:
كمينه:۲۱.۷۹°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱

بانک پاسارگاد سودآورترین و قدرتمندترین بانک ایرانی شد

براساس اطلاعات منتشر شده توسط نشریه معتبر The Banker، که اقدام به رتبه‌بندی بانک‌ها و تعیین1000 بانک اول جهان می‌کند،بانک پاسارگاد در سال 2012 موفق شد جایزه بانک برتر سال 2012 ایران را دریافت کند.
کد خبر: ۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۲







 بانک پاسارگاد پیش از این نیز، در سال 2010 میلادی موفق به کسب این عنوان، از سوی نشریه معتبر بنکر شده‌ بود.
در این گزارش آمده است: در بین بانک های داخلی از لحاظ «سودآوری» بانک پاسارگاد در جایگاه بالاتری قرار گرفته است. این بانک با کسب 633 میلیون دلار سود،  بیشترین سود را در میان بانک های ایرانی از آن خود کرده است.
همچنین اطلاعات منتشر شده توسط بنکر نشان می دهد که از نظر معیار «قدرت بانکی»، در بین بانک های داخلی، بانک پاسارگاد جایگاه بهتری را در بین سایرین کسب کرده است. برای محاسبه قدرت بانکی، از داده های مربوط به سرمایه اولیه یا سرمایه پایه بانک ها بهره گرفته می شود.
براساس این گزارش در حال حاضر بانک‌ پاسارگاد در رتبه‌بندی نشریه بنکر درجایگاه 266 جهان قرار دارد و به عنوان یکی از 10 بانک پیشرو جهان و اولین بانک پیشرو در خاورمیانه انتخاب شده‌است.
گفتنی است: نشریه بنکر که یکی از برجسته ترین مجلات بانکی-مالی دنیا محسوب می شود، در بیش از 150 کشور در سراسر دنیا منتشر می شود و منبعی کلیدی برای اطلاعات و تحلیل های صنعت بانکداری به شمار می رود.
این نشریه اطلاعات منحصر به فرد بیش از چهار هزار بانک را درخصوص انسجام دارایی ها، میزان سودآوری وکارایی آنها در برابر رقبا را در اختیار داشته و به صورت ماهانه گزارش هایی درخصوص بازار سرمایه، مدیریت ریسک، پروژه های مالی و بازرگانی و ... در سطح دنیا منتشر می کند. مجله بنکر سالانه چندین جایزه در شاخه های مختلف از جمله انتخاب بانک سال، بهترین بانک سرمایه گذاری، معامله سال و نوآوری در فناوری های بانکی به بانک ها اهدا می کند.
همچنین این نشریه هزار بانک برتر جهان را بر اساس معیارهای فوق مشخص کرده و بر اساس اطلاعات حاصل از صورت وضعیت های مالی حسابرسی سالانه بانک ها در ماه جولای میلادی رتبه هر بانک را در میان هزار بانک مشخص و در مجله به چاپ می رساند.
یادآور می شود: از بین 27 بانک داخلی فعال تعداد 13 بانک ایرانی از لحاظ معیارهایی همچون سودآوری بانکی، نسبت سرمایه به دارایی هر بانک و بازگشت دارایی آنها، مورد بررسی کارشناسان بانکی نشریه بنکر قرار گرفته است و این بانک ها در میان 1000 بانک جدول نیز رتبه های قابل قبولی را نصیب خود کرده اند.