:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۵.۷۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵
بررسی اظهارات دستجردی در جلسه هیئت دولت و ماجرای اختصاص ارز برای زین اسب

از شایعه برکناری وزیر بهداشت تا حکم رئیس جمهور برای نسرین سلطانخواه

در پی این اظهارات دستجردی شایعه برکناری وی قوت گرفت اما رحیمی معاون اول رئیس جمهور آنرا تکذیب کرد
کد خبر: ۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۰
عصر امروز در رسانه ها، شایع شد که به دنبال اظهارات مرضیه دستجردی وزیر بهداشت در مورد تخصیص ارز به دارو و اولویت تخصیص ارز به زین اسب قبل از اولویت تخصیص ارز به دارو، و انتقادات وی از نحوه تخصیص ارز، وزیر بهداشت برکنار شده و خانم نسرین سلطانخواه جانشین وی شده است.




                                               مرضیه دستجردی در کنار نسرین سلطانخواه



اما پیگیری ها نشان می دهد که در جلسه عصر امروز هیات دولت، تنها موضوع تخصیص ارز به دارو، باحضور وزیر بهداشت، و بهمنی رئیس کل بانک مرکزی بررسی شده است و حکم رئیس جمهور برای خانم نسرین سلطانخواه، به عنوان نماينده رييس شوراي عالي علوم در كارگروه «ارزيابي و تشخيص صلاحيت شركت‌ها و مؤسسات دانش‌بنيان و نظارت بر اجراي آن بوده است و خانم دستجردی همچنان به عنوان وزیر بهداشت مشغول به کار است

اظهارات مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص اختصاص ارز کم به واردات دارو و تجهیزات پزشکی و اولویت داشتن ارز برای واردات زین اسب نسبت دارو، واکنش های مختلفی داشته که عصر امروز در جلسه هیات دولت این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بولتن  نیوز، پس از انتشار مصاحبه مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص عدم اختصاص ارز لازم برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی، عصر امروز هیات دولت این اظهارات وزیر را بررسی کرد و از بهمنی رييس كل بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران خواست تا گزارشي از اختصاص ارز براي نيازهاي دارويي كشور به هیات دولت ارائه کند.
بهمنی در این جلسه حضور یافت و گزارشی از اختصاص ارز براي نيازهاي دارويي كشور طي سال 1390 و 1391 به هیات دولت ارائه کرد.
چند روز پیش دستجردی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از برخی بخش‌های یکی از بیمارستان‌های تهران گفت: باتوجه اولویت‌بندی در تخصیص ارز، وزارت بهداشت درخواست کرد تا اولویت بندی‌های ویژه سلامت را خودش تعیین کند که با مخالفت مسئولان اختصاص ارز روبه‌رو شد.
وی افزود: از نظر ما، دارو و ملزومات پزشکی باید اولویت‌های دو و سه باشند، ولی هم اکنون اولویت‌های هفت و هشت را دارند و متأسفانه برخی کالا‌ها مانند زین اسب در اولویت‌های بالا‌تر برای نمونه چهار یا پنج هستند.
ظاهرا در جلسه هیات دولت گزارشی کاملی در این زمینه ارائه شده است.
در پی این اظهارات دستجردی شایعه برکناری وی قوت گرفت اما رحیمی معاون اول رئیس جمهور آنرا تکذیب کرد و گفت: تا احمدی نژاد هست دستجردی هم هست.


نسرين سلطانخواه از رييس جمهورحكم گرفت


رييس جمهور در حكمي نسرين سلطانخواه را بعنوان نماينده رييس شوراي عالي علوم در كارگروه «ارزيابي و تشخيص صلاحيت شركت‌ها و مؤسسات دانش‌بنيان و نظارت بر اجراي آن» منصوب كرد.
متن اين حكم به شرح زير است:

سركار خانم سلطانخواه

معاون محترم علمي و فناوري رييس‌جمهور

سلام عليكم

به استناد ماده سه آيين‌نامه اجرايي قانون حمايت از شركت‌ها و مؤسسات دانش‌بنيان و تجاري‌سازي نوآوري‌ها و اختراعات مصوب 1391/8/21 هيأت وزيران و با عنايت به تعهد و توانمندي‌ و تجربيات ارزشمند سركار عالي، به موجب اين حكم به عنوان نماينده رييس شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري در كارگروه «ارزيابي و تشخيص صلاحيت شركت‌ها و مؤسسات دانش‌بنيان و نظارت بر اجراي آن» منصوب مي‌شويد.

اميدوارم با پيگيري اجراي مطلوب اين قانون، برنامه‌هاي مناسبي در جهت توسعه اقتصاد دانش‌بنيان و تكميل زنجيره ايده تا بازار و تجاري‌سازي نوآوري‌ها و نتايج حاصل از تحقيقات و اختراعات و ارتقاي كمي و كيفي شركت‌ها و مؤسسات دانش‌بنيان تدوين و به مرحله اجرا در آوريد.

توفيقات سركار عالي را در انجام وظايف محوله از خداوند متعال مسألت مي‌نمايم.

محمود احمدي‌نژاد

رييس جمهور و رييس شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري