:
كمينه:۲۴.۷۹°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
نایب رئیس اتاق بازرگانی البرزتشریح کرد:

تعداد گردشگران دربرنامه ششم افزایش می یابد

نایب رئیس اتاق بازرگانی البرزگفت: به منظور افزایش درآمد گردشگری در کشور باید گردشگری زیارت از 2 میلیون نفر درسال به 5 میلیون نفر افزایش یابد و گردشگری تجاری و حلال نیز از 750 هزار نفر آغاز و به 3 میلیون نفر درسال افزایش یابد
کد خبر: ۲۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷


به گزارش خبرنگار خبر اقتصادی  ،رحیم بنا ملایی درهمایش تجارت وگردشگری ،فرصت ها و تهدیدها گفت : وقتی هنوز بانکها به  سپرده های بانکی 25 درصد سود پرداخت می کنند کسی نیاز ندارد که کار کند و تا زمانی که راههای درآمد بیشتر با زحمت کمتر وجود د ارد کسی به خود زحمت تدوین قانونی را برای کسب و کار نمی دهد .
وی با تاکید براینکه دولت ها وظیفه دارند که سرمایه های مردم را هدایت و حمایت کنند ،تصریح کرد: تا زمانی که نگاه به سرمایه گذار اصلاح نشود بخش عمده ای از مشکلات کنونی باقی خواهد بود و متاسفانه چون  آمایش سرزمین وجود ندارد آمارها برای خوش آمد برخی تدوین می شوند در حالی که باید پرتالی جامع به این منظور وجود داشته باشد .
ملایی  با بیان اینکه نگاههای تنگ نظرانه د رکشور باید اصلاح شود ،عنوان کرد: اگر می خواهیم که به صاحبان صنایع بخش خصوصی قدرت لازم داده شود باید اجازه رشد را در اختیار آنها قرار داد .
وی گفت: آقای روحانی اعلام کرده بودک ه می خواهیم دولت را کوچک کنیم و به تشکل ها اجازه فعالیت در عرصه های اقتصادی دهیم اما در شرایط موجود بخش خصوصی خفه شده است .
نایب رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به آمارهای سازمان امور مالیاتی در کسب 28 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی از ابتدای امسال  اظهار کرد: کسب این درآمد برای سازمان امور مالیاتی به معنای ایجاد مشکلات جدید برای صاحبان مشاغل بوده است .
وی تصریح کرد: صنعت توریسم می تواند درآمد ارزی 40 تا 50 میلیارد دلاری برای کشور به همراه داشته باشد و باید از صنعت گردشگری هر ساله 20 میلیارد دلار درآمد داشته باشیم درحالی که این رقم درحال حاضر حدود یک میلیارد دلار است .
ملایی با بیان اینکه گردشگری سلامت برای ارایه خدمات مناسب تر به گردشگر خارجی باید به دست متخصصین سپرده شود ،اظهار کرد: گردشگری سلامت باید در برنامه ششم توسعه از 500 هزار نفر در سال آغاز و به 2 میلیون نفر افزایش یابد .
نایب رئیس اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: به منظور افزایش درآمد گردشگری در کشور باید گردشگری زیارت از 2 میلیون نفر درسال به 5 میلیون نفر افزایش یابد و گردشگری تجاری و حلال نیز از 750 هزار نفر آغاز و به 3 میلیون نفر درسال افزایش یابد .
عضو هیات مدیره توسعه و ترویج انجمن حلال اظهار کرد: تعرفه های صادراتی باید صفر شود و همانند کشور ترکیه 17 تا 20 درصد جایزه صادراتی ارایه شود .
وی تاکید کرد: برای امنیت بیشتر ثبات مدیریت و نرخ ارز مورد نیازاست  و باید برندهای مطرح صنایع غذایی رشد چشمگیر داشته باشند .
سید محمد مجابی رییس دفتر کمیته محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این همایش گفت : در سالهای گذشته اعوجاج در نحوه عملکرد اقتصادی به وجود آمده و رشد اقتصادی منفی شد که به طور طبیعی بر تمامی صنایع کشور از جمله صنعت توریسم تاثیرگذار شد .
وی ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی باید از آنچه که داشته های کشور است استفاده کرد و در بحث صنعت گردشگری نیز اگر از فرصت های موجود بهره ببریم می توان رشد قابل توجه اقتصادی به دست آورد .
مجابی با اشاره به انواع اکوسیستم های طبیعی در کشور اظهار کرد: اکوسیستم های تالابی ،جنگلی ،دریایی و غیره با فاصله کم از هم و وجود 8 هزار گونه گیاهی از جمله ظرفیت های گردشگری در کشور است .
رییس دفتر کمیته محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در وین 80 هزار نفر تخت گردشگری وجود دارد ،تصریح کرد: در کشور ما آمار دقیقی از میزان تخت های گردشگری ،راههای دسترسی و ظرفیت های گردشگری وجود ندارد .
رمضانی مدیرکل انجمن های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز در این همایش گفت: بین تجارت خارجی و آزادسازی اقتصادی رابطه معناداری وجود دارد و برای ارتقای تجارت باید آزادسازی کسب و کار ارتقا و بهبود یابد و دستگاههای دولتی در کنار بخش خصوصی می توانند برنامه ریزی کند تا ارتباط بین تشکل ها و بخش خصوصی ارتقا یابد .
عبدالله سهرابی دبیرانجمن آفتاب نیز در این همایش گفت: اقتصاد گردشگری نیاز به هیچ منبع وارداتی ندارد وو ایران جزو 10 کشور مهم و جذاب در گردشگری است .
وی عنوان کرد: سهم ایران از 2.5 درصد گردشگری در خاورمیانه تنها 8 صدم درصد است و از هر 1001 مسیر گردشگری ثبت شده 240 مسیر مربوط به مسیرهای مذهبی است .
وی ادامه داد: وجود 8919 مکان مذهبی که حدود 8 هزار آن در فهرست آثار مذهبی ثبت شده است از جاذبه های گردشگری درکشور است .
سهرابی تاکید کرد: ارایه خدمات مشاوره ای ،بازاریابی و طراحی محصول ،برنامه ریزی آموزشی و انجام طرح های آموزشی در صنعت گردشگری ضروری است