:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
وانت پژو ۴۰۵ جایگزین وانت پیکان می شود

از وانت پیکان تا وانت کاریا پژو ۴۰۵ «پی.یو.وان»، محصول جديد ایران خودرو در بازار خودروهاي كار

از اوایل سال ۹۴ پی یو وان(کاریا) جایگزین وانت پیکان می شود،‌ ميانگين مصرف سوخت براي موتور گازسوز كاريا در شهر 13.8 متر مكعب و 8.3 متر مكعب در خارج از شهر، ظرفيت باك بنزين اين خودرو 52 ليتر و ظرفيت مخزن گاز نيز 70 ليتر درنظر گرفته شده است.
کد خبر: ۳۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰

خبر اقتصادی - گروه صنعتي ايران خودرو در راستاي توسعه محصول و ارايه محصولات جديد به بازار قصد دارد وانت جديد كاريا را به سبد محصولات خود در بخش خودروهاي كار بيافزايد.


وانت كاريا داراي موتور OHVG با حجم 1696 سي سي است. اين موتور داراي حداكثر قدرت 64 كيلووات در هر پنج هزار دور و حداكثر گشتاور 140 نيوتن متر در هر سه هزار دور است. حداكثر قدرت نوع گازسوز اين موتور نيز 56 كيلووات در هر پنج هزار و حداكثر گشتاور آن نيز 124 نيوتن متر در هر سه هزار دور است.

نوع سيلندر موتور  OHVG چهارسيلندر خطي است. اين موتور هشت سوپاپ بوده و در دو نوع بنزيني و گاز طبيعي طراحي شده است. سيستم سوخت رساني آن جرقه دوبل و سيستم احتراق آن نيز الكترونيكي است.

موتور اين خودرو از استاندرادهاي يورو 4 عبور كرده و ميزان آلايندگي آن مطابق با استانداردهاي روز است. گيربكس آن نيز پنج دسته دستي و كلاچ آن غيراتوماتيك و مكانيكي و تك صفحه اي خشك است.

ميانگين مصرف سوخت موتور كاريا در شهر 11.5 ليتر بنزين و در خارج شهر نيز 6.65 ليتر در هر 100 كيلومتر پيمايش است. ميانگين مصرف سوخت در سيكل تركيبي اين خودرو 9 ليتر به ازاي هر 100 كيلومتر پيمايش محاسبه شده است.

ميانگين مصرف سوخت براي موتور گازسوز كاريا در شهر 13.8 متر مكعب و 8.3 متر مكعب در خارج از شهر به ازاي هر 100 كيلومتر پيمايش است. ميانگين مصرف سوخت تركيبي نوع گازسوز كاريا نيز 9.5 متر مكعب در هر 100 كيلومتر پيمايش است.

ظرفيت باك بنزين اين خودرو 52 ليتر و ظرفيت مخزن گاز نيز 70 ليتر درنظر گرفته شده است.

حداكثر سرعت اين خودرو 160 كيلومتر در نوع بنزيني و 145 كيلومتر در نوع گازسوز در ساعت و شتاب صفر تا 100 آن 12.7 ثانيه براي نوع بنزيني و 14 ثانيه براي نوع گازسوز است.

حداكثر بار قابل حمل در نوع گازسوز كاريا 760 كيلوگرم است.

براي سهولت و راحتي راننده فرمان طراحي شده براي اين خودرو هيدروليك است. نوع جعبه فرمان نيز دنده پينيون است. تعداد دور چرخش قفل به قفل فرمان نيز 2.9 است.

به منظور ايمني در رانندگي ترمز كاريا هيدروليك چهاركاناله طراحي شده و ترمز جلو آن ديسكي پرده دار و ترمز عقب آن نيز كاسه اي است. كاريا مجهز به سيستم ترمز ضد قفل ABS است. در اين خودرو براي ايمني بيشتر قفل مركزي و ايموبيلايزر نيز تعبيه شد است. همچنين اين خودرو داراي دوكيسه هواي ايمني راننده و سرنشين جلو است.

سيستم تعليق طراحي شده براي كاريا براي تعليق جلوي خودرو مك فرسون با فنر لول و براي عقب خودرو اكسل صلب با فنر تخت است.

از ديگر مشخصات و امكانات اين محصول مي توان به رينگ فولادي، كمربند ايمني سه نقطه اي جلو و با امكان تنظيم كننده ارتفاع، محدود كننده نيرو، فرمان تاشونده، سيستم قطع كن سوخت در موارد ضروري، كپسول اطفاي حريق، كولر و سيستم تهويه دستي اشاره كرد.

به گفته مديران گروه صنعتي ايران خودرو با ورود كاريا به بازار خودروهاي كار،‌توليد محصول پيكان وانت متوقف و نياز مشتريان در اين بخش از طريق اين محصول تامين خواهد شد.

 


وانت «پی.یو.وان» به جای وانت پیکان

هاشم یکه‌زارع در حاشیه بازدید از ایران خودروی تبریز با بیان اینکه براساس یک برنامه زمانی قرار است گارانتی خودرو را به 3 سال و گارانتی نیروی محرکه را به 5 سال برسانیم تا با این کار اطمینان بیشتری به مشتری بدهیم، اظهار کرد: طراحی و تولید موتور با استاندارد یورو 5 را آغاز کرده‌ایم تا در حضور در بازارهای جهانی موفق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه تولید پیکان وانت تا پایان امسال ادامه خواهد داشت، افزود: از اول سال 94 به جای پیکان وانت، وانت «پی.یو.وان» تولید و عرضه می‌شود.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: طبق برنامه‌ریزی تدوین شده قرار است تا سال 1404 سالانه 3 میلیون خودرو در ایران خودرو تولید می‌شود که 30 درصد محصولات تولیدی یعنی یک میلیون خودرو باید به صادرات برسد.

وی با بیان اینکه از اول امسال به بحث توسعه صادرات و بحث خدمات فروش و کیفیت خودروهای تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو توجه ویژه‌ای شده است، افزود: باید با برنامه‌ریزی در جاهای مختلف با مراجعه به نمایندگی‌ها از مشکلات آنان و مشتری‌ها آگاهی پیدا کرد و نمی‌توان از راه دور مشکلات را کنترل کرد.

یکه‌زراع گفت: در حال حاضر 54 درصد بازار ایران در اختیار تولیدات گروه صنعتی ایران‌خودرو بوده و به دنبال افزایش 60 درصدی آن هستیم.

 

تولید آزمایشی در دهه فجر

مدیرعامل شرکت ایران خودرو تبریز نیز از تولید آزمایشی تولید خودرو پی‌یو‌وان (‌پیکان وانت پژو ۴۰۵) در دهه فجر در تبریز خبر داد و گفت:‌ تولید ۳۰ هزار دستگاه از این خودرو برای سال ۹۳ هدف‌گذاری شده است.وی با بیان اینکه از اول امسال به بحث توسعه صادرات و بحث خدمات فروش و کیفیت خودروهای تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو توجه ویژه‌ای شده است، افزود: باید با برنامه‌ریزی در جاهای مختلف با مراجعه به نمایندگی‌ها از مشکلات آنان و مشتری‌ها آگاهی پیدا کرد و نمی‌توان از راه دور مشکلات را کنترل کرد

مدیرعامل شرکت ایران خودرو تبریز از تولید آزمایشی تولید خودرو پی‌یو‌وان (‌پیکان وانت پژو ۴۰۵) در دهه فجر در تبریز خبر داد و گفت:‌ تولید ۳۰ هزار دستگاه از این خودرو برای سال ۹۳ هدف‌گذاری شده است.

 

غلامرضا صادقیان از پیش فروش ۷ هزار دستگاه پیکان وانت خبر داد و گفت: روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ دستگاه پیکان وانت در ایران خودرو تبریز تولید و به بازار عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران خودرو تبریز از زمان افتتاح تا به امروز با تولید ۴۵۰ هزار خودرو یکی از واحدهای صنعتی تاثیرگذار در ایجاد اشتغال بوده است، ادامه داد: با توجه به اینکه تولیدات این شرکت خودروی کاری است اگر به ازای هر خودرو ۱٫۵ شغل احتساب کنیم ایران خودرو تبریز تاکنون برای ۶۵۰ هزار نفر در کشور ایجاد اشتغال کرده است.

امسال این مجموعه صنعتی برای تولید بیش از ۶۱ هزار دستگاه خودرو وانت بار برنامه‌ریزی کرده است، گفت: در حال حاضر پیکان وانت تولید شده منطبق با یورو چهار است

مدیرعامل ایران خودرو تبریز گفت: از اوایل سال ۹۴ پی یو وان(کاریا) جایگزین وانت پیکان شده و قرار است خودرو سواری جدید از نیمه دوم سال ۹۴ در این شرکت تولید شود.

غلامرضا صادقیان اظهار کرد: شرکت ایران خودرو در راستای ارتقای کیفیت و ارائه محصول جدید و تنوع تولید، طراحی و ساخت پی یو وان(کاریا) را در دستور کار خود قرار داد.

صادقیان افزود: خودرو وانت پی یو وان(کاریا) با پلت فرم ۴۰۵ طراحی شده که دارای موتور ۱۷۰۰ سی سی چهار سیلندر است که در دو نوع بنزینی و پایه گازسوز با ترمز ضد قفل هیدرولیک، فرمان هیدرولیک با قابلیت تاشو و گیربکس پنج دنده ارائه می شود.

وی افزود: این خودرو مجهز به تجهیزات ایمنی ایربگ راننده و سرنشین، کمربند ایمنی و سیستم قطع سوخت در مواقع اضطراری می باشد.

صادقیان در تشریح دیگر ویژگی های این خودرو ابراز داشت: پی یو وان(کاریا) دارای سیستم کولر و تهویه مطبوع، سیستم صوتی MP۳ و CD بوده و از ویژگی های دیگر آن جاسازی مخزن در کف اتاق بار و قابلیت جداسازی اتاق بار از خودروست که امکان تغییر کاربری آن را میسر می سازد.

مدیرعامل ایران خودرو تبریز در ادامه گفت: تولید آزمایشی خودرو پی یو وان(کاریا) از اواخر آذر ماه امسال شروع می شود که تا اوخر سال جاری برنامه تولید پنج هزار دستگاه را خواهیم داشت.

صادقیان تصریح کرد: ۵۲۰هزار دستگاه از بدو تاسیس ایران خودرو تبریز توسط این شرکت روانه بازار شده که در سال جاری برنامه تولید ۷۰ هزار دستگاه را داریم که از اوایل سال ۹۴ یو وان(کاریا) جایگزین وانت پیکان می شود و قرار است خودرو سواری جدید از نیمه دوم سال ۹۴ در این شرکت تولید شود از این رو برنامه های توسعه شرکت شامل ایجاد خطوط تولید بدنه و رنگ خواهد بود که اشتغال زایی مستقیم شرکت را تا دو هزار نفر افزایش می دهد.

 

وی تاکید کرد: برای بومی سازی خودرو وانت پی یو وان(کاریا) طراحی و ساخت مجموعه های اصلی این خودرو شامل گیربکس، موتور و اکسل عقب از شرکت های دولتی و بخش خصوصی استان در برنامه تامین قرار گرفته است که با همکاری و همراهی مجموعه و قطعه سازان بیش از ۵۰ درصد این خودرو در استان تولید می شود.

مدیر عامل ایران خودرو تبریز اظهار داشت در حال حاضر برای تامین قطعات پولیمری، تزئینی، برقی، صندلی، مجموعه تهویه و بخاری، داشبورد و شیشه خودرو علاقمند به همکاری گسترده فعالان این بخش از صنعت استان با این کارخانه هستیم که علاوه بر اشتغال زایی برای منطقه دارای ارزش افزوده و سود اقتصادی مناسب برای تولیدکنندگان است. مدیرعامل ایران خودرو گفت: طبق برنامه‌ریزی تدوین شده قرار است تا سال 1404 سالانه 3 میلیون خودرو در ایران خودرو تولید می‌شود که 30 درصد محصولات تولیدی یعنی یک میلیون خودرو باید به صادرات برسد یکه‌زراع گفت: در حال حاضر 54 درصد بازار ایران در اختیار تولیدات گروه صنعتی ایران‌خودرو بوده و به دنبال افزایش 60 درصدی آن هستیم.


