:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۲۱.۷۹°
Updated in: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
تعداد نظرات: ۲۵۱ نظر
بانک ملی: پرداخت عوارض خروج از کشور الکترونیک شد از سامانه بام، بله، درگاه سازمان مالیاتی

پرداخت عوارض خروج از کشور الکترونیک شد، عوارض خروج از کشور ۲۲۰ هزار تومان، عوارض مسافران عتبات بدون تغییر

در سفر دوم به خارج از کشور 50درصد این مبلغ بیشتر شده و به 330 هزار تومان می رسد. برای بار سوم و سفرهای بیشتر نیز این مبلغ به 440هزار تومان افزایش می یابد. این ارقام در حالی برای بودجه 97 پیشنهاد شده که هم اکنون قیمت بلیت «لحظه آخری» بسیاری از سفرهای خارجی با هواپیما، بسیار کمتر و گاهی در حدود 100 هزار تومان است. مبلغ قبلي عوارض خروج از کشور، هوایی 75 هزار تومان، حج 37500، خروج زمینی و دریایی 25 هزار تومان بوده است
کد خبر: ۲۴۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳


خبر اقتصادی:  با عملیاتی شدن سامانه پرداخت الکترونیک عوارض خروج از کشور در باجه های مرزی و شعب غیر مرزی بانک ملی ایران، از روز شنبه ۲۴ آذرماه عوارض خروج از کشور به صورت نقدی و سنتی دریافت نخواهد شد.

به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در فاز نخست طرح پرداخت الکترونیک عوارض خروج از کشور که با همکاری نیروی انتظامی و سازمان امور مالیاتی کشور اجرایی شد، پرداخت وجوه عوارض در شعب غیر مرزی و در فاز دوم این طرح، پرداخت عوارض در شعب مرزی صرفا از طریق درگاه ها و کانال های پرداخت الکترونیک پذیرفته می شود و وجوه عوارض از طریق فیش نقدی در شعب دریافت نخواهد شد.

لازم به ذکر است، درگاه ها و کانال های پرداخت الکترونیک عوارض خروج از کشور شامل درگاه پرداخت اینترنتی سازمان امور مالیاتی، دستگاه های POS، CASHLESSو کیوسک بانک ملی ایران و همچنین اپلیکیشن موبایلی بله و سامانه بام این بانک و  اپلیکیشن موبایلی ایوا است.


سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ اعلام کرد که عوارض خروج از کشور سال آینده مسافران عتبات بدون تغییر مانده است.
علی اصغر یوسف نژاد در تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ در نشست خبری، گفت: مصوبات کمیسیون تلفیق در قسمت درآمدی تقریبا به اتمام رسیده به غیر از یک الی دو موضوع که مراعا مانده و منتظر اظهار نظر در این باره هستیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ در تشریح موضوعات مراعا مانده افزود: یکی از این موارد برداشت از صندوق توسعه ملی است که به اذن رهبری نیاز دارد اما در دیگر موارد تقریبا چارچوب اصلی بخش درآمدی مشخص شده است.

 براساس مصوبه کمیسیون تلفیق عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات عالیات براساس قانون بودجه سال ۹۶ باقی ماند و زائرین اربعین که مقصد آن ها کشور عراق است از پرداخت عوارض معاف شدند.

یوسف نژاد افزود: عوارض خروج از کشور برای عتبات در سال ۹۶ برای مرز هوایی ۳۷ هزار و ۷۰۰ تومان و برای مرز زمینی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده بود. سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ مجلس، از افزایش عوارض خروج از کشور به غیر از سفرهای عتبات عالیات، به ۲۲۰ هزار تومان خبر داد.

پيش از اين، در لایحه بودجه 97 عوارض خروج از کشور سه‌برابر شده بود.  بر اساس لایحه تقدیمی دولت به مجلس در بودجه 97 عوارض خروج از کشور به 220هزار‌ تومان افزایش پیدا می‌کند. این عوارض در حال حاضر 75 هزار تومان تومان است. به بیان ساده تر، عوارض مذکور حدود سه برابر شده است.

بر این اساس در سفر دوم به خارج از کشور 50درصد این مبلغ بیشتر شده و به 330 هزار تومان می رسد. برای بار سوم و سفرهای بیشتر نیز این مبلغ به 440هزار تومان افزایش می یابد.

این ارقام در حالی برای بودجه 97 پیشنهاد شده که هم اکنون قیمت بلیت «لحظه آخری» بسیاری از سفرهای خارجی با هواپیما، بسیار کمتر و گاهی در حدود 100 هزار تومان است.

رقم پیشنهادی دولت شامل تفکیک عوارض گونه های مختلف سفر نیست. عوارض سفرهای زیارتی نیز 110 هزار تومان برای هر نفر پیشنهاد شده است.
هم اکنون عوارض سفرهای زمینی و دریایی هر نفر 25 هزار تومان است و عوارض خروج برای سفرهای زیارتی نیمی از اعداد مذکور است.



پيش از اين، بر اساس ماده 45 قانون مالیات بر ارزش افزوده برای سال جاری، عوارض خروج از کشور برای هر مسافر به مقاصد بین المللی 75 هزار تومان و برای مقاصد زیارتی 37 هزار و 500 تومان است. عوارض خروج مسافر ازمرزهای کشور موضوع ردیف ۱۱۰۵۰۴   عوارض خروج هوایی برای هر نفر    ۷۵۰,۰۰۰ عوراض خروج زمینی و دریایی برای هر نفر ۲۵۰,۰۰۰ عوارض خروج زائرین حج تمتع و عمره و عتبات عالیات ۵۰ درصد عوارض تعیین شده در این بند بوده است.
 اکنون عوارض خروج از کشور، برای سفرهای زیارتی، ۳۵هزار تومان و برای سفرهای غیرزیارتی، ۷۵هزار تومان است.براساس جدیدترین آماری که از سوی معاونت گردشگری کشور اعلام شده در سال گذشته ۹ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۴۰ ایرانی به دیگر کشورها سفر کرده‌اند

خبر مربوط به سال 93 در ادامه آمده است:

مرتضی دهقان مدیر کل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) - اظهار کرد: در راستای اجرای قانون اخذ عوارض خروج از کشور تمام هموطنانی که قصد خروج از طریق مرز هوایی فرودگاه‌ها را دارند، موظف به پرداخت عوارض مصوب هستند.

وی افزود: برابر قوانین مصوب، مسافران ایرانی که قصد خروج از کشور را دارند بایستی عوارض خروج از کشور پرداخت کنند و به استناد تبصره ماده 45 قانون مالیات بر ارزش افزوده، ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای کارنامه شغلی از وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی هستند در خصوص پرداخت وجوه عوارض خروج از کشور مستثنی شده‌اند لذا کلیه ایرانیان مقیم خارج از کشور برای خروج از کشور در صورت عدم ارائه کارنامه شغلی می‌بایست برابر مقررات عوارض خروج از کشور پرداخت کنند.

دهقان اظهار کرد: از همه هموطنان که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند درخواست می‌شود قبل از مراجعه به فرودگاه عوارض خروج از کشور خود را در شعب با نک ملی سراسر کشور پرداخت کرده تا در هنگام انجام فرآیندهای پذیرش مسافر و حضور در گیت های گذرنامه با ارائه فیش واریزی به ماموران کنترل گذرنامه به سهولت تردد کنند.

عوارض خروج مسافر ازمرزهای کشور موضوع ردیف ۱۱۰۵۰۴   عوارض خروج هوایی برای هر نفر    ۷۵۰,۰۰۰

عوراض خروج زمینی و دریایی برای هر نفر ۲۵۰,۰۰۰

عوارض خروج زائرین حج تمتع و عمره و عتبات عالیات ۵۰ درصد عوارض تعیین شده در این بند می باشد.

مبلغ یکصد هزار( ۱۰۰,۰۰۰) ریال از عوارض خروجی برای توسعه زیرساختها و تاسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی تا سقف چهارصد میلیارد (۰۰۰, ۰۰۰, ۰۰۰, ۴۰۰) ریال اختصاص می یابد.


جهت كليه مسافرين (بزرگسال و كودک) پرداخت عوارض خروج از كشور الزامی است. (مگر در مواردی كه فرد معاف باشد.) عوارض در كليه بانكهای ملي سطح شهر و همچنين در بانک ملی مستقر در فرودگاه (شبانه روزي) قابل پرداخت مي باشد.
  توصيه ميگردد در صورتيكه از سفر خود مطمئن هستيد به منظور جلوگيري از معطلی در بانک فرودگاه، در روزهاي قبل از پرواز در بانكهاي سطح شهر پرداخت گردد.
   درصورتيكه قصد پرداخت در بانک فرودگاه را داريد، ابتدا كارت پرواز را اخذ و سپس به بانک مراجعه نماييد.(چون ممكن است هنگامي كه در حال واريز وجه هستيد، به علت نزديک بودن زمان پرواز كانتر بسته شود.)

 عوارض خروج از کشور برای هر مسافر به مقاصد بین المللی 75 هزار تومان و برای مقاصد زیارتی 50درصد می باشد.


پیش از این عوارض خروج از کشور برای هر مسافر به مقاصد بین‌المللی 65 هزار تومان و برای مقاصد زیارتی 25 هزار تومان بود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۵۱
arash
|
Georgia
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
0
72
سلام
من متوجه نمیشم عو ارض خروج از کشور برای چیه ؟
چرا هر سال باید ١٠,٠٠٠ تومان اضافه بشه؟
اگر مالیات باشه که روی تمام بلیتها مالیات میگیرن
مدیر پایگاه از آنجا که اکثر مخاطبان در نظرات خود معتقدند که عوارض سفر نباید تا این حد افزایش یابد و عده ای معتقدند اصلا نباید دریافت شود لازم است یادآوری کنیم که به خاطر مخارج سنگین و مسوولیت های بسیار دولت در ایران که بیش از فعالیت های بسیاری از دولت هاست باید راهکاری برای تعادل در هزینه و درآمد بودجه ومخارج کشور ارائه شود. قبلا در برخی دوره ها به خاطر جمعیت کمتر و قیمت نفت بالا نیازی به افزایش مالیات ها وعوارض و... نبوده  اما در حاضر به دلایل مختلف از جمله افزایش مصرف داخلی نفت، جمعیت، یارانه ها، و... برای ایجاد تعادل دیگر نمی توان روی درآمد نفت حساب باز کرد. در برخی سال ها نیز با چاپ پول و استقراض از بانک ها و بانک مرکزی مشکل را حل کرده اند. در نتیجه لازم است به یاد داشته باشیم که اگر با حذف یارانه ها، افزایش درآمد مالیاتی و کاهش معافیت های مالیاتی، ، قیمت  بنزین و... موافق نباشیم یعنی باید تورم و چاپ پول و قرض گرفتن از شبکه بانکی را به دولت تحمیل کنیم و این موضوع باعث می شود که فقیر و غنی و به خصوص کم درآمدها فشار بیشتری را تحمل کنند. 
یعنی اگر قیمت بنزین و مالیات وعوارض و... بالا نرود معنایش این است که باید تورم  را بپذیریم و همه کالاها به تدریج افزایش یابد... گرانی هم از جهت تورم می تواند ایجاد شود که بدترین نوع افزایش قیمت است و همه باید تاوان بدهند و راه دوم این است که هر کس به اندازه ای که مصرف دارد مثلا بنزین مصرف می کند یا سفر می رود یا هر مصرف دیگری باید سهم بیشتری از مالیات وعوارض را بدهد. البته برخی معتقدند که اگر 50 تومان به قیمت بنزین اضافه می شد بهتر از سه برابر شدن عوارض سفر جواب می دهد و این همه انتقاد را به همراه نداشت. براین اساس مخاطبان گرامی به این نکته توجه داشته باشیم که چه مسیری را برای پذیرش واقعیت ها و این همه هزینه و مخارج و مشکلات تورمی و... می پذیریم اینها واقعیت اقتصاد است و هیچ کس علاقه مند نیست که پول بیشتر بدهد اما به هر حال باید هزینه ها به نوعی تامین شود و نباید دولت را وادار کنیم که بی سروصدا از بانک ها قرض کند و تورم بالا برود. . ما هم دوست نداریم که عوارض سفر یا هر قیمت دیگری بالا برود.
نکته دیگر این است که تخلف یک عده افراد که اختلاس می کنند و فساد می کنند و سوء مدیریت دارند و... را نباید به حساب تمام ملت و دولت و اقتصاد 80 میلیونی بگذاریم و اعلام کنیم که چون عده ای فساد مالی دارند ما هم نمی خواهیم قیمت ها بالا برود... این حرف به معنای پذیرش تورم های بالاتر است و نباید به پای عده ای دیگر بسوزیم... واقع بین باشیم و بپذیریم که این کشور متعلق به 80 میلیون ایرانی است و همه باید در سرنوشت  آن شریک باشیم و البته راهکارهای بهتری که فشار بر مردم را کاهش دهد را پیگیری کنیم و پیشنهادهای سازنده بدهیم تا به سهم خود نظر درستی ارائه کنیم...  به امید کاهش مشکلات و ارزانی همه خدمات و کالاها
پاسخ ها
سودا
| United States |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
پول زوره قرن 21....قدیم ........... حالا روشها پیشرفت کرده
مدیر پایگاه البته بدون ابزار نظارتی وجریمه سنگ روی سنگ بند نمی شه شما به لایی کشیدن و سرعت رفتن عده ای در خیابان ها و بزرگراه ها توجه کنید که با وجود این جریمه های سنگین چه رفتاری دارند؟
اگر این جریمه ها نباشد که با 4 میلیون ماشین در تهران و 15 میلیون ماشین در کشور نمی شه نظم را برقرار کرد.
البته فقط نباید به جریمه اکتفا شود باید فرهنگ و محبت ایرانی بهتر شود که مردم تک سرنشین نروند و مسافر سوار کنند و از اتوبوس و نقلیه عمومی استفاده کنند تا تعداد ماشین ها به یک چهارم الان کاهش یابد و نظم و آرامش و خلوت شدن را شاهد باشیم و جریمه هم کم شود.
مقایسه کنید با زمانی که مثل 20 سال یا 10 سال پیش هیچ ماشینی خالی حرکت نمی کرد و همسایه و همشهری را سوار می کردند حالا همه شده تک سرنشین و شلوغ و میلیون ها خودرو صبح می آینده و شب بر می گردند. یک روند کاملا تکراری
اما اگر فرهنگ و نقلیه عمومی بهتر شود مشکل هم کم می شود.
مدیران و کارمندان و کارگران به جای مدیریرت و کار همه تبدیل به راننده شده اند و مدیر نیستند چون روزی 4 ساعت رانندگی می کنند روزی یک ساعت مدیریت.
این وضعیت مشخص است که چه مشکلاتی دارد و لذا بدون جریمه نمی شود نظم نسبی را حاکم کرد اما باید کاری کنند که احجاف نشود و به خصوص دوربین های چهار راه ها بهتر کار کنند چون گاهی بدون آن که خلاف کنند وسط راه چراغ قرمز می شود و عکس می گیرند و جریمه می شوند این ها باید اصلاح شود تا هدف یعنی نظم بهتر حاکم شود....
ناشناس
| United States |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
جناب چه ربطی به جریمه داره؟ عوئارض یعنی هزینه یعنی طرف یک خدماتی گرفته پولش باید دداده بشه در ایران خدمات که از کشورهای دیگه بالاتر نیست مصداق پول زوره
على
|
Sweden
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
4
38
گوش مسافر رو دم سفر ميبرن، مسافر بيچاره كه نميتونه بگه چرا!!!
هر روز يه قانون در ميارن ..........
مدیر پایگاه در گذشته های دور هم بوده و موقع خروج و ورود به هر کشوری باید عوارض خروجی می دادند
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
قاون از سال 64 وضع شده موقتی هم بوده: «لایحه دریافت عوارض خروج از کشور که با حضور اعضای شورای نگهبان در جلسه 1364/4/30 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، در جلسه شورای نگهبان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و نظر شورا به شرح زیر اعلام می‌شود:

