:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۷.۷۹°
Updated in: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
نیکزاد در واکنش به رشد 40 درصدی نرخ مسکن

هر مترمسکن مهر کماکان 300 هزار تومان

اعلام می‌کنم که بالاتر از قیمت‌های فعلی ساخت نخواهیم رفت و برای هر مترمربع مسکن مهر همچنان 300 هزار تومان قرارداد می‌بندیم...
کد خبر: ۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۲

خبراقتصادی: وزیر راه و شهرسازی در واکنش به رشد 40 درصدی قیمت ملک کلنگی گفت: شما می‌گویید 40 درصد افزایش قیمت مسکن داشتیم، اما من می‌گویم مسکن گران نشده است.




علی نیکزاد در پاسخ به پرسش پانا درباره افزایش قیمت مسکن و گزارش‌های میدانی که حاکی از رشد 40 درصدی قیمت ملک کلنگی و 25 درصدی نرخ خرید و فروش مسکن است، اظهار داشت: مگر افزایش قیمتی هم در سطح بازار مسکن وجود داشته است.

وی با بیان این‌که مگر افزایش قیمت مسکن هم داشته‌ایم، افزود: زمانی که بحث نوسان شدید ارز و سکه در بازار پیش آمد، در زمینه زمین و مسکن مسایلی مطرح شد.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: رصد بازار حاکی از آن است که خرید و فروش مسکن در حداقل قیمت قرار دارد.

نیکزاد با بیان این‌که با ساماندهی نرخ سود بانکی تا حدودی مشکلات بازار مسکن حل می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر به اندازه کافی مسکن در اختیار متقاضیان قرار گرفته است و بعید می‌دانم افزایش قیمتی که مطرح می‌کنید، وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که با وجود افزایش قیمت بازار، به‌دنبال برخوردهای تعزیراتی نیستید، خاطرنشان کرد: شما می‌گویید افزایش قیمت مسکن داشتیم، اما من می‌گویم مسکن گران نشده است.

وزیر راه و شهرسازی درباره پیشنهاد 20 درصدی قیمت ساخت مسکن از سوی انبوه‌سازان نیز گفت:در مورد این‌که انبوه‌سازان می‌خواهند با دولت وارد مذاکره شوند، باید گفت هنوز با کسی وارد مذاکره نشده‌ایم.

نیکزاد تاکید کرد: اعلام می‌کنم که بالاتر از قیمت‌های فعلی ساخت نخواهیم رفت و برای هر مترمربع مسکن مهر همچنان 300 هزار تومان قرارداد می‌بندیم