:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در جریان مهارت‌آموزی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران از ارائه آموزشهای محصول محور با همکاری کارآفرینان و تولیدکنندگان برتر داخلی خبر داد و بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در خصوص آموزشهای مهارتی تاکید کرد.
کد خبر: ۳۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
1415786106415_29035.jpg

خبر اقتصادی - حمیدرضا خانپور اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 80 درصد آموزش‌های مهارتی در استان تهران توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و گسترش همکاری و تعامل بین بخش دولت و موسسات کارآموزی آزاد می‌تواند موجب ارتقای صلاحیت حرفه‌ای، توانمندسازی شاغلین و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان شود.

به گزارش ایسنا، وی مهارت آموزی را از جمله راهکارهای تحقق اقتصادی پویا ذکر و خاطرنشان کرد: موسسات کارآموزی آزاد باید بر اساس سیاستها و برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به صورت منسجم و با برنامه عمل کنند و جلوی فعالیتهای زیرزمینی افراد سودجو در زمینه برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی به اسم سازمان را بگیرند.

خانپور درباره نرخ شهریه موسسات کارآموزی آزاد گفت: نرخ شهریه توسط کارگروهی متشکل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، کانون انجمن‌های صنفی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به صورت سالانه آنالیز و پس از تأیید هیأت نظارت استان ابلاغ و تعیین می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در پایان توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، شناسایی مشاغل جدید مهارتی، ارائه آموزش‌های تقاضامحور متناسب با بازار کار و ایجاد مشاغل پایدار را از اولویت‌های مورد نظر این سازمان برشمرد.