حق مسافرت و آزادی سفر، از اعمال عادی و حقوق مسلم فردی و اجتماعی هر شخص است که طبق اصل 20 قانون اساسی همگان از آن برخوردارند و بر حسب بند 7 اصل سوم قانون اساسی بر حسب قانون باید تأمین شود. سلب این حق در شرایط عادی با موازین شرعی و قانون اساسی مغایرت دارد. ولی نظر به وضع فوق‌العاده فعلی و جنگ تحمیلی به اکثریت آرا تأیید شد
شما اطلاع نداری ولی اصرار داری نظر بدهی
ناشناس
|
France
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
2
11
برای دانشجوها چی؟
التقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
0
18
چطور الان اینا هی مالیات اضافه میکنن ارزش افزوده بالا میبرن عوارض خروج گرون میکنن بنزین گرون بیمه گرون بیکاری مسکن گرون مسکن که بیخیال کرایه خونه گرون .....................................
مدیر پایگاه دلیلش این است که در گذشته جمعیت کمتر خدمات و مصرف کمتر و درآمد نفت بهتر بوده و لذا همه چیز ارزان تر از حالا بوده اما با رشد جمعیت، افزایش خدمات و مصرف و سطح زندگی طبیعی است که فشار بر منابع کشور و مخارج دولت و درآمد نفت و رشد تقاضا برای ارز و.... بیشتر می شود و این طور نمی شود زندگی کرد.
یک روزگاری کل مصرف نفت در داخل کشور 500 هزار بشکه بوده امروز شده 1.7 میلیون بشکه در روز حالا این رقم را در سایر موارد نیز ضرب کنید.
جمعیت 36 میلیون شده نزدیک 80 میلیون و می رود به سمت 150 میلیون.
مردم هفته ای یک بار حمام می رفتند حالا دو روزی یکبار می روند.
مصرف و...........
پاسخ ها
مهدی
| United Kingdom |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
..................چرا دوست من که تو مملکتی که هیچی نیست توش اذربایجان همه ملت راضی اند - چرا اونا گمرک و عوارضشون کمه که همه چی از دنیا راحت دستشونه - چرا من با یک میلیون درامد تا الان 100 هزار پس انداز ندارم اصلا ........... فقط ...........میخورن .............قیمت خودروهای ........ رو ببینید فورد تو ارس 85 میلیون 207 تو ایران 63 میلیون این کجاش عدالته که مثل درشکه و هواپیما با هم فرق دارن پراید 20 میلیون ارابه مرگ 10 میلیون بشکه بفروش سودش به ما چیه ؟
ناشناس
| United States |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
چه ربطی داره؟ یعنی هزینه افزایش جمعیت رو مردم باید پرداخت کنن؟ وقتی افزایش جمعیت هزینه داره ادم عاقل چرا بالید افزایش جمعیت بدهد؟ شما دوست عزیز خیلی اعتما به نفس بالایی داری فکر میکنی خیلی میدونی همیتی که با خط قرمز نظر گذاشتی حرفات واقعا باعث حیرته
رضا
|
Germany
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
0
7
ما اگه بخوایم کسی ندونه در کشور دیگری در کجا و چه اداره ای کار می کنیم و چقدر درامد داریم و ... باید چه کنیم؟ چرا سفارت ایران در خارج از ما بیش از 500 هزار تومان برای صدور پاسبرد ایرانی طلب می کنند و بعد می گویند که مزایاش اینه که خروجی نمی دهید و ....
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
3
0
کارنامه شغلی از وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی
ناشناس
|
Bulgaria
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
1
10
اين به اين معنا است كه ايرانيان خارج ار كشور كمتر به وطن برگردند. شايد ايم مبلغ كم باشه براي يكبار ولي انصاف هم خوب است. ايرانياني كه سالي يك يا دو بار به كشور عزيمت ميكنند بر چه اساسي اصلا بايد اين هزينه بيهوده داده شود.
مگر در زمان خريد بليط اين هزينه چند برابر گرفت نميشود. بساط اين كارهاي من دراوردي كي جمع ميشود اللهُ اعلم
مدیر پایگاه اولا این رقم چیزی نیست که تاثیری بر هزینه یک ایرانی مقیم خارج با آن همه هزینه زندگی در خارج داشته باشد
دوم این که اگر دولت عوارض نگیرد پس هزینه فرودگاه و انتظامات و پرسنل و امنیت را باید از کجا تامین کند و چرا نباید کشور از راه مسافرت درآمد داشته باشد و چه چیز باعث می شود که شما فکر کنید باید همه چیز مجانی باشد.
این پول نفت مگر چقدر است که ما هم دلار ارزان می خواهیم و هم همه چیز را مجانی طلب می کنیم
این نکته را با هزینه های بیشمار سفر در خارج کشور و اقامت و... مقایسه کنید که برای اکثر خدمات و کالاها مالیات می گیرند.
البته بهتر است که به قول شما روی بلیت گرفته شود و مثل مالیات بر ارزش افزوده، خروجی با بلیت محاسبه شود.
اما دلیل دیگر این است که دولت از این طریق به آمار دقیق خروجی از کشور پی می برد و یک روش محاسبه دقیق ورود و خروج مسافر به کشور از مرز هوایی است....
پاسخ ها
ايراني
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
جناب ادمين سايت که دلايل واهي نوشتي.اولا ده جا ده جا که ماليات نميگيرن.دوما همين پول نفتي که چيزي نيست داره کشور هاي ديگه با مديريت اقتصادي خوبشون کاري کردن که که کشورشونو خيلي بهتر از چيزي که ما هستيم اداره مي کنن..الان پدر من يک جا به خاطر شغلي که داره ،داره ماليات ميده بعد چرا بايد يه بار ديگه هم ماليات يا از نظر شما خرج خدمات رو بده؟؟؟؟مگه شرکت هاي هواپيمايي بين المللي بابت کار کردنشون تو ايران و بابت پروازهاشون ماليات نميدن؟؟؟؟؟؟در ضمن شما ايران رو با حقوق 1 ميليون که ميشه ماهي سيصد دلار و کشور هاي خارجي که کف درآمدشون ماهي 3 هزار دلار هست اصلا مقايسه نکن و از طرف ديگري هم خدمات رو اصلا با هم مقايسه نکن.اينجا بايد يه جا پول ماليات داد جايي ديگه پول بيمه جدا و بعد عوارض شهرداري جدا و بيمارستان جدا براي هر کاري که مي خواي بکني پول جدا.تو کدوم کشور همچين چيزي هست؟؟؟؟
مدیر پایگاه درست می فرمایید اما یک سوال مطرح می کنیم چرا تهران یک هفتم تا یک پنجم جمعیت کشور را در خود جای داده است؟
اگر مالیات و عوارض شهری از مردم تهران گرفته می شد آیا این همه جمعیت داشتیم؟
وقتی سفره نفت و بودجه دولتی در تهران باز است و مخارج بالا و بازار و خرید وفروش و کار و اداره و کارخانه در تهران است اما مالیات و عوارض به همان اندازه نداریم باعث جمعیت زیاد شده است.
خروجی تهران به خارج کشور هم به خاطر سفر به کشورهای دیگر یا مهاجرت بیش از شهرهای دیگر است یعنی انباشت پول و تبدیل به دلار و خروج از کشور و خرج کردن در کشورهای دیگر....
در حالی که این درآمدها برای شهر و کشور خودمان باید هزینه شود.
خدمات در همین شهر ارائه شود ...
البته با وضعیت کنونی این تحلیل را ارائه کردیم که خیلی هم ناقص است
اما در همه جای دنیا روش اداره شهر و کشور وابستگی به مردم است نه پول نفت و...
این روش هم دموکراسی را تقویت می کند وهم کشور را می سازد....
ضمن این که نظر شما درست است شما مالیات می دهید درحالی که بسیاری از مالیات معاف هستند و جالب این که یارانه هم می گیرند.!
حمید
| Germany |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
"دوم این که اگر دولت عوارض نگیرد پس هزینه فرودگاه و انتظامات و پرسنل و امنیت را باید از کجا تامین کند و چرا نباید کشور از راه مسافرت درآمد داشته باشد و چه چیز باعث می شود که شما فکر کنید باید همه چیز مجانی باشد. "