اولویت نخست ایران خودرو توسعه محصول است

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو درهجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو و قطعات وابسته ضمن بازدید از نمایشگاه به بیان اولویت های ایران خودرو در سال جاری پرداخت.  

مهندس هاشم یکه زارع ضمن استقبال از نظرات موافق و مخالف در زمینه صنعت خودرو گفت: واقعیت این است که این صنعت در شرایطی قرار دارد که باید همه دست به دست هم داده و به آن کمک کنند تا این لوکوموتیو در راه اصلی خود ضمن اشتغال زایی به پیشرفت جامعه کمک کند.

 

یکه زارع با بیان اینکه اولویت نخست گروه صنعتی ایران خودرو توسعه محصول است، ادامه داد: ما ضمن همکاری با کشورهای خارجی و همکاری با آنها، این همکاری را به عنوان اولویت اول در نظر نداریم زیرا اولویت اصلی ما توسعه محصولات داخلی است ،محصولی که سازنده آن فرزندان ایران و قطعه سازان ایرانی است.

وی تاکید کرد:آنچه مهم به نظر می رسد تنها افزایش تیراژ تولید نیست زیرا تولیدی مناسب به نظر می رسد که بتواند بازار خود را در داخل و خارج کشور پیدا کند.

مهندس یکه زارع اظهار داشت: با رسیدن به این هدف و افزایش در توسعه صادرات، درتوسعه کیفیت و توسعه خدمات پس از فروش موفق بوده ایم و آنچه از نظر ما مهم است همین رویه ایجاد بازار مناسب جهت صادرات محصولات داخلی است.

 مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن اشاره به توسعه همکاری با شرکت های خارجی از جمله پژو و رنو ادامه داد: ما به دنبال شریک تجاری دیگری می گردیم که این شرکت غیر از شرکت های آسیایی و حتی کشورهای اروپایی است.

 یکه زارع ضمن اشاره به تیراژ تولید در سال جاری گفت: عدد تیراژی که می خواهیم به  آن دست پیدا کنیم 600 هزار دستگاه در سال جاری است و آنچه محقق شده حاصل تلاش های شبانه روزی بود که در ایران خودرو صورت گرفته است.

 وی با اشاره به برنامه شش ماهه دوم سال 94 تصریح کرد: از شش ماهه دوم سال 94 هر شش ماه یک محصول جدید و هر سه سال یک خانواده موتور تولید می شود که البته این محصول ترکیبی از محصولات داخلی و خارجی است. 

وی در مورد همکاری با شرکت های چینی تصریح کرد: همکاری با چین در اولویت نخست ما قرار ندارد ولی نمی توان کشوری که در سال گذشته 20 میلیون خودرو تولید کرده را نادیده گرفت ولی آنچه که در اولویت ما قرار دارد تولید محصولات داخلی و اروپایی است که بیش از 90 درصد از سبد محصولات ما را شامل می شود و تنها 10 درصد از سبد محصولات دیگر  اختصاص می دهیم.

 یکه زارع ضمن اشاره  به اولویت های دیگر ایران خودرو تاکید کرد: بر اساس یک برنامه زمانی قرار است گارانتی خودرو را به 3 سال و گارانتی نیروی محرکه را به 5 سال برسانیم و بدین وسیله بتوانیم به رضایت مشتریان دست پیدا کنیم زیرا مشتری از ما  انتظار داردخودرو با کیفیت دریافت کند بنابر این تا کیفی شدن خودرو و به دست آوردن رضایت مشتری،هنوز راه باقی مانده است. 

یکه زارع ضمن اشاره به تعریف های شاخص مناسب در زمینه توسعه کیفی خودرو یادآور شد: باید شاخص هایی در این زمینه تعریف شود که رضایت مشتری  را به دست آورد.












نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
6
25
این ......تحمیلی رو قرار با کدوم همتای خودش در بازار های رقابتی کشور های آزاد و دمکراتیک مقایسه کنند؟!!! اصلا این ....... ارزش دیده شدن در برابر محصولات دسته چندم اروپائی دارند که کسی دنبال فلان امکانات بسیا ر معمولی و تمسخر آمیزش باشه!!!!! ملت متمدن کشور آریا باید همیشه حسرت داشتن ........ بخورد و در این .......تارزان صفت نشسته و منتظر پرواز به سمت ابدیت و کله پا شدن و افقی به سمت قبرستان های خود خواسته باشد!!!!
ناشناس
|
Norway
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
4
25
بدنیست فقط یکم زشته قیافش،قیمت محصولات ایرانی بیشترازارزش واقعیشون هست،به نظرم این کلاه برداری شیک درلباس تولیدواقتدارملی هس
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
4
10
چه قدر زشته میتونستید همون پیکان وانت تو بهتر کنید من تو قم در نماینگی شیشیه برقی شو دیدم ما همون پبکان وانتو میخوایم
نگم بهتره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
4
10
اقا این پیکان خودمونو ای بی اس ببند روش خیلی بهتره ما ماشین جدید نخوایم کی رو واس زیارت کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
5
3
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
2
20
به این کلاهبرداریتون ادامه بدید ............. فکر نکنید در این دنیا همیشه زنده هستید فکر مرگ هم باشید که عزراییل با کسی شوخی نداره و اخرتی هم هست
الموتیان شرقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
2
9
این خودرو از اسمش معلومه توش موندن چی بگن کاش میگوتن( آهای) چون فارسی بو د تا اسمشو بیارید برای بار بردن، میخوابه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
1
12
جان و جیب ملت ایران برای آزمایش و پولدار شدنتان در خدمت شماست
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
1
1
بالاخره به آرزوی خریدن چندین ساله یکدستگاه پژو پارس رسیدم!
همگی با هم هوراااااااااااااااااااااااااا!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
3
4
چرا این شکلیهههههه قشنگ نیس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
3
5
اعصابم خورد میشه وقتی یه ماشین جایگزین رو نمایی میکنن همیشه ماشینای جدیدشون از قدیمیا بدتر بوده چه فکری میکنن واقعا من یه پیکان وانت دارم بعید میدونم این مثل پیکان وانت بتونه بار ببره چون نه شاسی داره نه به هم پیوسته است کلا آشغاله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
1
3
وطنم وطنم وطنم وطنم
عسکر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
1
2
واقعا خیلییییییی چرت بود
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
2
4
توروخدابس کنید مغز شما به شما چی میگه اخه این چیه یه چیزی ازخودتون بسازین ........
مبین شاددل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
1
3
ازموتر هم وانت میسازن والا.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
4
اگه زه رودر پرشیا روش بذاری قشنگ میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
مگه ندیدی این موتورهای فلات سه چرخ رو ساختن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
1
1
اگه قیمتش پایین کارایییش بالا باشه خوبه وگرنه....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
2
اگه قیمتش پایین کارایییش بالا باشه خوبه وگرنه....
ناشناس
|
Singapore
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
2
2
ای ... .بابابریدهایلوکس روباهاش مطابقت کنید اگه حتی یه برتری نسبت بهش پیداکردین بعدرونماییش کنید .........
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
1
3
مگه یک بدنه ساختن چقدر کار داره حداقل یکم قیافش و بهتر کنن...
فقط دنبال اینن که پول در بیارن!!!
www.m-shirin.ir
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
1
2
بهتراسمشو می زاشتن حمال
ALI
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
1
1
فرانسه وانت ال نود درست کرده ما هم وانت پژو نوبر والا.
