:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
تحلیل تکنیکال سهام

بررسی روند رشد قیمت سهام فولاد مبارکه

شرایط تولید تختال در این شرکت به گونه ای پیش می رود که ثبت رکورد تولید 5 میلیون و 400 هزار تن فولاد در پایان سال جاری قطعی به نظر می رسد واین به معنی تولید 400 هزار تن بیش از رکورد قبلی و جلوتر از برنامه در فولاد مبارکه است.
کد خبر: ۳۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳
خبراقتصادی: پس از افت چشمگیر سهام شرکت فولاد مبارکه در شرایطی که بازار  سرمایه نیز روزهای کم رونقی را سپری میکرد، قیمت این سهم به عدد 190 تومان رسید.
اما با تغییراتی که در بازارهای جانبی پول همچون بازار سکه ودلار بوجود آمد موجب کنترل حباب این بازارها شد و با رشد و بازگشت مجدد رونق به بازار سرمایه، فولاد مبارکه نیز که یکی از تاثیرگذارترین سهم ها در بازار بورس شده است.






مهدی دانش سرارودی تحلیلگر بازار سرمایه، معتقد است که قیمت سهام فولاد مبارکه، در ماه های اخیر، رشد مجدد خود را شروع کرده واز قیمت 190 تومان تا 400 تومان رشد کرده و سود خوبی نصیب سهامدارانش کرده و در روزهای آینده نیز با تداوم روند فعلی، وضعیت خوبی خواهد داشت.

لذا با توجه به این تغییرات، حرکت سهام بررسی و تحلیل می شود.

با نگاه کوتاه مدت به روند سهم شاهد شکسته شدن مقاومت 390 تومان بوده وسیگنال Bullish Breake Out با هدف قیمتی 445 تومان دیده میشود.اما نکته مهمتر و البته در نگاه بلند مدت، دیده شدن الگوی کنج ادامه دهنده در مسیر صعود است.
پس از رشد قیمت از محدوده ی 190 تومان تا حوالی 390 تومان، روند سهم مدتی به استراحت پرداخته وبا ساخت الگوی کنج ادامه دهنده مقداری از حرکت تند قبلی را اصلاح کرد.
لذا با توجه به دیده شدن این الگو قیمت 530 تومان مهمترین هدف قیمتی سهام فولاد مبارکه می باشد.
شکسته شدن خط بالایی کانال صعودی در قیمت 400 تومان (در نمودار مشخص شده است) که در سه سال گذشته هیچ گاه شکسته نشده بود نیز از نکات قابل تامل و توجه است.
 شاخص قدرت نسبی (Rsi) سهم البته به غیر از اینکه گویای قرار گرفتن سهم در محدوده ی هیجان خرید قرار گرفته در شرایط فعلی سیگنال موثق دیگری ندارد.
 اندیکاتورهای میانگین متحرک تماما به گونه ای قرار گرفته اند که هیچ گونه سیگنال فروشی صادر نمی کند، در کنار این مطالب، حجم بالای معاملات موید قدرتمند بودن روند سهام فولاد برای صعود بیشتر می باشد.

از نگاهی دیگر و در شرایط فعلی، حتی با توجه به تحریم های مختلف که قطعا فولاد مبارکه را نیز تحت تاثیر قرار داده است، شرایط تولید تختال در این شرکت به گونه ای پیش می رود که ثبت رکورد تولید 5 میلیون و 400 هزار تن فولاد در پایان سال جاری قطعی به نظر می رسد واین به معنی تولید 400 هزار تن بیش از رکورد قبلی و جلوتر از برنامه در فولاد مبارکه است.
لذا با توجه به تمامی مطالب بالا در شرایط فعلی نگهداری این سهم جهت صعود بیشتر منطقی به نظر می رسد.
در آینده مجددا به تحلیل سهام این شرکت خواهیم پرداخت.

مهدی دانش سرارودی تحلیلگر بازارسرمایه

Mehdi.Danesh133@Gmail.Com