این نظر شما از آنجا نشات میگیرد که شما با عوارضی که پا بپای بهای بلیط از مردم گرفته میشود آگاهی ندارید! در پول و بهای هر بلیطی که هر مسافری پرداخت میکند این قبیل خرجها برای همه فرودگاههائی که مورد نظر است دریافت میگردد.
"عوارض خروج از کشور" پولی است اضافه بر سازمان که به زور در سر حدات ایران از مردم گرفته میشود وربطی به خرچ فرودگاهها و خادمین آنها ندارد.
امداد
|
Austria
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
1
29
در هیچ کشوری عوارض خروج از کشور وجود ندارد. من هم نمی فهمم برای چی باید عوارض از خروج از کشور داد؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
واقعا مسخره است!!! مسخره
meysam
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
مثل عوارضی تهران قمه !!!!!!!!!!!!!!
ایرانی بی پشتوانه
|
Germany
|
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
0
19
شما که همه موضوعات را می فرمائید ممکن است بفرمائید که چرا مردم کشور همسایه ما ترکیه با یک سوم هزینه ای که ایرانیان برای بلیط پرداخت میکنند. به کشورشان مسافرت میکنند و این چیزها را هم نمیدهند تازه نفت هم ندارند. در تمام دنیا پول عوارض فرودگاه روی بلیط هواپیما است. این را که دوبله سوبله میگیرند یک بار هم جداگانه تحت نام عوارض خروج. ایران تنها نمونه ای است که مسافرانی که بلیط داشته و تاریخ پرواز مشخص دارند باید چند روز قبل از پرواز دوباره بلیط خود را تایید کنند وگرنه بلیط آنها کنسل میشود. این همه نوآوری و در آوردن شیوه های اذیت مردم واقعا مختص ایران است. نروژ هم نفت دارد ما هم نفت داریم. نفت نروژ در زیرساخت های اساسی هزینه شده و یکی از مرفه ترین کشورهای دنیاست و نفت ایران بلای جان ما شده و سالهاست که به خاطر این نفت تاوان های سنگین می پردازیم. این و بیشماری از دلایل دیگر باعث شده که ایرانیان خود را بدون پشتوانه حقیقی بدانند.
پاسخ ها
امیر
| United States |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
خدا روشکر مدیر سایت نیومد با نظرات جانب دارانش به کامنت شما حمله کنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
چونکه ایشان جوابهای سطحی یشان ته کشید !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
0
11
با این افزایش قیمتها چگونه میتوان مردم را تشویق به ازدیاد نسل کرد
گ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
0
3
لا اقل ای همه پول میگیرن نمییام خرجه شهر کنن
ارمیس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
0
9
ادمین جون کم چرت و پرت بنویس مالیاتی که ما با چشمون نبینیم کجا خرج میشه میخوام صد سال نباشه این یک دومالیات رو بلیط میدی موقعه خروج عوارض میدی همش میدی ولی خدمات صفر تو هواپیما احساس میکنی ... یک لیوان چایی میخوای میگه فقط تو پروازای صبح میدی............ تو انگلیس مالیات میدن سالی دوبار محله شون در و دیوار کوجه هاشون رنگ میزنن واسه دانشجو مترو اتبوس سینما نیم بها میشه واسه بازنشسته ها سالی یه مسافرت با جا نیم بها میذارن میهوام صد سال عوارض نگیرین وقتی پولو بعد جالبه از م مالیات میگیرن از کسی که سالی200تا 300میلیون خاص در امد داره 5یا 6میلیون مالیات میگیرن ادمین جان سایت چشاتو وا کن دور ورتو هوب نگا کن کم دفاع کن
مدیر پایگاه نظر شما در برخي موارد درست است اما دليل نمي شود كه به خاطر خطاي ديگران و نابساماني ساختاري اصل يك موضوع درست و قابل دفاع مثل گرفتن عوارض و ماليات را انكار كنيم ماليات اساس تقويت دولت و پاسخ گويي دولت در برابر مردم و سوال كردن مردم از دولت بابت چگونه خرج كردن ماليات است خود شما هم در سخنان خود به آن اشاره كرده ايد...
اگر در انگليس آن گونه خدمات مي دهند كارگر و كارمند هم آن گونه كار مي كنند و آن گونه ماليات مي دهند.
دفاع از پرداخت عوارض و ماليات و گسترش پايه مالياتي وجلوگيري از فرار مالياتي و دريافت ماليات و عوارض از كساني كه توان سفر خارجي دارند، به اين معنا نيست كه سوء مديريت و فساد و رشوه و.... را انكار كنيم.
هر موضوعي در جاي خود بايد مطرح و حل شود و علاوه بر اصلاح دولت بايد اصلاح رفتار مصرفي و مردم و خود ما هم پذيرفته شود.
نمي شود به خاطر رفتار فسادانگيز يا ضعف مديريت عده اي، همه چيز را زير سوال ببريم و از پرداخت عوارض و ماليات به عنوان يك پايه درست اقتصادي دفاع نكنيم و...
پس كي بايد حرف حق و درست كه تلخ است گفته شود اگر قرار باشد همه جا يك جور عمل كنيم تا رضايت شما جلب شود نتيجه همين است كه امروز شاهديد. پس بايد حرف هايي كه اصلاح ساختار را به همراه دارد گفته شود و اگر در اجرا نادرست عمل مي شود بايد انتقاد شود.
اگر همه چيز را انكار كنيم يعني خود و آينده اقتصاد را انكار كرده ايم... شما در كشور خارجي به مراتب سخت تر و پر هزينه تر و پركارتر زندگي مي كنيد و دليلش عدم وابستگي به درآمد مفت نفت است. ماليات مي دهند و افتخار هم مي كنند كه در سرنوشت كشور خود شريك هستند ولي ما پرداخت ماليات و عوارض را حرف زور و قانون ناكارآمد ارزيابي مي كنيم!./...
رخساره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
0
0
عوارض خروج از کشور از راه زمینی چقدره؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
1
8
جوابهایی که به رنگ قرمز نوشته شده اند جواب شبیه بقالی سرکوجه به مشتر میباشد. توجیه کسی میکند که جیره خوار باشد
مدیر پایگاه انتقاد کردن اگر 50 درصد حل مسئله باشد، 50 درصد بقیه را باید به راهکارها و مسائل دیگری که از چشم ما پنهان مانده اند اختصاص داد.
همه مسائل هم به مدیریت و سیاست مرتبط نیست اگر هم ارتباط داشته باشد بالاخره به عنوان شهروند این مملکت حق داریم نظر بدهیم. مثل شما که نظرتان را می دهید.
انتظار نداشته باشید هم یک نظر داشته باشند. اقتصاد و جامعه هم پول و درآمد لازم دارد و هم هزینه و مصرف. همه پول را هم نباید از پول نفت تامین کرد.
واقعیت ها را باید بررسی کنیم هرچند با نظر ما همخوانی نداشته باشد.
آن بقال هم نظرش را براساس واقعیت های پیرامون خود مطرح می کند نه براساس رویا...
زندگی همین است هم احترام به واقعیت ها و هم احترام به نظرات آدم ها
اگر کسی نظرش با ما یکی نیست نباید فکر کنیم که جیره خوار است.
در هر موضوعی نیز نباید تنها به موارد اختلاف و حذف فکر کنیم برخی مسائل و راهکارها مشترک است بالاخره باید پذیرفت که در این مملکت زندگی می کنیم و در هر شرایطی باید واقعیت ها و مشکلات و قوانین و... را بررسی کنیم. نمی شود با زیرسوال بردن و قبول نکردن همه چیز، زندگی را اداره کرد
پاسخ ها
امیر
| United States |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
واقعا این پاسخ های ادمین خسته کننده هست. یک چیزی یاد گرفته هی تکرار می کنه
مدیر پایگاه امیرجان راهکار بده بهتر از آنچه ما می گوییم باشه و هزینه های کشور مثل جاده و فرودگاه و آموزش و پرورش و... را تامین کنه اگه قرار باشه هیچ پرداختی نباشه چطور باید مخارج را تامین کرد. واقعیت های اقتصاد و خرج و مخارج زندگی و مملکت داری سخته و تلخه. به همین خاطر رضایت ندارید.
اصلاح امور سخته پس شما راهکار بدهید ماهم توجه می کنیم
ناشناس
| United States |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
بابا مجبور نیستی این همه چرندیات به رنگ قرمز بنویسی بشر من دارم از تعجب شاخ درمیارم دست بردار اومده هی داره توجیه میکنه که هزینه مردم باید بالا برود و...
مدیر پایگاه شما بفرما راه حل چيست با اين همه كارمند اگر ماليات و عوارض نباشد... قيمت نفت هم كه كاهش يافته... پس چه بايد كرد پول چاپ كنند و تورم بشود بهتر است؟
عوارض خروجي نان شب مردم نيست.. هرچند كه بايد نرخ مناسبي داشته باشد و معقول باشد اما وقتي به خاطر منافع خود حاضر به پرداخت هزينه به دولت نيستيد بفرماييد كه چه راهي بايد جايگزين شود؟ وقتي جمعيت چند برابر شده و نيازها افزايش يافته و ديگر مثل گذشته نمي توان روي نفت حساب باز كرد چه راهي براي اين همه خرج و مخارج  و پرسنل دولت و كارمند و امورات  كشوري باقي مي ماند...  عوارض تنها يك قلم است  كه عده اي نسبت به آن حساس هستند در حالي كه بسياري از امورات و هزينه هاي ديگر وجود دارد كه بايد براي آن فكري شود... ما هم مثل شما دنبال راهكاري هستيم كه بتوان اين اقتصاد را متعادل مديريت كرد...
ما توجيه نمي كنيم اما بالاخره بايد موضوع بررسي شود شما بررسي كن بفرما تعادل در  درآمد و هزينه دولت چگونه بايد انجام شود 
 آنها كه در اختيار دولت نيست كه مشخص است به مواردي كه در اختيار دولت  است اشاره كنيد
عجبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
0
3
یعنی برای خروج از کشور هم باید پول داد؟!!
........
بجای این کار می توانند هزینه پاسپورت و ... را افزایش دهند .... معمولا همه جا ها بعنوان ورودیه یک پولی می گیرند البته اون هم از خارجی ها قابل قبوله... ولی خروجیه ؟!!!!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
0
0
متاسفانه در ایران به مناطق مرزی کشور تحت عنوان مناطق آزاد این اختیار رو دادن که آزادانه ............ مثلا مرز بازرگان تحت عنوان منطقه آزاد ماکو طی ۳ سال گذشته............... به تازگی خبرهایی هست که قراره عوارض خروج زمینی از این مرز رو بکنن ۷۵۰۰۰ تومان.
بهروز
|
United States
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
0
5
در هیچ جای دنیا مسافر ویا توریست رو اذیت و معطل نمیکنند !!!!
۷۵ هزار تومن ویا بیشتر حق مسلم فرودگاههاست ، ولی دریافت به اینصورت در هیچ جایی مشاهده نمیشه.
میتونند مثل همه جای دنیا، روی بلیط هواپیما حساب کنندو در لحظه آخرباعث ازار و سرگردانی مسافر نشوند.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
2
0
سلام از مرز شلمچه قصد زیارت داریم به عراق توشهر ما یک نفر هست گذر نامه با مدارک تحویل میگره با 200تومن پول واسه عوارض .سفر به صورت شخصی است و گفت روزی که اومدید گذر نامه رو تحویل بگیرید.صحت دارد یا ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
0
1
عوارض خروج زميني هم گرون شده؟
سولماز
|
Netherlands
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
0
6
واقعن كه مسخره است براى چه هر بار كه از كشور خرج ميشيم بايد خروجى بديم اما ارز مسافرتى فقط 1 بار ميتونيم در سال بگيريم. اونم در حاليكه اونقدرى تفاوت بين ارز مسافرتى و ارزى كه در بازر ارایه ميشه نيست به هر بهانه بياد از جيبمون بزنيم و خرج هكومتو بديم. در حايكه هيچ چيزيش به خودمون نميرسه. متاسفم
مدیر پایگاه درکشورهای دیگر هم به هر شکل و بهانه ای مالیات و عوارض می گیرند. بالاخره دولت باید منابع درآمدی داشته باشد
پاسخ ها
امیر
| United States |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
ادمین حیا کن کامنت ها رو رها کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
از بچه های زیر 12 سال خروجی میگیرند ولی ارز تعلق نمی گیره .
ناشناس
| United States |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
این ادمین که داره جواب میده حدس میزنم از این دانشجوهای بیسواد اقتصاد باید باشه که رفاه رو در خالی کردن جیب مردم جستجو میکنه عاو مردم بیکار هستند رفاه وقتی بوجود میاد که طرف 4000 دلار در ماه درامد داشته باشه بعد مالیاتش را هم بدهد کشور کلا صنعتش خوابیده و تحریم شده عین داروغه شهر ناتینگهام میگه باید مالیالت بدهید و... اخه نادانی تا چه حد نمیخای دست برداری؟ این حرفا چچیه نوشتی؟ مگه مجبورت کردن بیای جواب بدی؟
مدیر پایگاه  خوبيه سخنان جنابعالي و ساير مخاطبان عزيز و جواب هاي ما اين است كه به فكر فرو برويم و رابطه شاخص ها و  عملكرد ها و حوزه هاي مختلف را باهم بررسي كنيم. جاده فقط يكي نيست كه ما را به مقصد برساند و رفاه تنها قيمت ارزان و پايين  نيست بلكه قيمت هاي نسبي اصل اقتصاد و رقابت و علامت دهي درست به عوامل توليد است 
مشكل اينجاست كه چون ساير بخش ها با سوء مديريت و اختلاس و مسائل عجيب و پيچيده ديگر مواجه است حرف ما بي سوادي و ناداني و غلط برداشت مي شود..  در حالي كه در يك سيستم شفاف و مديران دلسوز عوارض وماليات جزو اساس اقتصاد است... 
 در نتيجه اگر عوارض و ماليات را در كنار بهبود مديريت و بهره وري و شفافيت و شايسته سالاري و ارتباط درست با دنيا  در نظر بگيريم جز اين راهي نيست نمي شود كه دولت و مسوولان از يك طرف سوء مديريت داشته باشند و مردم  و مصرف كننده و مسافر خارجي از طرف ديگر  هزينه ها را پرداخت نكنند. نتيجه همين مي شود كه مي بينيم...  راهش اين است كه دولت و مردم از طريق همين رسانه ها با هم حرف بزنند و يك راهي براي بهبود اقتصاد پيدا كنيم... همه چيز را نبايد از طريق سياست و اتهام زني پيگيري كرد... اكثر حرف ها حالا شده اختلاس و سوء مديريت و...  لذا گاهي بايد فكر كنيم كه اگر قرار باشد درست عمل كنيم راهكار چيست؟ راه اين نيست كه هر كس چه دولت چه مصرف كننده به خودش فكر كند راه اين است كه همه به منافع ملي فكر كنند.... .. 
فرهاد
|
Hungary
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
0
10
چرا برای زیارتی ازرانتر هست ؟! مگه حاجی ها خونشون از ما رنگین تره . یا اینکه توجیهات آقای ادمین برای آنها کار نمیکنه ؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
0
11
ای کسی که با قرمز می نویسی! خودت حرفای خودتو قبول داری؟
اگر واقعن قبول داری چشماتو بیشتر باز کن تا ببینی بقیه مالیات هایی که به هر عنوان گرفته میشه چه جوری داره خرج میشه!!
من دانشجو که به سختی مخارجم رو برای یه سفر علمی جور کردم، چرا یک هفته قبل رفتن باید بفهمم 75 تومنه دیگه هم باید بپردازم!
الناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
0
2
سلام من یک سال پیش عوارض خروج از کشور برای زیارت به مکه را پرداخت کردم ولی سفرم کنسل شد امسال دوباره باید پرداخت کنم یا از همان فیش می توانم استفاده کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
1
5
داعش بیا منو بخور.... واقعا چقد امکانات داریم تو این مملکت... مردم از این همه خوشی... راستی بچه هم زیاد بیارین یادتون نشه....
مسافر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
15
من هر بار به عنوان مقصد سفر یا بعنوان تعویض پرواز به استانبول رفتم با وجود اینکه فرودگاه آتاتورک که بزرگترین فرودگاه خاورمیانه ست توسط شرکت خصوصی TAV اداره میشه و به لحاظ میزان پرواز های خروجی و ورودی و نوع خدمات به هیچ وجه با فرودگاه امام قابل قیاس نیست ، با کمال تعجب دیدم که همه جا نوشته "tax free" و هیچ پولی ازم گرفته نشده، طرز رفتار پرسنل فرودگاه هم به هیچ وجه قابل قیاس با رفتار زشت و نامحترم پرسنل فرودگاه امام نیست!
من ترکیه رو مثال زدم چون از لحاظ مسافت و فرهنگ و وضعیت اقتصادی جامعه به ما نزدیک تر هست، وگرنه من توی هیچ سفری در اروپا چنین مساله ای رو ندیدم و حتی در سفرهایی که با قطار داشتم حتی بلیط هم به ندرت چک میشد!
من انتظار مقایسه با اروپا رو ندارم و اینکار رو هم نمیکنم ولی برای کسی که جاهای دیگری از دنیا رو دیده و نگاهش محدود به کشور خودش نیست ، هیچ کدام این مسائل توجیه پذیر نیست!!
پاسخ ها
امیررضا
| United States |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
حتما ادمین میاد میگه نه شما دیدتون غلطه و ...
صمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
0
0
اطفال تاچه سنی که پاس جداگانه دارند معاف از پرداخت عوارض خروجی هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
0
0
با سلام اگه به پلیس +10 هم زنگ بزنید و از بانک ملی هم بپرسید همگی به اتفاق میگویند مبلغ عوارض زمینی 37500 تومان میشود اما آژانس مسافرتی میگوید 25000 تومان تا دوروز پیگیر شدم تا بانک ملی مرکزی عوارض خروجی زمینی به عتبات عالیات را 37500 اعلام کرده و بقیه را 25000 تومان البته زمینی حالا در این سایت ببینید مبالغ باز فرق دارد
مسافر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
0
2
من در سال 91 مبلغ 55000 تومان عوارض پرداخت كردم ولي مورد استفاده قرار نگرفته حال قصد مسافرت به خارج از كشور را دارم آيا مي توانم براي خروج مابه التفاوت 75000 تومان را پرداخت نمايم .لطفآ راهنمايي نمايئد. با تشكر
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
0
0
عوارض خروج زمینی چقدر هست .25000 یا 12500 هزارتومان .

لطفا راهنمایی بفرمائید.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
0
1
از بچه 1 ساله هم 75000 تومان گرفتند گفتند عوارض .......... ایرانی بودنه
فارس نه پارس..............
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
0
0
یعنی ادم نمیدونه به این قانونای مندراوردیتون چی بگه.عملا این یه پوله زورو بیجاست که میگیرین.روی تک تک چیزها مالیات ولی سرویس صفر.این یکی که توجیهی واسش نیست.خروجی????واسه جناب قرمز از چند جا مالیات??!!!
مدیر پایگاه باید روش اصلاح شود تا مردم راضی باشند.... تمام دنیا با مالیات و عوارض اداره می شود نمی توان عوارض و مالیات را حذف کرد
حمید
|
Germany
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
0
4
دختر 23 ساله بنده بعد از شنیدن این که بعد از سفر به ایران فقط به کسانی اجازه خروج داده میشود که ...... "عوارض خروج از کشور" را پرداخت نمایند, حاضر به سفر به ایران نبود. بنده برای اینکه پول بلیط وی از جیب ما نرود, وی را با هزار خواهش و تمنی به ایران آوردم.

"عوارض خروج از کشور" پولی است که مسئولین ایرانی ........... از مردم دریافت میکنند که نه پشتوانه عرفی دارد و نه شرعی و غیر از ایران هم فقط شاید در کشورهای عقب افتاده آفریقائی بتوان آنرا سراغ داشت....... چراکه خرج فرودگاههای کشور را مسافرین بهمراه پول بلیط خود پرداخت میکنند.

......................................
مدیر پایگاه بااین نظرات به این نتیجه می رسیم که مسوولین باید عوارض قانونی را از طریق پول بلیت و شرکت های فروش بلیت دریافت کنند تااین موضوع در فرودگاه ها افرادی مثل آقا حمید را ناراضی نکند
شسشسششس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
0
0
متوسط
یه نفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
1
2
ادمین سایت، بابت پاچه خواری ... دولت چقدر پورسانت می گیری که پاسخ همه اعتراض ها رو با این استدلال های بچگانه و مسخره دادی؟!
هیچ فرودگاهی تو دنیا هزینه نداره که عوارض نمی گیره جز فرودگاه بدون خدمات ما
مدیر پایگاه شما می فرمایید که از افرادی که توان سفر خارجی دارند عوارض نگیرند اما آیا درست است که تورم بالا برود و هزینه آن را فقرا و کم درآمدها و کسانی بدهند که در طول عمرشان حتی سفر داخلی درست و حسابی هم نرفته اند؟!

در همان کشورها بفرمایید مردم چقدر مالیات می دهند و چند درصد بودجه دولت از مالیات تامین می شود و چقدر از نفت و چاپ پول و تورم ...
هر کس به تحلیل و محاسبه درآمد هزینه مخارج دولت بپردازد از نظر شما باید پورسانت بگیرد؟!
شما وقتی برای درآمد هزینه یک خانواده محاسبه و تحلیل دارید چطور در یک سایت اقتصادی انتظار دارید که به مسائل درآمد هزینه یک کشور و یک دولت توجه نشود
اگر همه چیز بدون هزینه و مفت باشد مخارج را از کجا باید تامین کرد یعنی می فرمایید که چاپ پول و تورم بهتر از گرفتن عوارض و مالیات است
منفی حرف زدن و جلب نظر مخاطب ساده است اما تحلیل وضعیت ساختار بودجه یک کشور کار سختی است یک عده مثل شما خوشنود نمی شوند و دیگران را متهم به پورسانت گرفتن می کنند.
اگر علاقه دارید که ساختار اقتصاد کشور را اصلاح کنید باید منصفانه قضاوت کنید
مانمی گوییم مشکل نیست و همه چیز درست است اما معتقدیم که به جای چاپ پول که مالیات بر تمام فقرا و کم درآمدهاست باید مالیات و عوارض گرفته شود...... کمی به تحلیل های اقتصادی توجه بفرمایید تلخ و خشک است اما واقعیت ها همین هاست همان طور که در زندگی شخصی مشکلات داریم مشکلات کلان را نیز باید بررسی کنیم هر چیزی سرجای خود باید بررسی شود اگر از یک موضوع ناراحت هستیم نباید بقیه را هم خراب کنیم این طوری درست نمی شود خراب تر می شود
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
0
1
سلام
ببخشید من یکماه قبل قصد مسافرت داشتم ولی کنسل شد
با فیش عوارض خروج از کشور مربوط به مسافرت لغو شده قبلی می تونم برای سفر کنونی ام استفاده کنم؟
ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
1
آدم وختي از بهشت خارج ميشه بايد تاوانشو بده اينجا هم مثل بهشته موقع خروج نقره داغت مي كنند كه نخواي بري تو بلاد كفر
حالا اگه خدمات نياز به دريافت پول داره پس چرا تبعيض بين سفر زيارتي و غير زيارتي داره؟ خدمات كه يكسانه؟
اوستا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
2
چرا به من که مقیم خارج کشورم ارز مسافرتی تعلق نمیگیره ولی عوارض خروج رو باید پرداخت کنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
0
4
تو مملکتی که برای به خاک سپاری ادمهاش ،مالیات بر ارزش افزوده می گیرند.ویا نگهبان سردخانه بیمارستان ازت پول شیرینی می خواد تا جنازت را تحویلت بده .جایی برای بحث در مورد عوارض خروجی نگذاشته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
0
2
جوابای ادمین چرته، چون اگر مبنا اسلامه، در اسلام نمیشه بزور از کسی پول گرفت، و باید اختیاری باشه. بنابراین حرومه مالیات

اگرم مبنا کشورهای سکولارن، که اونا مدل های در آمدی جالبی دارند، که هر سطح در آمد یه درصد مالیات میده، و در آمدهای بالا مالیات به 50 تا 60% میرسه، و در آمد پایین گاهی حتی تا 2، 3 درصد مالیات بیشتر نمیده.

عملا ما نه مدل سکولار رو داریم و نه اسلام رو
حجت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
0
2
برای عوارض سن هم مطرح نیست ولی ارز مسافرتی به زیر 12 سال نمیدن . بعد زاِیران خدمات ندارن نه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
0
0
شما همچین طرفداری پول نفت رو می کنی یکی ندونه فکر میکنه پول نفت خیلی داره خیلی جاهای درستی خرج میشه.
در ضمن در تمام دنیا که این چیزای رو از انجا ها کپی کردید دولت و نظام در قبال مالیات دهندگان مسئول و پاسخگوست.
و همه کارمندان می دونند که مردم ولی نعمتشون هستند
ولی آیا در ایران هم اینجوریه؟!؟!
آیا تا کنون کار اداری نداشتی ؟!
کار قضائی چی؟
اگه راست میگی اول اینا درست کنید ما هم جریمه و مالیات چند برابر میدیم
وحید محتشمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
3
0
با سلام به همگی شما، مسولان نباید فقط با چند درصد ناقابل سالیانه. یا ماههانه با افزایش مالیات
این قدر کشش می دهند دلیلش به نفع بودن مردم است و با افزایش مالیات باید موافقت شود و تایید گردد آسمان به زمین نمی یاید این به نفع مردم است.
reza
|
Netherlands
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
0
0
چرا اینقدر پول زور میگرید?
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
1
با سلام خدمت تمامی دوستان قیمت تعویگذر نامه گران و خروج ازکشور هم گران خدایش انصاف نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
2
1
بابا صد رحمت به عوارض خروج ايران من يك بار براي هميشه زميني به ارمنستان رفتم چنان خروجي هم در خروج و هم در ورود از من گرفت كه با وجود اون راههاي خراب و كشور داغون نفهميدم چرا گرفت ديگه غلط كنم به اون كشور پا بزارم
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
0
0
..... جلوی این قوانین که روزانه هزاربار ..... نمیدونم کی میخواد بگیره ............

