:
كمينه:۲۲.۷۹°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
»
معاون وزیر تعاون تاکید کرد:

رسیدن به فهم مشترک لازمه توسعه بخش تعاون است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز خلائی در فهم درست از تعاون وجود دارد و رسیدن به یک فهم مشترک در اجتماع، لازمه توسعه فعالیت‌های تعاون و تعاونی‌ها است.
کد خبر: ۳۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
5841-2.jpg

خبر اقتصادی - سیدحمید کلانتری در دیدار نماینده ولی فقیه در فارس، گفت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی توسعه عدالت بوده و هست و همه جناح‌ها و گرایش‌های سیاسی و فکری نیز در این موضوع اشتراک نظر دارند.

ه گزارش ایسنا، وی ادامه داد: همه به‌دنبال عدالت بوده و هستیم و از مکانیزم‌ها و ساختارهایی که ما را به عدالت نزدیک می‌کند و به آن می‌رساند،‌ استقبال و استفاده می‌کنیم، اینکه دولت تبدیل به یک کارفرمای بزرگ نشود، رفاه نسبی در جامعه توسعه پیدا کند و شاهد رونق اقتصاد باشیم.

کلانتری خاطرنشان کرد: اما به‌دلیل برداشت‌های متفاوت از جایگاه تعاون و تعاونی‌ها، شاهد فراز و نشیب‌هایی در سال‌های گذشته بوده‌ایم و این موضوع لزوم رسیدن به اشتراک نظر در این مفهوم را مورد تاکید قرار می‌دهد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر نقش و فعالیت بخش تعاون، گفت: فعالیت‌های تعاونی محدود نیست و می‌تواند در تمام زمینه‌ها و ابعاد بسترسازی و انجام شود، امروز در شیراز شاهد ایجاد بیمارستان‌های تعاونی، پردیس‌های دانش‌بنیان تعاونی و تعاونی‌های زنان روستایی هستیم و این نشان از محدود نبودن فعالیت‌های تعاونی دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم روشنگری در خصوص تعاون و فعالیت‌های تعاونی از طریق تریبون‌های نماز جمعه تاکید و تصریح کرد: امیدوار هستیم که همه برای توسعه فرهنگ صحیح کار و مشارکت تلاش کنیم زیرا فعالیت‌های مشارکتی و تعاونی بسترساز فقرزدایی و توسعه و رشد اقتصادی جامعه است.

کلانتری همچنین گفت: هم‌اینک در کشور 103 هزار تعاونی فعال با یازده میلیون عضو وجود دارد که 900 اتحادیه آنها را مدیریت می‌کند و در هر استان نیز یک اتاق تعاون برای دنبال کردن مباحث کلان ایجاد شده است.