:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۴
در پاسخ به سوال تعدادی از دانشجویان مطرح شد

لبخند خاتمی به کاندیداتوری عارف و مهرعلیزاده

کشور در زمان های مختلف از تندروی های هر دو جناح ضربه خورده است و باید افرادی با توان مدیریتی بالا، استقلال فکری و توان استفاده از مدیران موفق نظام پا به عرصه انتخابات بگذارند...
کد خبر: ۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۵
سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق در دیدار جمعی از دانشجویان گفت: اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری فعالانه حضور جدی خواهند داشت و روی یک کاندیدای واحد به اجماع خواهند رسید.





وی که هفته پیش به پرسش های برخی  دانشجویان پاسخ می گفت، افزود: شرایط کشور ایجاب می کند که در جهت حفظ وحدت ملی و تامین منافع ملی کشور، حرکت های اصلاح طلبانه در چارچوب نظام و با عمق و سرعت بیشتری تداوم یابد.

وی اظهارداشت: کشور در زمان های مختلف از تندروی های هر دو جناح ضربه خورده است و باید افرادی با توان مدیریتی بالا، استقلال فکری و توان استفاده از مدیران موفق نظام پا به عرصه انتخابات بگذارند.




وی معرفی کاندیداهایی با تفکری اصلاح طلبانه اما در بحث های مدیریتی مستقل و دارای زمینه رای بالا را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: مدیرانی با این تفکر و مورد قبول اکثر مسوولان باید پا به عرصه انتخابات بگذارند تا حمایت مسوولان و مردم و کارشناسان را به همراه خود داشته باشند.





خاتمی در پاسخ و اصرار یکی از دانشجویان که شما در طیف اصلاح طلبان چه کسی را مناسب تر برای نامزدی انتخابات در نظردارید، گفت: عملکرد روشن و موفق دوره اصلاحات، در تامین رفاه و معیشت مردم و جلب رضایت آنان در مقایسه با شرایط فعلی، کاملا مشهود است و مدیران لایقی در سطوح معاون رئیس جمهور و اعضای کابینه اصلاحات هستند که شایستگی اداره امور کشور در حد رئیس جمهور را دارند و قطعا مورد حمایت واقبال عمومی هم قرار می گیرند.





وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که پرسید،  از معاونین جنابعالی اسامی افرادی مانند عارف و مهرعلیزاده به عنوان کاندیدا این روزها در محافل خبری مطرح می باشد، نظر شما روی کدام فرد است؟ لبخندی زد و گفت: هنوز زود است. آنچه مهم است استقلال و توانمندی مدیریتی افراد و نامزدها باید مورد توجه باشد.




دانشجوی دیگری پرسید در باره سایر اعضای کابینه مانند بیطرف و معصومه ابتکار، مجید انصاری و.. نظرشما چیست؟ تصریح کرد: عرض کردم هنوز خیلی زود است و آن چه مهم است این است که رئیس جمهور باید از نظر شخصیتی متعادل و توانمند بوده و دارای سابقه اجرایی در حوزه های اقتصادی، عمرانی، سیاسی، بین المللی و فرهنگی باشد.