البته زورتون میرسه حق دارید.
پدرت
|
United States
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
0
0
ادمین ...........فقط بلده بگه در کشورای دیگه هم مالیات گرفته میشه.خب..........
مدیر پایگاه ایراد فنی را باید جواب فنی داد با فحاشی کردن که مشکل درست نمی شود. شما بفرمایید راهکار افزایش درآمد و تامین مخارج و هزینه های کشور با این همه مشکلات چیست؟
اگر این را نمی پسندید پیشنهاد دهید. با کاهش قیمت نفت باید راهکارهای دیگر جستجو شود.
حتی قیمت بالای نفت هم تاابد ادامه نخواهد داشت همان طور که کشورهای دیگر راهکاری برای درآمد دارند ما نیز باید راهکاری داشته باشیم
این که شما دوست ندارید هزینه کنید و یا ما دوست نداریم پول خرج کنیم جواب قانع کننده ای نیست و با فحاشی هم چیزی عوض نمی شود
فکر کن شما مسوول هستی و می خواهی درآمد کسب کنی تا جواب گوی هزینه ها باشی
برای کشوری که در بدترین شرایط درآمد ارزی، 14 میلیارد دلار خرج سفرهای خارجی و گردش و تفریح در ترکیه و امارات و هند و تایلند و... می کند آیا دریافت عوارض خروجی اشکال بزرگی محسوب می شود
در شرایط بد اقتصادی واردات 4 میلیارد دلار خودروی خارجی لوکس نباید تعرفه واردات بدهد؟
قدری انصاف داشته باشید و مسوولانه حرف بزنیم واگر هم نظر ما راقبول ندارید بفرمایید راهکار چیست نه این که فحاشی کنید...
ناشناس
|
Australia
|
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
0
0
سلام فكر نميكنيد اگر اين درامد رو به عنوان عوارض فرودگاهي از روي بليط بر داريد خيلي بهتر هستش و اين همه مشكل برأي مسافرها بوجود نمي ايد مثل سفر شهري برأي پرداخت عوارض شلوغي در بانك هزينه اياب و ذهاب و از همه مهم تَر ترافيگ و مصرف بنزين و غيره من مخالف با عوارض فرودگاهي برأي ايرانيان مقيم خارج نيستم فقط اين سوْال رو دارم كسي كه در ايران نيست و دولت هيج خرج و يارانه اي به انها نميده و هيچ خرجي بابت انها نميكنه بهتر نبود اين عوارض رو لغو ميكردن
hamidreza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
0
0
با سلام
من چن تا عوارض خروج دارم که ماله خرداد ماه امساله تاریخ صدورش. به دلایلی ازشون استفاده نکردم ,چکار میتونم بکنم باهاشون؟
آرمين
|
Germany
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
0
1
جناب ادمين،
خواهشمندم بدون داشتن اطلاعات كافي اقدام به پاسخ به هموطنان عزيز ما نكنيد. فاكتورهاي مالياتي و عوارضي در ايران نه تنها بر يك قانون ثابت بنا نشده كه حتي سليقه اي و از موضع قدرت ميباشد.
تا كنون از خودتون پرسيديد كه چرا يه خارجي اين هزينه به قول شما امنيت و عوارض را پرداخت نميكند مگر اين نيست كه امنيت همه مسافرين تامين ميگردد. ............
من اكثرا سفرم به ايران چند ساعت بيشتر نيست ولي زمان خودم رو توصف بانكها بايد باشم براي پرداخت عوارض. پس تسهيلات كه بايد از اين پول براي مسافرين محيا شود نه تنها تسهيلاتي رو در بر نداشته بلكه باعث سر در گمي و استرس هم وطنان ميشود.
سمیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
0
0
ببخشید من عوارض خروج پرداخت کردم ولی اشتباها قبل گرفتن پاسپورت ریختمش.چه مدت مهلت دارم تا از عوارض خروجم استفاده کنم و باطل نشه؟
مدیر پایگاه بايد از فرودگاه سوال كنيد تماس تلفني بگيريد و از اطلاعات فرودگاه سوال كنيد
كيانوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
0
0
ببخشيد دختر٣ ساله من كه نهاز سفر خارجي نه داخلي تفاوتي براش نميكنه و ارز مسافري بهش تعلق نميگيره چرا بايد خروجي پرداخت كنم ؟ در مقابل پرداخت عوارض چه خدمتي براي يك كودك ٣ ساله فراهم ميشود ؟اگر مسافر ، مسافر هست و عوارض به او تعلق ميگيرد كه بايد ارز هم بهش بدن خدايي يخورده فكر كنيد رو اينها !!!
سعید سعیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
0
0
دقیقا نظرجناب کیانوش کاملا محترمه واقعأ متاسفم........چی باید گفت واقعأ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مجید اعتمادی
|
Netherlands
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
0
0
من اصولا با پرداخت پولی که باید بدم مشگلی ندارم ولی دوست دارم بدونم این پول را واسه چی میدم وبرای چی خرج میشه من پرواز خارجی زیادی دارم واکثر بلیطهارو توسط اینترنت میخرم وهمیشه دقیقا میدونم چقدر پول وچرا این پول را دادم من در فروردین 1395 از قطر ایرویز بلیط اینترنتی خریدم واینهم توضیحات دومیلیون و بیست هزارتومنی که واسه بلیط دادم . 35000هزار تومن ایرپورت تکس 35000 هزار تومن سرویس مسافر 35000 تومن PZSE و35000 هزارتومن E7AP 35000 و 68500 تومن پول حق سرویس داخلی در ایران . از پولی که من به قطر ایرویز دادم دولت ایران کم کرده . حالا من دویست دارم بدونم که هفتادوپنج هزار تومن و برای چی من باید بدم . شما چه فکر میکننین ؟ ایا منصفانه است که اين پول را بدیم
نادر رجبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
0
0
حالا هرچی مردم میگن . ادمین خرف خودشا میزنه
اگه همه باید بدن و همه در قانون برابرند پس چرا سفرهای زیارتی نصف مالیات میدن
دوما من ربط مثال شما در مورد رانندگی و وضع جامعه نظام مند را با این موضوع نمیفهمم
دوست من اگه بناست مالیات بدیم به عنوان یک ایرانی . زیارتی و سیاحتی فرقی نداره .
مردم هیچ جای دنیا مخالف مالیات دادن نیستند . چون مالیات موجب پیشرفت یک مملکت میشه (اگه درست صرف بشه). مردم ما بیشتر از بی عدالتی در پرداخت مالیات گله مند هستند . در مالیات مشاغل هم به همین صورت می باشد.
ای کاش این پول را میگرفتند و در قبالش ارایه خدمات و ادبیات قشنگ تحویل می دادند . رفتار کارکنان و انتظامات در ایران را در سایر کشورهای مقایسه کنزد . البته کشور های پیشرفته و در حال توسعه . نه کشورهایی مثل عراق . یمن. عربستان و .....
مدیر پایگاه احسنت ....
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
0
شما کجای کاری...ما ملت مسلمانیم.باید خمس بدیم .. زکات بدیم مدرسه خودمون بسازیم.مسجد خودمون بسازیم انواع طرحها برای کمک به نیازمندان داریم......هر برنامه ای میشه کیسه ها ی کمک کن میاد وسط.........هی میگن باقیات صالحات....بعد باید مالیات بدیم بابت حقوق....جنس خریدنی این ارزش افزوده است....هر جا میری هم باید ورودی بدی ...خروجی بدی....بابا دستشویی میری تو مسجد ..مسجدی که هزینه ساخت شو خودمون دادیم باید پول بدیم.....اخه به کی باید گفت....الان هم که نه ............
مدیر پایگاه محمد جان یک سفر تشریف ببرید ترکیه تا برای چرخ داخل فرودگاه و فروشگاه، آب خوردن، دستشویی و.... حداقل 2 هزار تومان به پول ما باید خرج کنی
همه جا مالیات هست. عوارض هست. مالیات سنگین بر درآمد هست. دنیا با مالیات و عوارض می گردد.
البته در کنار مالیات وعوارض، محیط کسب و کار را درست می کنند که کار کنی و درآمد داشته باشی و مالیات هم بدهی.
ایران با همین وضعیت نسبت به خیلی از کشورها ارزان تر است اما نسبت به گذشته زندگی را خیلی گران کرده ایم و خودمان هم مقصر هستیم که این قدر زندگی را پیچیده و پر هزینه کرده ایم. ....
امين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
1
0
ادمين محترم، گويا شما تا كنون پاتو فراتر از نمين ايران خودمون نزاشتي. من بيشتر از ٣٠ كشور رو رفتم و ديدم هيچ جا نه پولي تو فرودگاه براي دستشويي ميگيرن و نه براي چرخ بايد هزينه اي پرداخت كني. اگر هم سكه اي ميزاري توي چرخ، بعد از برگردوندن چرخ دوباره ميتوني سكت رو برداري.
قبلا هم گفتم باز هم ميگم.... عوارض فرودگاه روي بهاي بليط پرداخت ميشه، ولي از اونجايي كه هيچكس حق اعتراض نداره بايد سر تعظيم به زور فرود بياريم به اين نوع قوانين.
و بحث سر ارزون بودن يا گرون بودن توي كشوري نيست، بحث سر پول گرفتن به نا حقه. ميخواد اين هزار تومن باشه يا هفتاد و پنج هزار تومن.
من با دوستاني كه صحبت ميكنم اونا هم همين عقيده رو دارن .... چون در هنگام خريد بليط هم اين عوارض رو پرداخت كردن.
بابک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
0
0
سلام.
ادمین محترم حالا ک باید 75 هزار پول زور بدیم لطفا بفرمایین ما ک تصمیم برای تفریح داریم میتونیم برای خروج از کشور بقصد تفریح ارز مسافرتی بگیریم؟ چقدر و از کجا و کدوم بانک؟
نیکو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
0
سلام. ممکنه اگه اطلاع دارین بفرمایین عوارض خروج برای بار دوم در سال همون 75 هزار تومنه یا عددش عوض میشه؟ ممنونم..
PARVANEH
|
United States
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
0
یادم مباد یکبار رفته بودم ونیز.برای استفاده از توالت عمومی باید پول میدادیم وگرنه نمیتونستیم وارد توالت بشیم
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
1
در هیییییچ فرودگاهی در کل دنیا همچی پولی گرفته نمی شود. رو هر بلیط مالیات داده می شه، ایرلاینا هم درصد میدن به فرودگاه ها. عوارض خروج اگه منطق داشت ، جای دیگه دنیا هم میگرفتند.
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
کل مشکل دزدیهای میلیاردی ... است که.........هرجور دوست دارن قانون وتبصره میزارن مردم بدبختم چیزی نمیتونن بگن ............ چه توایران چه جهان
محمد
|
United States
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
0
من دارای شرکت در ایران و بلغارستان هستم و کارت بازرگانی دارم .... چطوری میتونم : كارنامه شغلي از وزارت تعاون، كار ورفاه اجتماعي دریافت کنم ؟؟؟
پرشیا
|
Malaysia
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
0
0
دوستانی که میگن چرا روی بلیت حساب نمیشه,توجه داشته باشند که اگه خاستن بلیتشونو ع واز کنن و وقتی ۳۰% و ۵۰% از بلیت کم شد,دیگه شامل اینم میشه یعنی ی هزینه اضافه,و اگر به هر دلیلی از پرواز جاموندند و مجبور شدند دوباره بلیت بگیرند,باید هزنیه خروجی رو هم مجددا پرداخت کنند,پس قبول کنیم که جدا گرفتنش به نفعمونه .هر چند اگه اونجوری هم بود باز ی عده اعتراض میکردند که چرا جدا نیست و ما چرا باید وقتی خارج نشدیم پول خروجی بدیم .
افشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
0
0
واقعا دلتون خوشه وقتی که آژانس ها بدون هیچ ترس ونظارتی بلیط 550 هزارتمنی رو به اسم چارتر 850 هزارتمن به مردم میفروشن!!!!!75 هزارتمن عوارض خروجی دیگه مبلغی نیست.!!!!!
محمدرضا احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
0
0
سلام.
وت بخیر.
من یه سوال دارم که اگر مبلغ خروجی را زیادتر واریز کنیم آیا امکان عودت و پس گرفتن این مبلغ وجود دارد یا نه؟
مدیر پایگاه از اداره گذرنامه يا سازمان امور مالياتي و خزانه داري وزارت دارايي سوال كنيد
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
0
0
سلام ..میشه لطفا سوال منو جواب بدین.
من پاسپورتمو خارج از ایران تمدید کردم ..و 6 ماه قبل هم ایران بودم ..الان بابد باز هم مبلغ خروجی پرداخت کنم .؟ م
امیرامینی
|
Turkey
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
0
0
سلام . سی ام خرداد 95 به ترکیه آمدم و برای اقامت توریستی اقدام کردم ولی هنوز کارت اقامتم نیامده است و دوماه دیگر مصاحبه دارم و الان میخوام به ایران برگردم و مدت زمان بلیط خودم 84 روزه بود الان باید چه مقدار خروجی و جریمه تو فرودگاه بپردازم . مرسی
ارسلان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
0
0
من 2 ماه پیش از مرز هوایی خارج شدم. دو باره دارم خارج میشم. بایذ دوباره پرداختی انجام بشه؟
حميدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
0
سلام
عوارض خروجي هوايي در حال حاضر چند هستش؟
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
0
0
اومین یه ریز ... واهی در جواب ملت داری میری خواهشا ....
مدیر پایگاه همه کشورهای جهان با مالیات و عوارض مردم است که دولت ها مخارج خود را تامین می کنند یعنی دولت حقوق بگیر مردم است. ما برعکس کار می کنیم و انتظار داریم که دولت هیچ از مردم نگیرد و یارانه هم بدهد.
این که به برخی مسائل انتقاد داریم درست است اما اصل موضوع که باید از محل مالیات و عوارض کشور را اداره کرد قابل رد کردن نیست. شما هم به جای این که این حرف ها را واهی بدانید جواب مستدل و قانع کننده بدهید. بفرمایید که هزینه عمران و فرودگاه و... را باید از کجا تامین کرد ....
نکته مهمتر این است که ما در این نظرات قرار نیست تکلیف مخارج و درآمد و عوارض را مشخص کنیم ما فقط نظر می دهیم. نه مسوول هستیم و نه قرار است چیزی را ابطال کنیم یا ایجاد کنیم. مسوولان باید پاسخ بدهند که چرا عوارض می گیرند و چرا نباید بگیرند یا باید بگیرند. براین اساس حرف ما فقط حرف است و نظر است لذا دلیلی ندارد که عصبانی شویم و حرف های نامناسب به هم بزنیم اینجا جلسه هیات دولت و مجلس و قانون گذاری و اجرای سیاست نیست. تنها نظر چند شهروند مثل من و شما مطرح می شود. همین . پس چرا توهین آمیز جواب می دهید؟ ما نه دریافت کننده هستیم نه خرج کننده .... واقعا عجیب است که ملت ما حتی حوصله بحث و نظر را ندارند و بلافاصله به زبان فحش و توهین پناه می بریم . باید یاد بگیریم که با خودمان، همسایه ها، مغولان، ترک ها، عرب ها، کشورهای غربی و... به زبان احترام و گفت وگو صحبت کنیم تا امکان حل مشکل فراهم شود وگرنه با تند گفتن که به نتیجه ای نمی رسیم.... کما این که در طول تاریخ این نوع برخورد .......
شاهين
|
Georgia
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
0
با سلام من در كشور گرجستان زندگي ميكنم! اي دي كارت كشور گرجستان رو دارم! ولي پاسپورت ايراني دارم!! ايا من براي سفر به در هنگام خروج بايد عوارض بدهم!؟ من شنيده ام با اي دي كارتم از عوارض معاف هستم!! لطفا پاسخ دهيد!!
امير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
0
1
همه جاي دنيا ماليات ك ميگيرن بيمارستان رايگان ميشه.تحصيل رايگان ميشه.خدمات شهري رايگان ميشه و خيلي مسائل ديگه.تازه درامدشون فقط مالياته و صادرات.ايران هم نفت داره مالياتم ميگيره.همه اون خرج هاي بيمارستان و بقيه شم ميگيره.روي ي پفك ده بار ماليات ميگيره.و شما ك ميگي تو اين اوضاع اقتصادي مردم ١٤ميليارد دلار خرج تفريح توي كشورهاي ديگه ميكنن.اگه دولت ايران هم جنم شو داره يكاري كنه ك خارجيا بيان ايران واسه تفريح.نكه جووناي مملكت واسه ي هفته آزاد بودن حاضر بشن اين همه پول خرج كنن.شما ك انقد با ديد وسيع ب همه چ نگاه ميكني ب اين مسائل پيش پا افتاده هم نگا كن....
مدیر پایگاه جناب امیر
وقتی شما نظر می دهید مگه دیگران را بی سواد و بی دانش و بدون تحلیل فرض می کنید که حرف ما را اینگونه اعلام می کنید.
تا وقتی در نظر دادن کلمات خشن و بی احترامی را به کار می گیرید چطور انتظار دارید که تفاهم و اجماع نظر ایجاد بشه ؟ ما نظر دادیم و شماهم نظر بدهید قرار نیست نظر ما را دولت اجرا کند...