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
0
1
واقعا نوبره،خودرو ساختیم در حد لالیگا دست خوش بابا ،کیفیت،پلت فرم،ایربک وووووو غیره سر مردم بیچاره رو شیره بمالید
انصافا فرانسه چیزی نظری نگفته ؟؟؟؟نه خدا وکیلی!!!
من که میدونم هرچی بگم و دوستان عزیز ایران بگن گوش شنوایی چی پیدا نمیشه
با تشکر از ملت ایران نه ایران خودرو.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
2
2
مگه ایران باتمدن، ازکره وژاپن چی کم داره تاکی بایدحسرت ماشینای خارجی تومنطقه آزادمون باشیم
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
1
3
این خودرو در حقیقت پژو روای وانت هست و موتورش هم همون موتور ohv هست که روی وانت پیکان های فعلی نصب میشه، با این تفاوت که بدنه اون 150-100 کیلو سنگین تر از وانت پیکان هست،
بنابراین خدابیامرزه همون پیکان وانت رو
پيمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
1
2
بد نيست بحرحال تو اسغال بازار ماشين خوبه. ولي ادم ديگه از ٤٠٥ و پرشيا زده ميشه
حمید
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
0
0
آقا جان من نخرین!
وقتی برخیا رو میبینم سوار وانت پراید شدن به حال خودمون تاسف میخورم.
این گونه به ظاهر تولیدات توهین به شعور مردمه.
حمید
|
United States of America
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
0
0
مزدا که موتورش رو 1700 زدین (خلاقیت ) پژو هم مدل وانت زدین بازم خلاقیت........
مرتضی
|
United States of America
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
0
0
سلام.به نظر من خیای هم خوشگله.من تو بازار مبل هستم و بارم سبک میشه.این وانت جون میده براش رینگ بندازی و ارتفاع رو تا خشگ خوابش کنی یه کم برسی بهش دیگه نمیخواد پرشیا بخری.و اما اگر قیمتش هم 15الی 18ملیون باشه خوبه وگر نه......
مرتضی
|
United States of America
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
0
0
5دنده جلو میخوره؟رادیاتورش فن داره؟دیگه مانند پیکان جوش نمیاره ؟چراغ سقفی داره؟.خداروشکر ضبط سی دی داره.گیربکسش نعره میکشه؟دیفرانسیل زوزه میکنه؟سرعت بالا بری موتور از جاش در نمیاد؟گارانتی داره یا اگه داشته باشه هم نگاه نمیکنن؟خداروشکر فرمون هیدرولیک.ایربگ داره.راستی تو بارون توش هم آب میره مانند پیکان؟تایمر برف پاک کن داره؟ترمز ای بی اس یا ابی هوش که واسه پیکان تو دست انداز یا سرعتگیرها عمل نمیکنه.
حسین قربانی از مشهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
0
0
به خدادرست نیست هرروزبایه بهونه جیب ملت خالی کنید خداوپیغمبرروهم فراموش نکنید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
0
0
مردم .......... از همون اولش این اشغالا رو نمیخریدن :)
مهدی
|
Germany
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
0
0
پیکان وانت ستون جلو هاش ضعیفه اما کاریا قویسه کاریا ایرو دینامیکش بالاست
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
0
0
لطفا اصلا خودرو نسازید....................دلتون خوشه خودرو میزنید چهارتا مهندس خارجی بیارین
G f b m
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
0
0
با سلام اين ماشينها شايد نسبت به وانت هاي قديمي بهتر باشند ،ولي ما تو عصري زندگي ميكنيم كه تكنولوژي و مدرنيزه شدن داره جار ميزنه ،ما كشوري با اين قدمت چرا بايد از پلتفرم پژو استفاده كنيم ،مگه ما طراح ماشين نداريم مگه ما قادر به ساخت ماشيني كه كاملا ملي باشه نيستيم ،چرا بايد اينقدر خود را كوچك كنيم و از مدلهاي قديمي كشورهاي اروپايي استفاده كنيم و از همه تحقير اميز تر نماد سمند يا ساير خودروهاي خود رو جايگين خودروهاي انان كنيم ،چرا ؟؟؟؟؟
موقعش رسيده ديگر اين كالاها رو تحويل هموطنانمان ندهيم و برايشان احترام قائل بشيم چون اگر خودمون به همديگر احترام بذاريم اون موقع بايد انتظار احترام از يك غير ايراني داشته باشيم .با تشكر
ایرج فرامرزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
0
0
خدایش عالیه چشم بدخواهان کور
جمشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
