ژنو گرانترین، تهران، بمبئی و کراچی ارزان ترین

ارزیابی بر اساس نرخ ارز و پول ملی کشورها شاخص مناسبی نیست اما به هر حال، زوریخ و ژنو در سوئیس، توکیو در ژاپن، سیدنی و ملبورن در استرالیا، فرانکفورت و پاریس، هنگ کنگ، شانگهای و پکن در آسیا و چین از گرانترین هاست...
کد خبر: ۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۷
خبراقتصادی: ارزیابی بر اساس نرخ ارز و پول ملی کشورها شاخص مناسبی نیست اما به هر حال، زوریخ و ژنو در سوئیس، توکیو در ژاپن، سیدنی و ملبورن در استرالیا، فرانکفورت و پاریس، هنگ کنگ، شانگهای و پکن در آسیا و چین از گرانترین هاست، و گرانی پول ملی سوئیس و استرالیا، باعث شده که شهرهای بزرگ در کشورهای استرالیا و سوئیس در رتبه های بالا و اول جدول گران ترین شهرهای جهان باشند...

براساس رتبه بندی نشریه معتبر اکونومیست چاپ لندن، که با در نظر گرفتن هزینه 160 نوع کالا و تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز و پول ملی کشورهای مختلف، و هزینه زندگی در شهرهای بزرگ جهان انجام داده، 14 شهر آسیایی و 24 شهر اروپایی در بین 50 شهر گران جهان قرار گرفته اند.




                                       زوریخ گران ترین شهر جهان در سویئس. مرکز بانک ها و تجارت های بزرگ

        
زوریخ و ژنو در سوئیس، توکیو در ژاپن، سیدنی و ملبورن در استرالیا، فرانکفورت و پاریس، هنگ کنگ، شانگهای و پکن در آسیا و چین از گرانترین شهرهای جهان هستند و شهرهای بزرگ در کشورهای استرالیا و سوئیس به خاطر گران بودن پول ملی آنها از گرانترین شهرهای جهان هستند
همچنین در بین شهرهای ارزان جهان، نام کراچی در پاکستان، بمبئی در هند و تهران در ایران ذکر شده اند. یکی از دلایل اصلی ارزانی این شهرهای بزرگ جهان، پایین بودن نرخ پول این کشورها در برابر دلار و یورو و پوند است و البته این معیار به تنهایی برای بررسی سطح زندگی و گرانی این شهرها کافی نیست.






امسال به خاطر بالا بودن ارزش برابری فرانک سوئیس و کاهش ارزش سایر ارزها، شهر زوریخ سوئیس در رده بندی نشریه معتبر اکونومیست چاپ لندن به عنوان گرانترین شهرهای جهان شناخته شد و ژنو شهر بزرگ دیگر سوئیس، سومین شهر گران جهان معرفی شده است.






 تاکنون شهرهائی مانند توکیو، اوزاکا و یا اسلو همیشه بعنوان گرانترین شهرهای جهان معرفی می شدند. اما برای نخستین بار در بیست سال گذشته که اکونومیست شهرها را رتبه بندی می کند شهر زوریخ عنوان گرانترین شهر جهان را به خود اختصاص داده است.
 شهر زوریخ که مقر نهادهای مالی و بانک های سوئیس است در راس فهرست گرانترین شهرهای جهان قرار گرفته و همچنین ژنو نیز در ردیف سوم این فهرست قرار دارد و بنابراین می توان گفت که دو شهر بزرگ سوئیس امسال در راس شهرهای گران جهان قرار گرفته اند.
 براساس گزارش اکونومیست، هزینه زندگی در شهر ژنو از سال گذشته تا 30 درصد افزایش پیدا کرده است. این موضوع که شهرهای سوئیس و ژاپن تا این حد در رده های اول شهرهای گران جهان قرار گرفته اند بخاطر ارزش بالای پول ملی آنها است. در ضمن ارزش بالای پول ملی دلیلی بوده که برخی از شهرهای استرالیا از جمله سیدنی و ملبورن نیز در رده های بالای فهرست شهرهای گران جهان قرار بگیرند.








 البته فرانکفورت و پاریس نیز علیرغم آنکه ارزش یورو چندان بالا نیست توانسته اند در رده‌های بالای شهرهای گران جهان قرار گیرند. شهرهای زیادی در قاره آسیا نیز از جمله هنگ کنگ، شانگهای و یا پکن هم جزء شهرهای گران به حساب می آیند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Qais talash
|
Afghanistan
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
0
0
خوب البته از جلمه خوش هوا ترین کشور های جهان است.