متاسفانه هر جا حرف از اصلاح سیاست هایی است که مردم باید مشارکت کنند و مثلا پول بیشتری بپردازند، فورا با واکنش مواجه می شود در حالیکه مجموعه ای از سیاست هاست که به بهبود اقتصاد کمک خواهد کرد. از ایجاد فرصت برای گردشگری و جذب سرمایه خارجی تا پرداخت مالیات، قیمت بنزین بالاتر، حمل و نقل عمومی و...
نکته دیگر اینکه رسانه عمومی و حرف ما و شما حرف مجلس و قانون گذاری و دولت و قوه مجریه نیست .
اگر قرار باشد مجموعه ای از اشتباهات توسط مردم و دولت ادامه یابد چگونه می توان به اصلاح امور امیدوار بود
خالصی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
0
0
برای ورود به عراق باید چقدر پول بدیم
مهدى قلى زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
0
سلام، من ميخوام از مرز زمينى استارا خارج بشم. ميتونم عوارض خروجى رو در تهران پرداخت كنم و قبض رو در استارا تحويل مامورين بدم. مشكلى نداره؟
پاسخ ها
پرویز
| United States |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
آره عزیز میتونی و اینکه بهتره اینکارو بکنی چون دم عید مرز شدیدا شلوغ میشه و باید یک ساعت واستی تا عوارض بدی !!!!!!
پرویز
|
United States
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
0
0
جناب ادمین شما درست میفرمائید مالیات و عوارض در هر کشوری وجود داره حتی در کشورهای اروپایی بیشتر . اما یک نکته مهم اینجا هست . شما مالیات میدید و وقتی میبینید با مالیات شما اوضاع خیلی بهتر شده و وقتی اطمینان حاصل کنید که تمام پول شما خرج عمران و پیشرفت شده نه تنها بنده و شما و دیگران از این موضوع ناراحت نخواهند بود بلکه با دل و جان هم قبول خواهند کرد . بنده هر سال 65 هزار تومان مالیات ماشین سواریم میشه من اگه ببینیم در شهر خودم حتی یک چاله نیست و آسفالت کیفیت خوبی داره حتی راضیم به جای 65 هزار تومان 100 تومان مالیات بدم اما وقتی در واقعیت میبینم که خیابانهایی که آسفالت با کیفیتی دارند به اندازه انگشتان دست است اون موقع 10 هزار تومان مالیات هم برام سنگین هست.
مسله دوم متاسفانه مردم ما اطلاعات لازم در این خصوص رو ندارند مثلا مالیات بر ارزش افزوده این یعنی شما یک چیزی میخری در یک بازه زمانی معین ارزش اون چیزی که خریدین بیشتر میشه و شما باید برای افزایش ارزش اون چیز مالیات بدین حالا برای یک پفک که تاریخ مصرفش 3 ماه است آیا در این 3 ماه ارزش پفک افزایش پیدا میکنه ؟ نه !
پس اون مالیات بر ارزش افزوده پفک و خیلی چیزهای شبیه به این میشه پول زور !!!
مدیر پایگاه درست مي فرماييد همين پرداخت عوارض باعث سوال مردم شده كه دولت با اين پول چه مي كند پس مشاركت در ماليات و عوارض مردم پرسشگر و دولت پاسخ گو را به تدريج ايجاد مي كند و به بهبود شرايط كمك مي كند مانند ساير نقاط جهان كه مردم پيگير هستند و پرسش گر...
Mahdi Hossein
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
0
0
باسلام
من می خواهم اینترنتی پرداخت کنم و پروازم شنبه شب ۲۹ اسفند است و امروز ۲۶ اسفند
می خواستم ببینم که اگه الان پرداخت کنم تا اون موقع اعتبار دارد یا خیر ؟
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
.............. با این همه عوارض از این مردم .روز روشن ببینید جکار می منند واخه این همه افزایش عوارض .مگر میشه
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
0
1
من جای ادمین از جواب ها و توجیه هاش خجالت کشیدم ...
مدیر پایگاه آقا رضا خجالت نكش راه حل ارائه بده، فرض كن نظر ما اشتباه است شما بفرما چه راه حلي داريد كه به جاي پول نفت از منابع ديگر براي مخارج كشور و از جمله فرودگاه و... استفاده كنيد...
وقتي يارانه ميگيريم خجالت نمي كشيم وقتي عوارض مي دهيم اشكال دارد؟
وقتي سالي 16 ميليارد دلار خرج سفرهاي خارجي مي كنيم و پول خود را در رستوران و هتل و خرج برند ولباس و .... مي كنيم چه فرقي با سوء مديريت اقتصادي و ارزان فروشي دلار به مدت 12 سال داريم.. كجا بايد خجالت بكشيم؟
وقتي 1400 ميليارد دلار پول نفت را خرج سفر و سفره و شكم و واردات كالاي خارجي كرديم و با پول نفت زندگي كرديم و ماليات و عوارض نداديم و 100 سال با يارانه نفت و دولت زندگي كرديم، چه كسي بايد خجالت بكشد؟
برادرم راه حل بده حتي اگر اشتباه باشد انسان ها حرف مي زنند انتقاد مي كنند راه حل مي دهند و زنده هستند.... بگو خرج كشور را بايد ازكجا تامين كردچگونه بايد عمل كرد كه اهداف مورد نظر شما تحقق يابد؟

تا وقتي كه از نگاه شخصي مسائل را ارزيابي مي كنيم طبيعي است كه اين طور نظر بدهيد... فضاي عمومي و امكانات شهري بدون سرمايه گذاري و پول درست نمي شود... نمي توان انتظار داشت كه تا ابد همه كارها را با پول نفت درست كنيم... همه مسائل را به هم ربط دادن و بدون شاخص ارزيابي كردن هيچ نتيجه اي ندارد... عوارض به جيب ما نمي رود به خزانه مي رود... با خزانه خالي هم نمي شود كشور را اداره كرد... ضعف مديريت ديگران هم ما نبايد جوابگو باشيم.. مشكل سيستم ماليات ستاني ما هم با ديگران متفاوت است...
شما اگر از سطح مديريت خانواده وارد مديريت كشور و شهر شويد قطعا نگاهي ديگر خواهيد داشت... كسي بايد خجالت بكشد كه منابع را نابود مي كند نه كسي كه تنها يك بحث عمومي را پيگيري مي كند... ما چه مسووليتي داريم كه بايد خجالت بكشيم...
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
0
0
سلام. از درآمد هرکشور و سطح تکنولوژی آنها میتوان به صحت عملکرد ،کیفیت زندگی مردم ورضایتمندی آنان پی برد ،مسلما فرهنگ عمومی آنها نیز مطابق بذری است که کاشتند،قوانینی وضع کردن که باعث پیشرفت جامعه بشه ،ما چیزی کاشتیم که حاصلش جز نارضایتی عمومی چیزی نیشت.باید عدالت حاکم باشه،تا همه راضی باشن.
مجيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
0
0
خروجي بابات هر سري كه بخواي بري پرداخت ميشه من ١٠ روز پيش پرداخت كردم بايد بازم پرداخت كنم
ذبيحي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
0
0
ببخشيد يه سوال عواض خروجي اعتبارش تا کي ميباشد ايا شخص ديگري ميتواند استفاده کند يا خير؟
Reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
0
0
سلام و خسته نباشید
من برای اولین بار هستش برای مسافرت به خارج از کشور به ترکیه میروم
میخواستم بدونم کلا عوارضی که باید پرداخت کنم ۷۵ هزار تومان میباشد یا اینکه داخل فرودگاه ترکیه هم باید مبلغی پرداخت کنم یا همچنین برای برگشتم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۸
0
0
اخه ادمین این چه جوابی هست؟!رانندگی چه ربطی به خروج از کشور داره؟!بقیه کشورها این پول زور را نمیگیرن؟ !هر کس که بخواهد از کشور بره باید باج بده !قدیم از ایرانیان مقیم خارج نمیرفتن ولی چند سالی هست که اونا را هم تیغ میزنن، بزرگترین فرودگاه کشور شبیه به ترمینال اتوبوس هست پس این پولها کجا میره ؟؟!
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
0
0
هزينه ي خروجي واسه كسي كه براي بار دوم در سال از كشور ميخواد خارج بشخ چند ميشه
ادریان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
0
0
اقا خودشون هم میدونن اینجا اخر خطه یه چند ساله دیگه باید سند بذاری از ایران بتونی بری بیرون ...............دیگه دارید میرید تو یه دنیای دیگه نمیخواید پول بدید.به قول یکی از دوستان هر جای دنیا مرتکب جرم بشی تبعیدت میکنن .تو ایران ممنوع الخروج.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
0
0
کاش لااقل سرویسهای بهداشتی فرودگاه ها حدااقل تمیز و با دستمال کاغذی و خشک کن بود و آبروی ایرانیان نمیرفت و ما با مقایسه حتی با سرویسهای بهداشتی کشورهای عربی و همسایه های دیگه خجالت زده نمیشدیم واقعا مسئله بسیار مهمی هست که باید نظارت و سختگیری بیشتری برای تحقق این پاکیزگی که بزرگترین مشکل جذب توریسم میباشد انجام شود
عرفان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
0
0
بسیار مفید و عالی بود توضیحتون!! سپاس
امیر عباس طلابکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
0
0
من برای همسر ودخترم در تاریخ 96/06/07 بصورت اینترنتی عوارض پرداخت کردم ولی متأسفانه در تاریخ 96/06/12 هنگام خروج از فرودگاه اصفهان اعلام شد عوارض در سامانه قابل رویت نمیباشد ودوباره مجبور به پرداخت شدیم در خصوص علت وچگونگی برگشت وجه واریزی اطلاع رسانی نمایید. باتشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
0
0
خجالتم خوب چیزیه. هی پول میگیرن جوابم میدن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
آقاي ادمين عزيز، اگه يه خورده پرس و جو بفرماييد، ايران جزو معدود كشورهايي است كه چيزي به نام عوارض خروج از كشور دارد. يعني من با ورودم به كشور ايران عوارض ايجاد كرده ام. من بليط رفت و برگشت خريداري كرده، پول ماليات را تا سنت آخر پرداخت كرده و همچنين پول فرودگاه و ... و نه تنها عارضه نداشته بلكه أرز داخل مملكت كرده ام. پرداخت اين پول شبيه پولهايي كه پرداخت ميشود و هيچگاه هدفي از آن ذكر نميشود پول زور است. متاسفم براي خودم و كشورم
amir
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
0
0
از این لینک استفاده کنید و عوارض خروج از کشور را در خانه پرداخت کنید اما پیشنهاد می کنم پرینتش را همراه داشته باشید .


https://tollpayment.sadadpsp.ir/merchants/tax/index.html#/tax
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
0
0
مالیات + عوارض + مالیات بر ارزش افزدوه (حتی روی لواشک )...
اینها نظر شخصی شماست 4 تا کشور تشریف ببرید میبینید نیازی نیاز عوارض خروج و مالیات افزوده نیفزوده فلان و الان بدید چرا که اونها بلدند چجوری خرجشون رو با دخلشون هماهنگ کنند وقتی بلد نباشی دستتو میکنی تو جیب مردمت اصلا چه دلیلی داره من به صنعت گردشگری و رهها کمک کنم شما که مدعی بلد بودن تمامی کارهایی باید بودجه تو درست تعیین کنی و خرج ..... نکنی تا دستت تو جیب مردم شریف این مملکت نره این همه ما جوون و شهید ندادیم که با بی لیاقتی این مشکلات بوجود بیاد
هر چیزی جای خودشو داره.
احمدمحمدی
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
0
0
آیا میتوان در هر بانک ملی عوارض خروج از مرز زمینی را پرداخت کرد یا فقط در بانک خود مرز میتوان پرداخت کرد
الهام تبریز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
جوکهای قرمز رنگ بامزه ای خوندم ممنون بابت لبخندی که به حرفهاتون زدم!!!!!!!!
مدیر پایگاه نوش جان خدا را شکر که یکی خوشحال شده... 
آن که می گرید یک درد دارد آن که می خندد هزار و یک درد................. 
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
ادمین .............که اینقدر خزئبلات مینویسه
مدیر پایگاه این حرف جنابعالی یعنی این که وقتی مخارج و یارانه و.. زیاد است و دولت درآمد کافی ندارد پس پول چاپ کنید و تورم  ایجاد کنید و با قرض از بانک ها مخارج کشور را تامین کنید تا بی سروصدا همه قیمت ها بالا بره هم کسی که سفر می رود و هم فقیری که سفر نمی رود هم راننده ای که خودروی گران قیمت دارد و هم کسی که پای پیاده می رود 
 
یعنی اعلام نکنید که قیمت بنزین و عوارض و مالیات باید بالا بره ... پول چاپ کنید و اسم گرانی را نبرید خود گرانی و تورم را بالا ببرید .. 
دوم این که می فرمایید هیچ کس به واقعیت اشاره نکند هر کس گفت اقتصاد علم است و حقیقت زندگی اقتصادی ما با مشکلات مواجه است به او توهین کنید
دوست من با فحش و انتقاد و ربط دادن مشکلات به دیگران که وضع بهتر نمی شود
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
عجب مملکتی عوارض سه برایر شد اگه‌ صدایی در بیاد از مردم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
خیلی وضعیت خرابه
کدوم کشور عوارض میگیره که ما داریم میگیریم
moji
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
کشوری که نتونه از ورود توریست به مملکت درآمد کسب کنه
از خروج مردم‌ش برای سفر توریستی کسب درآمد میکنه

ناشناس
|
France
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
سلام
مدت اعتبار عوارض چقدر هست؟
ربنا
|
Brazil
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
لطفا یک تبصره برای دانشچویان بگذارید . یاد داروغه ناتینگهام افتادم .
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
در کدوم کشورها عوارض خروج از کشور گرفته می شود؟ ایا شرکتها و افراد ثروتمند هم مالیات پرداخت میکنند؟ چقدر پرداخت می کنند؟
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
دولت ..............فقط همینو میشه گفت 440 ه واسه خروجی چه خبره اخه خدا .............
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
ادمین لطفا .............. حرف نزن جیرتو بخور
مدیر پایگاه چشم ... حقیقت تلخ است پذیرش آن حتی از یک روزنامه نگار وشهروند عادی هم برای شما قابل پذیرش نیست... دوست داری  انتقاد کنید و مسوولان هم کار خود را انجام دهند...  ما تصویب کننده و مجری نیستیم مثل شما اگه سفر بریم باید عوارض بدیم اما واقعیت های اقتصاد همچنان باقی است و کسی هم به حرف ما گوش نمی دهد.. مشکلات 
با مشارکت همه حل می شود