0
0
واقعا ماشین فوق العاده ایه بی نظیره
از هرچی وانت خارجی هس بهتره
من که بی صبرانه منتظر تولیدشم که یکی بگیرم
محشره محشر
محمد رظا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
0
0
خی لی
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
0
0
واقعا متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
0
واقعا بارک الله به نبوغتون
بابا ی کم نوآوری_خلاقیت_ابتکار.............
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
1
0
همه ی جان و تنم....وطنم وطنم متاسفانه وطنم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
1
1
خیلی چرت بود بد خیافه هست
جناب آقا شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
1
0
با تقدیم سلام و درود و احترام لطف کنید مطالبی در مورد خودرو ford Cortina Mark II و انواع موتور های مورد استفاده آن بنویسد و اینکه اصولا فرقی با پیکان دارد یا نه؟ دوم چیز اینکه میشه شاسی پیکان را از جلو و عقب به هم متصل نمود به جهت محکمی آیا می شود آنرا ضخیمتر نمود
اریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
1
0
فکرکردین خیلی کارشاقی کردین ؟این که به درد کار نمیخوره! شاید خواستین از سایپا عقب نمونین؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
1
0
من خجالت میکشم چیزی بگم (ملت ایران عزراییل جدید مبارک)
نويد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
1
0
أينا اكه به اون دنيا اعتقاد داشتن با مردم اين كارها رو نميكردن,
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
1
1
این خودرو شباهت ............. میدهد که معلوم نیست پدرش کیه!!!
ایران خودرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
1
0
تولید کنندگان گرامی واقعا ساخت یه چنین ماشین هایی توهین بزرگی به مردم ایران و طراحان ایرانی است. آخه واقعآ با وجود طراحان بسیار ماهر ایرانی شما فقط باید یه وانت از ماشین قبلی با سپر جدید بسازید. خب حداقل یه تغییری تو بدنه ایجاد کنید .اینکه گلگیرو درو کاپوت همه همون پرشیاست که؟!؟!؟
یه ماشینی بزنید که مردم پسندن و بخرن نه اینکه گاری بسازید.
سید مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
1
0
فک کنم اگه این خودرو بیاد دیگه پرشیا سوارا باس .////////////////سوار بشن .... موتورش اردی بدنه پرشیا عقبشم که معلوم نی از کجا
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
1
0
تصويرشماره5يعني چي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خیرولله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
1
0
وانت پی یو وان قیمتش چقدر است آیا لیزینگ می شود ؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
1
0
شرکت های خودرو ساز کشور ما با شرکت های کره ی تقریبا در یک سال ساخته شده و شروع به بهره برداری شدن. اما ما چی میسازیم اونا چی میسازن واقعا که از خنده گذشته گریه داره .درضمن آبریوی خودتون رو با این انگولک کردن خودرو ها میبرید.مردم ایران لیاقت سوارشدن ماشین به کیفیت بنز رو دارن....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
1
0
اين همه خود زني نكنيد . فرزندان آريا بگيد خودتون جه هنري دارين و چه گلي به سر سرزمين اريا زدين؟؟؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
1
0
این خودرو چون از اول برای وانت طراحی نشده جوریه که اتاق بارش خیلی عقبه و بار بزنی توش جلوش بلند میشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
1
0
با این ایدهاتون واقا ادم .........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
1
0
........... با این کاراتون میخواین چی رو ثابت کنین . اهان فکر کنم این ماشین جدید که ساختین با بوگاتی . لامبورگینی . فراری . پاگانی . مک لرن . استون مارتین و ... رقابت میکنه یا شایدم از اینا بهتره و ما نمیدونیم . واقعا شورشو در اوردین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
1
0
دوزدی همیشه مملکت را به عقب می اندازه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
1
0
