:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۶.۹۹°
Updated in: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
اداره اطلاعات انرژی آمریکا/ در سه ماهه نخست 2014

ایران بدون احتساب میعانات گازی روزانه 2.8 میلیون بشکه نفت تولید کرد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین برآورد خود از میزان تولید نفت کشورها بدون احتساب میعانات گازی، متوسط تولید نفت ایران در سه ماه نخست سال 2014 را 2.8 میلیون بشکه در روز اعلام کرد.
کد خبر: ۲۵۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
خبر اقتصادی: به گزارش فارس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا وابسته به وزارت انرژی این کشور، در جدیدترین گزارش خود موسوم به «چشم‌انداز کوتاه مدت انرژی» متوسط تولید نفت ایران در سه ماه نخست سال 2014 را 2.8 میلیون بشکه در روز اعلام کرد.

این گزارش میزان تولید کشورهای عضو اوپک را بدون احتساب میعانات گازی برآورد کرده است.

این سازمان آمریکایی در گزارش ماهانه خود، تولید نفت ایران در سه ماهه نخست 2014 را 3.2 میلیون بشکه در روز اعلام کرده بود که به نظر می‌رسد این برآورد با احتساب میعانات گازی باشد.

بر اساس این گزارش، تولید نفت ایران در دوره‌های سه ماهه‌ای سال 2013، روند تقریبا ثابتی داشته و از پایان سال 2013 روند افزایشی به خود گرفته است.

در سه ماهه نخست سال 2013 تولید نفت ایران 2.68 میلیون بشکه در روز گزارش شده که این رقم در سه ماهه دوم و سوم نیز تکرار شده است. تولید نفت ایران در سه ماهه چهارم این سال به 2.69 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

همچنین متوسط تولید نفت ایران در سال 2013 روزانه 2.68 میلیون بشکه در روز برآورد شده است.

بر این اساس، تولید نفت ایران در سه ماهه نخست 2014 نسبت به متوسط تولید نفت این کشور در سال 2013 از افزایش 120 هزار بشکه‌ای برخوردار شده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در بخش دیگری از گزارش خود ایران را سومین تولید کننده بزرگ اوپک در سه ماهه نخست 2014 معرفی کرده است.

عربستان با تولید روزانه 9.80 میلیون بشکه در روز بزرگترین تولید کننده اوپک در این بازه زمانی شناخته شده است و عراق با تولید 3.26 میلیون بشکه در روز در رتبه دوم از این نظر قرار گرفته است.

امارات با تولید 2.7 میلیون بشکه در روز و کویت با تولید 2.6 میلیون بشکه در روز به ترتیب رتبه های چهارم و پنجم اوپک را به خود اختصاص داده اند. ونزوئلا، نیجریه، آنگولا، الجزایر، قطر، اکوادور و لیبی نیز به ترتیب در رتبه‌های بعدی از این نظر قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش کل تولید نفت اوپک در سال 2013 بالغ بر 29.76 میلیون بشکه در روز اعلام شده است.