:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
درصورت امضای قرارداد:

تام، برای عراقی ها مترو و کارخانه فولاد می سازد

با احداث مترو و كارخانه فولادسازي که در عراق در دستور كار شركت تام ايران خودرو قرار گرفته و به زودي قراردادآن قطعي خواهد شد، راه این شرکت به بازار جهاني كسب و كارهاي غيرخودرويي باز مي شود.
کد خبر: ۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۶






خبراقتصادی: علي شيخ زاده مدير عامل شركت تام ايران خودرو، با بيان اين مطلب، گفت: در تركمنستان نيز در حال بررسي يك پروژه نفت و گاز هستيم. 
وي از برنامه گروه صنعتي تام ايران خودرو براي بسترسازي حضور در بازارهاي صادراتي خبر دادكه در نتيجه آن رشد ارزآوري این شرکت از سال آينده مشهودتر خواهدبود.
مديرعامل تام ایران خودرو افزود: عمده صادرات شركت تام در سال‌هاي گذشته در حوزه خودروسازي و از كانال ايران خودرو مانند احداث سايت‌هاي توليدي در سوريه، بلاروس، آذربايجان، سنگال و‌ ونزوئلا بوده، اما تام به خودروسازي اكتفا نكرده و وارد ديگر حوزه هاي صنعتي نيز شده است. 
شيخ زاده با اشاره به ابلاغيه امسال مجمع سالانه تام، گفت: بر اين اساس، صادرات مورد توجه بيشتر و خاص قرار گرفته و بازاري كه مي توانيم تا حد زيادي در آن نفوذ داشته باشيم، عراق است. 
وي شرايط خاص عراق را فرصتي براي تام توصيف كرد كه با بهره گيري از اين مزيت، در اجراي پروژه‌هاي صنعتي و فني عراق حضور قدرتمندي داشته باشد. 
مدير عامل شركت تام، كشورهاي همجوار، آسياي ميانه و‌ عراق را بازارهاي هدف تام براي خدمات مهندسي و اجراي پروژه‌ها عنوان كرد و گفت:‌ در بخش صادراتي و در منطقه نيز به تازگي در چند مناقصه شركت كرده ايم كه احتمال برنده شدن بالا است و به زودي در اين زمينه اطلاع رساني خواهد شد.
شيخ زاده از همكاري جاري ميان تام و يكي از معتبرترين شركت‌هاي سازنده نيروگاه‌هاي در مقياس كوچك خبر داد و گفت: اين نيروگاه‌ها با فناوري نوين، مي‌توانند مقدار زيادي برق توليد كنند كه براي ساخت نيروگاه براي ايران‌خودرو نيز از همين فناوري استفاده مي شود.