بالاخره نفهمیدیم این ماشین اسمش آریسان هست یا پی وان اینها که رو انتخاب اسمش موندن سر قیمتش چیکار می خوان بکنن فقط اینو باید بگم بخدا که ملت مظلومی داریم
مدیر پایگاه در مراحل طراحي اوليه اسم ها با زماني كه به بازار عرضه مي شود فرق دارد همه جاي دنيا همين است
مثل ال 90 در رنو فرانسه كه بعدها لوگان نام گرفت و در ايران شد تندر 90
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
1
0
چقدر با اقتدار (رونمایی خودروی کاریا) واقعاوووووووووووووووووواقعاووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووواقعا (زشششششششت)
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
0
0
خداوكيل من ي سؤال از مدير عاملا ي إيران خودرو و سابپا دارم ..............
بقران که لیاقت ايرانيا خیلی بیشتر از این اسباب بازياست.
اتاق پژو رو ميندازين رو پیکان .موتور 206رو ميندازين تو 405 ّ.ی ماشین ملی درست میکنین به اسم را نا موتورش رو tu5 ميندازين که واسه 206 گيربکسشو405ميزاريد.بعد جالب ايجاست که کل اتاق را نا و زنش 314کيلو بیشتر نیست یعنی به اندازه ی ی اسب هم وزن نداره بعدش میگن 114تا اسب بخار داره .هاهاها
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
0
0
پس جای زاپاس شو ندیدین محشره !!!!!!!!!!!!
پشت صندلی شاگرد که باعث شده صندلی 20سانت بیاد از صندلی راننده جلوتر و اگر کسی بغل بشینه راننده آینه بغل رو نمی بینه.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
0
0
به نام خدا و با سلام
تجربه نشون داده خودروهای وطنیه قدیمی علی رغم نبود امکانات در اونها مثل کولر و ای بی اس و .... اما از ابعاد مختلف دارای استحکام خیلی بیشتری نسبت به خودروهای لوکس فعلی دارا میباشند!همین پیکان رو ببینید جنازه اش داره تویه جاده وشهر دوندگی میکنه!خدا وکیلی کدوم از این خودروهای فعلی اینهمه کار میکنه!اونم با این مخارج سنگینشون!!اما پیکان همه چیزش اولاً موجوده! دوماً ارزون تره! سوماً خدای نکرده تصادفم بکنه یهو میلیونی از قیمتش کم نمیشه!!
اما خودروهای امروزی مخصوصاً چینی هاش واقعاً در حد آشغالهای کشورهای صنعتی هستن که هم مخارجشون گرونه!هم قیمتشون ابداً متناسب با کیفیتشون نیست!هم قطعاتشون نایابه! هم زود به صدا میفتن!هم از نظر بدنه و موتوری ضعیفن! استهلاک بالا قیمت بالا! کیفیت پایین !عمر بسیار کوتاه!سر و صدای بی حد و حصر! و....
ارمغانیست از کشور بی قید و بنده چین!
خدا از کسایکه پای اینهارو تویه صنعتمون باز کرد نگذره که همه چیزمونو نابود کرده!
کم کم دارن همه صنوف ورشکسته میشه اونم به خاطر یه کشور نا مسلمونه لاقید که توش انسانهارو هم میخورن!
لذا پیشنهادم اینه که آقایون خودرو ساز همون تولیدات قبلیشونو روش کار کنن بهینه اشون کنن و به بازارهای داخلی عرضه کنن
اما با کیفیت بیشتر و بهتر و تجهیز امکانات به اونها!
اینجوری هم کار تولید میشه هم اینها خودشونو ارتقا میدن هم دستمون به اجنبی دراز نیست!هم اگه تحریمی بشه بی نیازیم!
کاری که هند کرد و سالها مرزاشو بست تا به خودکفایی رسید! یعنی ما با قدمت هزاران ساله از هند و امثالهم کمتریم؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
0
0
آقا شما ماشین وارد کنید و به مردم بفروشید خیلی سنگین تره تا با این محصولات بی کیفیتتون .........
گوسفندی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
0
0
گوسفند برای خوردن است تازه اینها اگر لطف هم دارند این ملت گوسفند را نمی خورند صد رحمت بر پدرشان
مصطفی ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0
0
وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااقعا پیکان وانت بزنید خییییییییییییییییلی از اریسان قشنگ تره جانما پیکان وانت بزنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
0
0
من آریسان قسطی خرید م تاسال 99 قسط دارم سگ دست چرخ شاگردم شکست چپ کردم حالا هم هرچه از بیمه بگیرم با ید به شرکت بدم تابتونم لاشه ماشین را بفروشم خلاصه میشم اس پاس یک دستم عجیب درد میکنه سرگیجه دارم نیمه مرده از تو ماشین درم آوردن خداراشکر زنده ام تو اولین ملق ماشین ازهم در رفت برای خودم متاسفم