در زندگی خانوادگی و دوستان وهمکاران هم بدون همدلی ومشارکت مشکلات حل نمی شود وقتی گردش کار در یک خانواده سخت است در یک جامعه 80 میلیونی به راهکارهای جدی تری نیاز دارد... 
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
آقا زورشون گرفته دلارو نمیتونند یهو بپروننش به ۷۰۰۰،۸۰۰۰تومن میگن مسافرت برین جریمه داره چون ارز مفت دارین از کشور بیرون میبرین..... هی دلار مفت بخرین برین ترکیه و دبی و تایلند حال کننین.ب........ن همینجا مالیات بدین ............ ...خیلی جالیه اکر میخان طرفو جریمه کنند بار اول۲۲۰تومن بار دو ۳۳۰ ...............خب ایفد نرو خوش گذرونی ممنوع الخروجت میکنیمااااا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
1
عوارض خروج از کشور به عنوانtax هنگام خرید بلیط گرفته مشود. عوارض خروج مخصوص اینجا ست . هر جا کم میارن دستشون تو جیب ملت. یه تعدادی هم نفس شون از جای گرم بلند میشه مهر تایید میزنن
rose
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
اين جريمه خروجه ، نه عوارض ، حالا باشههههه كه ما تمام هزينه هارو دوبله سوبله داريم، بازم عزيزان هزينه هاشونو از كجا بيارن خرج سفرهاي .... بماند كه ما اين همه پرونده باز و بسته واسه بخور بخور داريم و هزار ميليارد هزار ميليارد از بودجه و ببت المال و حق ما به گردنشونه، بيشتر ماها حتي نميدونيم هزار ميليارد چند تا صفر داره و احتياج به كمك داريم ،به اميد روزهايي بهتر و احقاق حقمان.ناراحت نباشين و به بدتر از اينا فكر ميكنيم و خدا رو شكر ( دلخوشكنك)
امیر
|
United Arab Emirates
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
بد بخت شدبم رفتیم .چقدر اینا از ......... روحانی حیف رای به تو دادیم ..چقدر گرونی چقدر تورم.چرا هی پول مملکت رو میخورن سیر نمیشن
مدیر پایگاه اقتصاد ایران سالهاست که از لیست کشورهای دارای درآمد بالا خارج شده ....
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
1
واقعا مسخرست چرا باید اینقدر عوارض خروجی بالا بره. مگه مردم گناه کردن میخوان مسافرت برن؟ مگه چقدر درآمد دارن که 220 تومن پول عوارض بدن. با این عوارض کلی به هزینه سفرشون اضافه میشه. فقط میشه تاسف خورد
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
1
کشور امارات از شهرونداش بابت پاسپورت معادل 50هزار تومان میگیره و عوارض خروج هم ندارن. با پاسپورتشون نصف جهان هم بدون ویزا میگردن.
من الان 440 هزار تومان پول چیو دارم میدم? پول کدوم خدمات رو دقیقا دارم میدم? امکانتات مجهز فرودگاهامووون? یا پول اعتبار گذرناممون?
جالبه! من چن سال پیش رفتم هنگ کنگ. قانون لغو روادید برای همه جای دنیا داره اجرا میشه. جالب اینجا بود که تو یه بند از قانونشون نوشته بودن اگر اهل کشوری کوچکی هستید که اسمش توی لیست ما نیومده و ما نمیشناسیمتون , دو هفته بدون روادید میتونید هنگ کنگ بمونید. ولی من ایرانی مجبور شدم 300 هزار تومن خرج کنم و 3 ماه معطل ویزا شم.
پاینده باشی ایران.
روز به روز بر عزتت افزوده میشه
و مردم ایران به ایرانی بودن خود میبالند
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
"قرمز" محترم:
اگر واقعا جواب علمی میخواهید: در چارچوب ساختارهای فعلی کشور هیچ راه حل قابل قبولی وجود ندارد.
زیربنای استدلال شما یک واقعیت اشکار است و ان اینکه اقتصاد این کشور در تاریخ معاصر یک نوع نمایش بوده که در ان رانت منابع زیرزمینی کشور از شکلی به شکل دیگر تبدیل میشده است. حتی انچه ظاهرا درامدهای مالیاتی قلمداد میشود در اکثر موارد با چند واسطه از همین منبع تامین میشود ودلخوش کردن به افزایش سهم این درامدها نوعی خود فریبی است، چراکه انچه در نهایت اتفاق میافتد این است که انچه به عنوان در امد در جایی اخذ میشود در جای دیگر از ورود به چرخه اقتصاد باز میماند.
خلاصه حرف شما این است دولت در تامین هزینه ها به مشکل جدی برخورده و حالا از ما سراغ منابع جدید میگیرد. جواب ما این است که اگر قراراست این منابع سرمایه های داخلی یا خارجی باشد باید به همان میزان اختیاراتش راهم واگذارکند (به همان شکلی که در کشورهای اروپایی تحقق یافته است). در اروپا یک مثل وجود دارد: همان کسی که پول ارکستر رامیدهد تعیین میکند که چه موسیقی نواخته شود...
مدیر پایگاه
احسنت درود بر شما 
کافر
|
Germany
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
.......................
سام اذی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
عوارض خروج از مرز رازی اذربایجان غربی خوی برا هر نفر 28 هزار تومنه.احتمالا سه برابر شه.یعنی بیخیال سفر.
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
............. وقتی دولتی رو میبیند که بی قانونه، خوب این اراذل نیز عقب نمیمونند. از ریشه بی قانونی مشکله.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
مدت اعتبار عوارض خروج چه مدت هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
سلام خيلي بي انصافي هست همين
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
اینا میخوان کسی از این مملکت خارج نشه برای همین شرایط. رفتن رو هی سختتر میکنن،همش بخاطر ترس از کمی جمعیته
ایرج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
همه چیز گرون هست ولی با نون و گرون نکردن نگه دارید عجب سیاستی دارید
رضا
|
United States
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
آدمین جان انگار بیکاری شما / واس خودت میبری و میدوزی؟ این پول زوره مثل خیلی از موارد دیگه ای که هست و میگیرن!
علی رضا
|
Sweden
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
دیگه شورش در اومده. کسی که این قانون رو نوشته یا تایید کرده (یا تایید خواهد کرد) مطمینا از کسانی که خارج هستن و به خارج سفر میکنن متنفره!!
آفای ادمین توضیحات شما بسیار سرسری و سفسطه گرایانه است. یه چیزایی رو به یه چیزایی ربط میدین که معلومه فقط مغلطه بازیه!

ادمین! میدونم که این رو چاپ نمیکنی، ولی اگر تنهایی هم میخونیش بدون که با این جوابهای جانبدارانه ای که اینجا نوشتی تو هم ...........
مدیر پایگاه علی رضای گرامی... فرض کنیم نکاتی که شما گفتی درست باشد راه حل چیست؟ یک برنامه بلندمدت اصلاح ساختار 
اما در کوتاه مدت برای تعادل بودجه و جبران کسری چه باید کرد؟ شما فکر می کنید باید تورم بالا برود و پول چاپ  کنند و قیمت هیچ کالا و خدمات دولتی بالا نرود تا همه مردم هزینه سنگین تورم را تحمل کنند؟ 

جنابعالی دقیق مطالب را نمی خوانید فقط اتهام می زنی
باور نمی کنید که شرایط اقتصادی سخت است فقط انتظار داریم که دولت همه جا باشد و خرج کند و هیچ درامدی هم نداشته باشد... 

برادر من شما حتی به یک کلمه راهکار اشاره نکرده اید فقط اتهام می زنی که مغلطه است
ادامه چنین  روندی به حل مشکلات کمک نمی کند ما حتی شرایط گفت وگو و حرف زدن باهم را نداریم راحت به هم 
انگ و اتهام می زنیم اصلا مشکل الان تنها حمایت از طرح های دولت نیست موضوع این است که برای ایران و اقتصاد و مردم در بلندمدت باید چه سیاست های اقتصادی را مطرح و حمایت کنیم تا مشکلات کم شود 
حرف ما هم دفاع از برنامه دولت نیست موضوع آینده اقتصاد و زندگی ماست  که بدون پذیرش اصول اقتصاد صدمه می بیند 

صلاح الدین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
دوست عزیز چرا الکی میگی یه گشتی بزن ببین جست و جو کن تحقیق کن همه کشور ها نمیگیرن بعضی میگیرن چرا از 75 تومان تو یه سال سه برابر بشه این یعنی حق خوری نیست ؟؟تازه این قانون هم خلاف قانون اساسی هستش عوارض رو موقع جنگ به صورت موقت گذاشته بودن تا کمک جنگ شه ولی بعدش ادامه دادن ............. یارانه مردم چند سال همون نرخ و تورم نداشته
ناشناس
|
Turkey
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
واقعا برای کشورم متاسفم .........مردم بدبخت باید پول کارمند های فرودگاه پرداخت کنند ........... برید ببینید کشور های دیگه هم اینجوریند
جلیل
|
United States
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
من در آمریکا زندگی میکنم تا به حال 1دلار هم از من بابت خروج از کشور نگرفتند چرا ایران اینطوریه؟!!!
محمد
|
United Arab Emirates
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
هاهاهاهاها...! این را برای هر کس در خارج از کشور ترجمه کردم حسابی خندیدند و گفتند ............
نادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
راهی دیگر برای تامین ....اونی که جواب با خط قرمز می نویسی نمی دونم ادمینی یانه ولی انگار .... انگار تو این مملکت زندگی نمی کنی ..خدا شفات بده...
مدیر پایگاه نادر جان به همان دلیل که ابتدا اشاره کردی و ما معذور از انتشار آن هستیم.......... همه  مشکلات را یک جا نمی توان حل کرد و نمی توان این موضوع عوارض و مالیات یا گرانی های دیگر را به آن نکات که شما اشاره کردید ربط داد . 
فرض کنید که به خاطر برخی انتقادهای به جا و عملکرد عده ای محدود، هیچ کالایی گران نشود و دولت با کسری شدید مواجه شود و یارانه ها واریز نشود وحقوق کارمند و بازنشسته پرداخت نشود... 
نتیجه مشخص است شما می فرمایید که چون آن اتفاق افتاده پس قیمت ها بالا نرود ومالیات هم پرداخت نشود این مسیر در گذشته وقتی کسری بودجه ایجاد شده امتحان شده و چاپ پول و تورم نتیجه آن است که مثل مالیات غیر مستقیم روی تمام زندگی مردم اثر می گذارد و ارزش پول ما  2000 برابر تضعیف شده و از یک تومان معادل یک کیلو 
طلا در 700 سال پیش به سکه ای 1 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است 
نباید هر جا که موضوعی را نمی پذیریم ان را به سیاست و اختلاس و فساد مالی و سوء مدیریت و.... ربط دهیم این موضوع که اشاره کردید به این سادگی قابل حل نیست و نیازمند شرایط متفاوتی است و امروز نتیجه نپذیرفتن افزایش قیمت کالاها و خدمات  تورم بیشتر است و باعث رفع مشکل نمی شود اتفاقا اثر تورم پولی بسیار مخرب تر است  

زندانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
هر دم از این باغ بری میرسد
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
واقعا نه زندگی گذاشتین! نه میتونیم از اینجا بریم! ...........
سید
|
Netherlands
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
آقا ما مردم ایران باید یه جوری با بقیه فرق داشته باشیم اینا همش برا اینه که شما خارج نرید تو ایران بمونید سفر خارج نباید برا همه باشه چه معنی داره سفر برا یه عده خاص از ما بهترونه که این پولا اصلا براشون چیزی نیست .آره داداش تو ایران بمون و حالشو ببر البته تو کشور خودت تو اتوبانهای زپرتی هم باید عوارض بدی ولی ای کمی ارزونتره
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
من کاری با مسافرت و سفرهای خارجی برای تفریح ندارم من حدودا بعد از ۴ ماه میرم خارج برای تحصیل اونم نه دانشگاه خصوصی بلکه دانشگاهی که تمام امکانات رو در اختیار من قرار میده
پدر و مادر من برای و خواهر و برادرم برای سومین باری که میخوان بیان به دیدنم نزدیک ۳ تومن پول میخوان بریزن من در حالی که این پول ، برای ما پول کمی نیست وقتی بلیط های رفت و برگشت منو دانشگاهم تقبل میکنه و پدر و مادرم برای دیدن من کمتر از ۵ میلیون خرج میکنن ۳ تومن در قبال این رقم هایی که من‌گفتم‌پول زیادیه نمیدونم شما چی فکر میکنبن
نونهال
|
United Kingdom
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
................. پول دوست که فقط به فکر جیب و منافع خودشه ....
بیچاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
اگر از ما عوارض نگیرند خرج ........... رااز کجا تأمین کنند.؟!
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
شما از یک طرف نظر فنی میخواهید و از طرف دیگر منتشر نمیکنید. فکرمیکنم استحقاق شما همان توهینهای بعضی دیگر از کاربران است. این نوع سر گردنه گیری دست و پا زدنهای مذبوهانه است ونتیجه عکس میدهد. از ما میپرسید چه کار کنیم؟ نابود شو .............
مدیر پایگاه یعنی به جای این که مردم در مورد مشکلاتشان حرف بزنند شما معتقدید که عده ای باید توهین کنند و هر کس نظر
 مخالف شما را دارد باید نابود  شود؟ اگر نظر شما قابل انتشار باشد قطعا منتشر می شود اما در مورد نظر ما و شما هم باید بگوییم اینها شاید اثرگذار باشد اما ما مسوول نیستیم  و دیگران تصمیم میگیرند که چه قانونی تصویب یا اجرا شود 
ما و شما فقط نظر خودمان را می دهیم تصمیم گیر نهایی که نیستیم
با توهین و نظر ندادن ما که مشکل حل نمی شود  . شما تصور می کنی که اینجا پارلمان است و ما هرچه بگوییم همان می شود و شما مخالفت می کنید و توهین می کنید شاید بتوانید جلوی آن را بگیرید؟ ! 
یادتان باشد که بزرگان قرن 20 در جهان می گفتند که زنده باد مخالف من... و من جانم را برای آن که مخالف من نظرش را بدهد می دهم.... اساس دموکراسی همین گفت وگو هاست نه این که فقط مخالفت کنیم. خراب کردن آسان است 
آباد کردن و راه حل ارائه کردن سخت است 

هموطن ما هر نظری داشته باشد برای ما عزیز است و تا هرجایی که امکان داشته باشد نظر عزیزان را منتشر می کنیم بدون توهین به دیگران .......... 

یاشار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
............. مثل آب خوردن شده ... واقعااا متاسفم برای به دنیا امدن در این مملکت......................
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
بابابه خداگناه داریم .که چی اخه
مونا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
سلام من فقط یه سوال دارم به نظر شما دولت مردان ما با حقوق ماهی 1 میلیون تومان میتوانند از پس این هزینه ها بر بیان که از مردم عادی انتظار دارن بتونند حقوق رو 10% افزایش میدین یهو 3 برابر افزایش واسه فقط خروج از کشور ؟ به نظر شما مسخره نیست ؟؟؟؟؟
آرمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
با سلام..مرزهای زمینی که الان 25هزار است ..چی؟؟ آیا این 25هزار سه برابر میشود یا نه؟؟
یاشار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
......... در این مملکتتتت مثل آب خوردن شده ... واقعااا متاسفم برای به دنیا امدن در این مملکتتت که ......... مردم اين سرزمين پارسي و با تمدن با اين همه امكانات فقير شدند و توانی ندارن ... ... ...
ايراني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
2
ادمين عزيز بهتر است به جاي طرفداري با واقعيتها روبرو شويد در كجاي دنيا از يك خانواده ٤ نفره مبلغ يك ميليون هشتصد براي يه سفر كوتاه مدت مي گيرن؟ اونم وقتي پايه حقوق ٨٠٠ هزار تومان است؟
گفتيد ما عادت كرديم همه چي رايگان باشه؟؟؟!!!!! چي الان رايگانه؟
نظرتون چيه برا نفس كشيدن هم ازمون پول بگيرن؟
هومن سعیدی
|
United Arab Emirates
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
من که قاچاقی از مرز رد میشم .عوارضی هم نمیدم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
دارید چکار میکنید پوست ملت را دارید میکنید مگر میشه یکباره این همه تغییر داد .......بیچاره کردید ملت را ،این دیگه چه صیقه ای است مگر میشه در یک سال چند نرخ عوارض گرفت
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
1
واقعا متاسفم واسه سطح سواد ادمین این سایت و جواب دهنده باید به
به عرض ایشان برسانم کشورهایی که مردمشان مالیات زیاد میدهند سطح جایگاه رفاه مردمشان را بررسی کنند و متوجه میشوند که چرا و به چه دلیل ! فقط کافی مقایسه کنید کشور آلمان و با ایران که از لحاظ جمعیت در حدود و مشابه ایران است و با جغرافیایی کوچکتر با داشتن ثروت و ذخایر طبیعی پایین تر چگونه مردم در رفاه و آسایش و امنیت هستند مملکت ما هر ساله هزاران میلیارد توسط ...............
به تاراج میره اکثر فرزندان .... در بهترین دانشگاه های اروپایی و آمریکایی و با پول مردم کیف میکنند و 400 تومن عوارض هم اثری بهشون نداره . توجه داشته باشید که به بهانه های مختلف تمامی امکانات و برای خودشون فراهم کرده اند لطفا جواب بدهید آیا از وزیران لواسان نشین و مقامات دو تابعیتی عوارض گرفته میشه بفرمایید رانت واردات و صادرات کشور دست کی و تو جیب کی میره بفرمایید که آیا پاستور نشینان عوارض میدهند بفرمایید و . و . و بقیش و همه مردم میدانند خودتان هم میدانید آیا همین سایت شما عوارض میدهد چگونه و چقدر ؟
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
0
....... برای فرار از مملکت هم باید پول داد
حقویردی بازه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
0
بنظر من باافزایش بیرویهوغیرمنطقی عوارض خروجاز کشورموجب افزایش قیمتک کالاهای وارداتی ورشد تورم وفشار واقعی به افراد کم درآمد خواهدبودکه نتوانندمزه ی مسافرت حتی به کشورهای ترکیه وآذربایجان داشته باشند فقط خوش به حال پولدارها که میتوانندبراحتیمسافرت کنند
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
1
مخلص کلام
آقایون.... پول کم آوردن میخوان مردم رو سر کیسه کنن.حالا بذار این دولت هم تموم بشه بعدا....آخه مرد مومن با این همه ظرفیت،درآمدهای نفتی،معادن و....چطوری میشه وضع مملکت به اینجا برسه.کشور ما از سوء مدیریت داره رنج شدیدی میبره هر کی میاد یه سازی واسه خودش بر میداره و 4سال واسه دل خودش میزنه میره....... منجر به پیشرفت بشه در این مملکت نیست.شما به هر بخشی نگاه کنید داره لنگ میزنه:کشاورزی ،صنعت،گردشگری و...و آخرش هم میگیم تحریم ها باعث شکوفایی ما شده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
0
گفتن زیر ساخت ماهم باور کردیم د دارن بودجه روبراي .... جمع میکنن
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
0
پهلوي گفت باید مالیات بگیریم ریختین سرش گفتین یعنی چی‌حالا میگین باید مالیات باشه ما هم منکرش نیستیم ولی مالیات یه بار میگیرن نه همه جا شارژ ایرانسل میخریم هزارتومن مالیاتشو از ما کم میکنن بهمون ۹۰۰ میدن بعد همون شارژ هزارتومنی رو ۱۱۰۰ میدن بلیط که میخری همه هزینه ها روش کشیده میشه ........بعدشم اونی که خارج از کشور میره عین خیالشم نیست عوارض زیاد شده یا نه ماها فقیرا از محلمونم تکون نمیخوریم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
0
سلام.خدا وکیلی چرا باید پول زور بگیرن از مردم اونم در این حد عظیم و گشترده.کشور ایرلند عوارض خروج نداره چرا کشور ما باید با این وضع اقتصاد داغون مردم انقدر عوارض بگیر اونم بیاد ی باری عوارض سه برابر و بیشتر کنه .کشورهایی با درامد بسیار بیشتر از مردم ایران انقدر عوارضی نمیگیرن...............
مبهوت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
1
داداش جان من از این 220 تومن چقدش گیر تو میاد که میشینی این همه میبافی به هم؟
آخه افزایش جمعیت تهران چه ربطی به مالیات نگرفتن دولت داره؟
یکم سطح مطالعاتت رو ببر بالا!!
الان فرودگاه جز منابع کشوره؟؟؟ منظورتون از منابع کشور جیب مردمه؟؟؟ و دقیقاَ منظور شما از امکانات شهری چیه؟؟ فک کنم شما تا حالا حتی عکسای کشورای خارجی رو هم ندیدی
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
0
اخه مگه میشه سه برابر بشه یکمرتبه بلیط که میخریم کلی مالیات و چیزای دیگه رو میگیرن هر روز یه چیزه جدید داریم یه سوبسیت برداشتن جاش همه جوره داریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
0
این دقیقا پول زوره
جعفر
|
-
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
0
به کجا داریم میریم یعنی داریم روز به روز بد تر میشیم یعنی کم کم ......... با این قوانین جدید حالا باید تو این کشور یا کار دولتی داشته باشی بخور ونمیر یا ............... انقدر کار کنی تا ازشدت کار وگرسنگی بمیرم ........ باید.........
............ شاید خود سیاست مداراها دولت مردان و.... در رفاه هستند وفکر اینو نمی کنن که شهر های کشور مردم مشکل دارند
اینجوری که پیش بریم فقرا تو کشور زیاد میشن که از بی کفایتی می میرن و....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
0
خداییش سی برابرم بکنن ما ملت شهید پرور و ولایت مداری هستیم بازم میدیم.فقط یه سوال؟با پول نفت و مالیاتو عوارض و جریمه و .... بابا بازم که این.... ناله میکنه از بی پولی.آخه چراااااااا؟
شهپر مظفری
|
Netherlands
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
0
با سلام
من تقریبا ۲۰ سال هست که مقیم و تبعه کشور هلند هستم، کشوری که بر پایه اخذ مالیات اداره میشه،تقریبا نصف یا حتی چیزی بیشتر از نصف درآمد ماهیانه هر شخص نصیب اداره مالیات میشه، هر چقدر درآمد شخص بیشتر پرداخت مالیاتش هم بیشتر، قشر کم درامد هم از بعضی از معافیتهای مالیاتی برخوردار هستند، هیچکس به این رویه اعتراضی نداره، چون خدمات اجتماعی در سراسر کشور برای همه شهروندان بطور یکنواخت و یکسان هست. مثلا من نوعی که کار میکنم مالیات پرداخت میکنم و دولت از همین مالیاتهای دریافتی به افرادی که بنا بر دلایلی بیکار هستن حقوق بیکاری پرداخت میکنه.
با مبلغی که من خودم برای هر بار سفر به ایران پرداخت میکنم‌(تقریبا ۵۸۰ یورو فقط برای هر بلیط) میتونم دو یا سه سفر به کشورهای اروپایی داشته باشم، ولی ترجیحا میام ایران و به نوعی ارز وارد، و کلی خرید میکنم تا به رشد اقتصاد کشورم یه کمک حتی کم و ناچیز، کرده باشم.
از اینجا که خارج میشم چیزی به اسم عوارضی خروج از کشور ندارم در صورتیکه موقع برگشت تو ایران باید عوارضی بدم، یه وقتهایی با خودم فکر میکنم که اگه قراره که عوارضی پرداخت کنم.....در واقع موقع خروج از هلند پرداخت کنم نه تو ایران موقع برگشت به خونه ام....
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
0
سلام خدای خیلی زیاد است این عوارض برای مردم ایران .مسولین باید این را تصویب نککند .نا مردم راضی باشند .با این کارها مردم را ناامید میکنید .خیلی زیاد است .چرا این طوری شده .مگر مردم چه گناهی کردند که باید 230 هزار عوارض بد هند .بابا خدا را نگاه کن
آردا
|
United Arab Emirates
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
با سلام
واقعا که .... راه مملکت داری رو نمیدونند ولی همین کشور همسایه رشد اقتصادیش تو این سه ماهه ۱۱.۱ شد یعنی بالاترین رشد اقتصادی دنیا حتی بالاتر از هند و چین!!!حتی یک لیر هم عوارض خروجی نمیپردازن!!!
بنده چند ماهه پیش به نخجوان رفته بودم چون پول ما تموم شد و میخواستم برای چند روزم بمونیم و عوارض خروجی ما بیشتر میشد مجبور شد به راننده آزربایجانی کات بانکی مونو بدیم تا بره از‌جلفا برای ما پول بیاره که ما دوباره عوارض خروجی پرداخت نکنیم!!!
حتی بنزین هم تو نخجوان برابر ایرانه یعنی تقریبا ۱۰۰۰ تومن !!!
ناشناس
|
Sweden
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
قاون از سال 64 وضع شده موقتی هم بوده: «لایحه دریافت عوارض خروج از کشور که با حضور اعضای شورای نگهبان در جلسه 1364/4/30 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، در جلسه شورای نگهبان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و نظر شورا به شرح زیر اعلام می‌شود:

حق مسافرت و آزادی سفر، از اعمال عادی و حقوق مسلم فردی و اجتماعی هر شخص است که طبق اصل 20 قانون اساسی همگان از آن برخوردارند و بر حسب بند 7 اصل سوم قانون اساسی بر حسب قانون باید تأمین شود. سلب این حق در شرایط عادی با موازین شرعی و قانون اساسی مغایرت دارد. ولی نظر به وضع فوق‌العاده فعلی و جنگ تحمیلی به اکثریت آرا تأیید شد
شما اطلاع نداری ولی اصرار داری نظر بدهی
درک پلنگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
سه برابر یادو برابر یا هر چقدر برابر چه فرقی می کنه ؟
بزار زایر کربلا رو تیغ بزنن
ما هم یه ابالفضلی داریم
سید
|
Sweden
|
۰۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
چرا از ایرانیان مقیم خارج ا. کشور عوارض خروج میگیرید؟؟
1. اینها مانند توریستها به داخل کشور ارز وارد میکنند 2. اینها مانند توریستها به کشور اقامتشان (مثل کشور خود) برمیگردند
با تشکر
محمد علی
|
Kyrgyzstan
|
۰۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
خدا راضی نباشد از درخواست کنندگان و کسانی که این گرانیها را تصویب می کنند و ........ اختلاس کنندگان ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
1
کامنت قرمز جیره خوره
مدیر پایگاه نه دوست گزامی ما به هیچ بخشی وابستگی و تعلق نداریم. تنها قواعد اقتصاد را یادآوری می کنیم و در پیشنهاد دادن و تصویب و اجرا هم مثل شما نقشی نداریم. موضوع خیلی ساده است بخش بزرگی از هزینه های دولت و کشور را داریم که اگر چه با مشکلات ساختاری و سوء مدیریت همراه است و به آن انتقاد داریم و باید برطرف شود اما لازم است که تعادل بودجه ای ایجاد شود و نه لزوما از عوارض سفر خارجی بلکه باید بین هزینه های سازمان ها، آموزش، شهر، دفاع و هزینه نظامی، بهداشت وبیمارستان، کارمندان بسیار دولت و مخارج بسیار دولت، هزینه های عمرانی و... از یکطرف و درامد نفت و مالیات و عوارض از طرف دیگر تعادل ایجاد شود. 
 یعنی اگر پرداخت یارانه قرار است حتی به بخشی از جامعه پرداخت شود نباید انتظار داشت که درآمد نفت و مالیات به آن بخش اختصاص یابد بلکه باید از محل هدفمندی حامل های انرژی یعنی بنزین و... پرداخت شود درحالی که چند سال است قیمت بنزین همچنان ثابت است و اگر قرار نباشد که بنزین گران شود باید یارانه ها نیز تعدیل شود 
اگر قیمت ها درست نشود و تعادل نداشته باشیم در حال حاضر با این قیمت نفت ومصرف نفت در داخل نمی توان روی نفت حساب باز کرد پس یا باید هزینه ها را کاهش دهیم یا باید قیمت ها بالا برود 
در غیر این صورت هیچ چاره ای جز چاپ پول و تورم بالا نیست و این مسیر را  بارها تجربه کرده ایم که خسارتی سنگین تر دارد یعنی ظاهرا قیمت ها ثابت است اما به تدریج تورم بالا می رود... دولت وملت باید مسیری را انتخاب کند که تعادل در هزینه درآمد داشته باشیم 
 نباید به خاطر فساد مالی و اختلاس و برخی تخلفات و سوء مدیریت عده ای اقلیت،  زندگی همه دولت و ملت  را با چالش و تورم و بی برنامه بودن همراه کنیم... 
سيدمحسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
...................... فقط براي مردم نقش بازي ميكنن
سیاه نویس
|
Germany
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
قرمزنویس محترم:
دلایل شما البته صحیح، ولی پیش پا افتاده و نتیجه گیری به علت نقص استدلال گمراه کننده است. مشکل شما این پیشفرض است که منتقدان این بدیهیات رانمیدانند و بنابراین خود را محق میدانید که به جای چالش با واقعیاتی که بغرنجتراز تصورشماست یاد گرفته های خود را تکرار کنید.
محور انتقاد ما به اتخاذ چنین راهکارهایی این است که به جای اصلاحات ساختاری سعی میشود فقط از بعد حسابداری نوعی تعادل کاذب ایجاد کرد. هر نوع درامد اضافی برای این دیوانسالاری مخرب در بهترین حالت ریختن اب به بشکه ای بدون کف است. مشکل به نالایقی، فساد و قانونگریزی ختم نمیشود، بلکه مشکل اصلی برخی قوانین و نحوه تفکر پشت انهاست.
در این مورد خاص واضح است که انگیزه اصلی نه خود عوارض، بلکه جلوگیری از خروج ارز از کشور است. این خود قویترین سیگنال به بازار است که توان بانک مرکزی برای عرضه ارز ناکافیست، پس هر کس که حداقل به اندازه شما اقتصاد بداند تکلیف خود را میفهمد... ایا نتیجه مطلوب شماست؟
مدیر پایگاه آفرین عالی بود... اصلاحات ساختاری که به یک برنامه توسعه سیاسی اقتصادی اجتماعی فرهنگی نیاز دارد راه چاره اساسی  است برنامه میان مدت و بلندمدت.. اما برای کوتاه مدت نمی توان برخی راهکارها را رها کرد و خرج سالانه را با کسری بودجه شدید و درنتیجه تورم بالا پذیرفت . 
فرمایش  شما کاملا درست است و این موضوع مطلوب نیست که عوارض گران شود و مالیات کمر شکن باشد و قیمت ها به حدی بالا برود که توان پرداخت آن را نداشته باشیم اما به طور نسبی برخی راهکارها بهتر از تورم شدید است 
ااین وضعیت به بهبود بهره وری، رشد سرمایه گذاری و اشتغال،  و اصلاحات ساختاری نیاز دارد که فعلا به دلایل مختلف مقدور نیست لذا بهتر است که متناسب با میزان مصرف کالا و خدمات در کاهش مشکل مشارکت کنیم که دخل و خرج تاحدودی متعادل شود. 
ماهم دوست نداریم که هیچ کالایی گران شود اما واقعیت این است که نمی توان روی درآمد نفت مثل گذشته حساب باز کرد و ایران چند سالی است که از لیست کشورهای دارای درآمد بالا خارج شده و دیگر نمی توان مثل گذشته همه چیز را از دولت انتظار داشت و دولت از محل درآمد نفت تامین کند و یارانه های بسیار پرداخت کند. 
البته ممکن است که موضوعی مثل عوارض راه خوبی نباشد و مثلا راهکارهای دیگری مناسب تر باشد و همین موضوع باعث شده که عده ای پیشنهاد کنند افزایش قیمت بنزین به مراتب بهتر از افزایش عوارض است 

ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
پس با این نرخ جدید تکلیف والدینی که برای دیدن فرزندان دانشجوی خارج از کشورشان میخواهند بروند چیست
الهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
من نمیدونم واقعا ادم حرفی برای این بی قانونی ها نداره فقط بلدن پول بگیرن
امیرعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
1
دانستان لباس نامریی پادشاه را شنیدید، الان شما پادشاه هستین. يكي اومده براتون لباسی از زر دوخته، که فقط آدم های فرهیخته می تونند این لباس را ببینند، اینجاست که همه تون .........را افتخار ملی تلقی میکنید و صف انتخاباتاتتون از سال 92 بسیار طولانی تر شد، ........خود کرده را تدبیر نیست
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
0
سلام کسی در جریان هست که عوارض خروج زمینی چطوره ؟؟ مثلا برای سفر زمینی به ترکیه با ماشین .
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
1
دلايل رییس سازمان برنامه و بودجه را بخوانيد: .............
خروج سالانه ۹ میلیارد دلار ارز مسافرتی از کشور
رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه رییس جمهور از افزایش نرخ ارز بسیار مکدر است،گفت: مسافران ایرانی سالانه ۹ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می کنند که فشار زیادی به بازار ارز وارد می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد باقر نوبخت عصر پنجشنبه در گردهمایی دانشجویان و جوانان حزب اعتدال و توسعه، گفت: این روزها درباره بودجه حرف های زیادی می شنویم ولی باید به منتقدین بگویم اگر امروز بودجه کاملا شفاف نبود آیا می توانستید اجزای آن را تحلیل کنید؟
سخنگوی دولت افزود: البته قبول دارم بیماری مزمن اقتصادی در کشور وجود دارد که نمی توان آن را با دارو درمان کرد بلکه باید دست به جراحی بزرگی زد ولی راه حل دیگری وجود دارد که می توانیم دست بر روی دست بگذاریم و دو سه سال آینده را نیز بگذرانیم و همین بیماری مزمن را با رعایت امانت به دولت بعد بسپاریم.
نوبخت با تاکید بر اینکه حق نداریم جامعه را متشنج کنیم و باید با آرامش کار خود را پیش ببریم، گفت: از همه می خواهیم انتقاد کنند و هیچ کس در زمینه بودجه مسوول نیست بلکه خودم به عنوان محمد باقر نوبخت شخصا مسوول بودجه هستم و اگر اشتباه می کنم بگویید که برگردم.
وی، یکی از ویژگی های بودجه سال آینده را توجه به اشتغال دانست و اظهار داشت: در بودجه سال آینده پیش بینی ۹۸۰ هزار فرصت جدید شغلی را کرده ایم زیرا در هر خانه ای که می روید حداقل سه بیکار تحصیل کرده وجود دارد.
وی با بیان اینکه یکهزار و ۱۹۴ هزار میلیارد تومان در کشور هزینه خواهد شد که ما فقط می توانیم ۳۶۸ هزار میلیارد تومان از خزانه دولت برداشت کنیم، گفت: جامعه حق دارد که این سوال را بپرسد که مابقی این هزینه را از کجا می خواهید بیاورید؟
نوبخت گفت: در جدول بودجه سال های گذشته ۵۹ ردیف و موسسه وجود داشت که از دولت کمک می گرفتند و حتی بسیاری از این موسسات را ما نمی شناختیم که در سال جاری این ردیف ها حذف شد، البته ۱۹۴ هزار میلیارد تومان نیز از حقوق گمرکی و مالیات درآمد کسب خواهیم کرد که در عین حال ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نیز طرح و پروژه نیمه تمام در کشور داریم.
وی ادامه داد: پس باید چیزی بفروشیم تا بتوانیم این میزان را تامین کنیم که اولا ساختمان های دولتی است که پیش بینی کردیم یکهزارو ۵۰۰ میلیارد تومان و فروش سهام شرکت های دولت که آن نیز حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان خواهد بود و برای تامین بقیه آن مجبور شدیم اوراق قرضه بفروشیم که آن نیز حدود ۴۷ میلیارد تومان است.
سخنگوی دولت افزود: هزار میلیارد تومان نیز باید به بازنشستگان برای همسان سازی پرداخت کنیم که با این کسری بودجه مجبور شدیم ۲۰ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای اتمام پروژه های نیمه تمام استفاده کنیم.
نوبخت با بیان اینکه برجام توانست برای دولت گشایش ایجاد کند، گفت: برخی می گویند برجام هیچ دستاوردی نداشته ولی من به عنوان رییس سازمان مدیریت می گویم حداقل گشایشی که داشته این بود که فروش نفت ما از حدود یک میلیون بشکه به دو میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه رسید که توانستیم با پول آن هزینه های جاری دولت و حقوق کارمندان را پرداخت کنیم البته ترامپ از اقدام و مذاکرات ما و به ثمر رسیدن برجام بسیار می سوزد و می داند که اگر برجام به ثمر نمی رسید مشکلات زیادی در کشور وجود داشت.
وی به بحث قبلی خود برگشت و ادامه داد: خلاصه برای طرح های عمرانی پول کافی نداریم و برای این کار مجبور شدیم سال گذشته ۱۷ هزار میلیارد تومان از بانک ها پول بگیریم تا بتوانیم واحدهای متوقف و نیمه تعطیل را دوباره فعال کرده و فرصت شغلی ایجاد کنیم.
نوبخت خاطر نشان کرد: تصمیم گرفتیم اگر اصلاح قیمتی روی حامل های انرژی رخ دهد و مجلس مجوز آن را دهد ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم تا بتوان ۸۳ هزار واحد صنفی نیمه کاره ای که باید کامل شود را تکمیل کنیم.
وی توضیح داد: در قانون هدفمندی یارانه ها قرار بود با اصلاح حامل های انرژی و منابع حاصل از آن نصف آن به مردم برای پرداخت نقدی یارانه ها و از نصف دیگر ۳۰ درصد به واحدهای تولیدی و ۲۰ درصد نیز در جیب دولت قرار گیرد ولی امروز نه فقط آن ۳۰ درصد به واحدهای تولید داده نشد و ۲۰ درصد نیز به جیب دولت نرفت بلکه ۱۲ هزار میلیارد تومان نیز به مبلغ قبلی افزوده و به عنوان پرداخت نقدی یارانه به مردم دادیم.
رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه عده ای به این پول نیازمند هستند و نمی توانیم تحت هیچ شرایطی آن را قطع کنیم، گفت: بنده قسم می خورم ماهی حدود هشت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حقوق می گیرم و هیچ پول دیگری از هیچ جای دیگر دریافت نمی کنم و دریافت این ۴۵ هزار تومان هیچ تاثیری در زندگی من ندارد اما می توان با جمع این ۴۵ هزار تومان مشکلات زیادی را حل کرد البته امسال یارانه تحت پوشش افراد کمیته امداد و بهزیستی۳.۴ برابر شده است و سعی داریم هر کسی که زیر خط فقر باشد پول دیگری به نام بیمه سلامت به آنها بدهیم و سال آینده بطور قطع سه دهک افراد بی نیاز از یارانه را قطع خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: برای ایجاد حدود یک میلیون فرصت شغلی نیاز به اصلاح قیمت حامل های انرژی در سال آینده است.
رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: قیمت فوب خلیج فارس که مبنای قیمت گذاری حامل های انرژی در کشور است حدود ۲۲۰۰ تومان است که با قیمت کنونی بنزین ۱۲۰۰ ارزان تر است و حتی قیمت بنزین و گازوییل در ایران بسیار ارزان تر از افغانستان است.
نوبخت با بیان اینکه رییس جمهوری در جلسه امروز نیز با وی تاکید کرده که درباره افزایش نرخ ارز بسیار نگران است، ادامه داد: آقای روحانی اصلا و به هیچ عنوان افزایش نرخ ارز را بر نمی تابد و از افزایش آن بسیار مکدر است.
وی با تاکید بر اینکه باید قیمت ارز کنترل شود و برای این کار دولت باید در بازار مداخله کند، افزود: برای اینکه بتوانیم تقاضای بازار را متعادل کنیم باید ارز تزریق کنیم ولی متاسفانه بانک مرکزی اگر ارز بیشتری داشت قطعا ورود می کرد.
سخنگوی دولت ادامه داد: در بازار ما دلار زیاد است ولی برای کنترل نرخ آن باید بانک مرکزی ورود کند که متاسفانه برای تهیه ارز مشکل دارد.
نوبخت به میزان سفرهای خارجی از کشور اشاره کرد و گفت: سالانه ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به مسافرت خارجی می روند که اگر هر کدام هزار دلار با خود ببرند می شود ۹ میلیارد دلار، که همین میزان برای دولتی که تامین ۲۰۰ میلیون دلار برایش سخت است بسیار زیاد است و بار بسیار زیادی را به بازار وارد می کند.
وی گفت: خروج ارز از کشور به بازار فشار وارد می کند و یکی از عوامل جلوگیری خروج ارز از کشور می تواند افزایش عوارض خروج مسافران باشد.
ابراهیم
|
Oman
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
0
سلام کسی که این طرح مالیات خروج از کشور را میده چرا از خودش سوال نمیکنه که کسی که چندین بار در سال از کشور خارج میشه حتما منبع در امدی در کشور دیگه داره من نوعی که حداقل درماه بیش از ۳۰میلیون تومان عرض وارد کشور میکنم بجای امتیازات دیگه که به ما بدندهند که ما توقع نداریم بدن حداقل بایدعوارض را از ما نگیرند ولی برعکس باید۳برابر بدهیم این چه قانونی است چرا قانون گذاران ملت .......
م ح
|
Netherlands
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
0
خب مث کره شمالی سفر خارج رو ممنوع کنین قال قضیه رو بکنین چرا کم کم می برین یه بار ببرین تموم شه خب
کار نیست قیمت همه چی 100 در 100 میاد روش تخم مرغ مثلا 400 باشه به جای اینکه بشه 500 می پره 800 وضعیت مون درست شبیه یه مملکت آفریقایی شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
0
..............با وجود همچین قانون ناعادلانه ای. باز هم مردم از ایران میرن و برنمیگردن.
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
0
دوستان توجه داشته باشید که ناکارآمدی در اداره کشور و ناتوانی در ایجاد رفاه و حداقل امکانات برای مردم مشکل اساسی هست که در کشور ما وجود داره و این ساختار کلی که در حال حاضر موجود هست اجازه اصلاح و بهبود شرایط رو نمیده و با وضع قوانین و مصوبه های نا عادلانه مرتب فشار رو بر مردم بیشتر می کند تا بلکه کمبود منابع جبران شود و امثال این موارد به وفور دیده میشه، پس الکی خودتون رو خسته نکنید چون این خانه از پایه ویران است و اینکه من و شما و ادمین با هم نظرات متفاوت بدیم بجایی نخواهد رسید.
لطفا حذف نکن ادمین
پری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
0
0
...پول که هیچ کار که هیچ وضعیت اقتصادی هیچ چرا خبر از اختلاس های قشنگ نمیگید...زلزله شد چی اتفاقاتی افتاد...واسه دریاچه ارومیه .... بیکاری ... بنزین .... رفتن یک عالم دانشجو ار ایران ...همه میخوان برن پس کی ریشه مملکت آب بده ؟ وقتی این همه جوان دارن میرن...ترابخدا آنقدر مثل مهره شطرنج بازی ندید مردم خیلی وقته مات شدن...توجیه هم نکنید اگه خروجی میده بالا یهو بگید ۱۵۰ نه اینکه ۳ برابر بگید مردم بعدش ۱۵۰ شنیدن اعتراض نکنن
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
0
0
اینقدر خودتونو به اینو اونور نزنین تو این کشور هیچ وقت اعتراض وارد نیست. سی سال پیش نفت بشکه ای حدود ۱۵ دلار فروخته میشد مخارج هنگفت زمان جنگ هم وجود داشت ، اگر هم تعداد جمعیت نصف الآن بود ، مقدار استخراج نفت هم نصف الآن بود ، ولی مردم اين طوري مشكل نداشتند
سهیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
0
0
سلام...من بیش از ۲۰ کشور دنیارو رفتم هیج جا اینطوری .....نیست....ولی من که میرم راه برم ۵۰۰ تومن هم خروجی میدم اینقدر هم جلیز ولیز نمیزنم .... برای۲۰۰تومن
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
0
0
سلام ...اگه با تور بریم هزینه خروج رو تور میده یا باید جداگانه خودمون پرداخت کنیم
دلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
0
0
درود عوارض به تنهایی درد مانیست اینکه کارمندی بازنشست میشه ومیتونه فرزندش را بجای خودش بگذارد شایسته سالاریست اینکه بدون اینکه سوادیکنفر اضافه تر از رغیبش باشد ولی امتیازش بیشتره شایسته سالاریه اینکه به بهانه ای پولی به نفری بدهی وفاصله طبقاتی ایجاد کنی ولایقش هم نباشه این شایسته سالاریه درشهرهای شمالی وخوش اب وهوا هکتار هکتار زمین منابع طبیعی را به بهانه هایی تغییر کاربری بدهی وتصرف کنی اینکه به بهانه خصوصی سازی کارخانه های دولتی را به تصرف اشخاص نورچشمی دربیاوری من اگرریس اینطورشرکتی بودم حرفهایم را میزدم وکنارمیرفتم کارگری میکردم وبا افتخار نان دسترجم رامیخوردم عوارض که چیزی نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
0
لطفا ........... مگو جواب ملتم مده فهمیدی
مدیر پایگاه چشم قربان عصبانی نباش اگه با نگفتن ما حل میشه استقبال می کنیم امامسیر تجربه کشورهای جهان از گفت وگو گذشته نه فحش دان و توهین کردن... 
اینجا محلی است که مردم نظرات خود را مطرح می کنند که مشکلات اینده که رو به افزایش است را بهتر درک کنیم مشکل فقط عوارض نیست و ما علاقه ای به گران شدن هیچ کالایی نداریم تنها راهکارها را مطرح می کنیم.  مشکل افزایش جمعیت، کاهش درآمد، کاهش درآمد نفت، افزایش مصرف داخلی، عدم تعادل بودجه و.... است  عوارض تنها یک قلم است 
واقعیت تلخ است و باید پذیرفت که قیمت کالاها  و خدمات بالا برود یا این که تورم روی دوش همه مردم سنگینی کند و کسری بودجه از محل چاپ پول و تورم تامین شود. 
نمی توان مثل چند دهه گذشته دائم پول چاپ کرد و همه کالاها گران شود... تاکی می خواهیم بنزین و کالاهای دیگر را ارزان بدهیم و تورم را برای کالاهای دیگر قبول کنیم...
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
0
واقعا جیب مردم بیچاره را حتی برای دیدن و زیارت امام حسین اینگونه خالی کردن ........... بسیار ......... هزینه پرسنل انتظامی از بودجه نفت باید تامین بشه نه از جیب بدبختان
ستاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
0
به ما چه که دولت هنر اداره کردن کشور رو نداره !!!
مردم باید تاوان بی عرضگیش رو بدن؟!
واقعا که
مخصوصا شما با اون همه تحلیلای سیاسی و اقتصادیتون که در جواب نظرات بقیه داده بودین ... واقعا که
مدیر پایگاه حوصله حرف زدن بین مردم و رسانه هاو دولت کم شده... ولی راه حل همین است بیش از 60 سال با درآمد نفت کشور اداره شده اما در حال حاضر درآمد نفت کم است و سهم ان از بودجه کاهش یافته لذا هر دو طرف باید تقویت شوند هم مدیریت دولت هم مدیریت جامعه... بدون حرف زدن دولت و مردم مشکلات کمتر نمی شودماهم دنبال راه حل هستیم که وضع اقتصاد بهتر شود اما تنها با انتقاد کردن که دردی دوا نمی شود باید مدیریت بهتر شود و از قواعد اقتصاد استفاده کنیم مثل همه کشورهای جهان... با بی حوصله گی که اوضاع بدتر می شود....
راننده تاکسی تلفنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
0
سلام آقای کامنت قرمز من یک بار هم از کشور خارج نشدم ولی میدانم با گرون شدن عوارض که ان را شش برابر کردید یعنی 600% به عوارض خروج از کشور اضافه کردید یعنی تاجر وبارزگانی که میره خارج وکالا میاره این هزینه را از من بدبخت بیچاره مبگیره ودرضمن شما اگه خیلی دلسوزی میدونی بودجه کشور خرج کشور................ رو من بدبخت ایرانی باید بدم بقیه بودجه هم که چند هزار میلیاردی اختلاس میشه شما هم بهتره ما را فریب ندی اگه ایرانی هستی که خودت میدونی اگه نیستی بازم خودتی
مدیر پایگاه درست می فرمایید... به همین دلیل است باید که هر دو راهکار گفته شود و مردم و دولت ومجلس خودشان می دانند که کدام یک را اجرا کنند این که از محل کالاها و خدمات و قیمت بنزین و عوارض و مصرف  کسری بودجه را تامین کنند و هر کس به اندازه ای که سفر می رود یا بنزین مصرف می کند پول بیشتری بپردازد... یا این که دولت از محل افزایش بدهی به بانک ها عملا نقدینگی و خلق پول و تورم را زیاد کند. تا این بار تورمی روی دوش همه جامعه از جمله فقرا و کم درآمدها باشد...  در راهکار اول معمولا مشخص است که قیمت بالا رفته و چه کسانی باید بیشتر بپردازند اما در راهکار دوم هیچ کس متوجه نمی شود که پول چاپ شده و وقتی که تورم بالا می رود و همه کالاها باهم بالا می رود همه از هم می پرسند که چه شد چرا این طور شد گرانی از کجا آمد و...
ما وظیفه داریم که مشکلات احتمالی هر دو راهکار و مزایای آن را طبق قواعد اقتصاد به مردم بگوییم اتفاقا ایرانی نبودن و مسوولیت نداشتین این است که حرف نزنی و هشدار ندهی تا هر وقت که تورم آمد کسی متوجه نشود که مشکل از کجاست
البته مشکل همان است که شما اشاره کرده اید و ما هم به ان انتقاد داریم... در  کشورهای توسعه یافته بودجه باید درست خرج شود و باید از محل مالیات و مصرف باشد تا هر کس بیشتر مصرف کرد بیشتر عوارض و مالیات و هزینه بدهد....  و در عین حال سعی می کنند که تورم کم باشد و ارزش پول حفظ شود... 
هیچ کس از گران شدن هیچ کالایی استقبال نمی کند اما وقتی مجبور باشید باید بین بد وبدتر یکی را انتخاب کنید 
ما وظیفه داریم که حالت های مختلف کسب درآمد و تامین کسری بودجه را بررسی کنیم و تصمیم گیر هم مردم و دولت و مجلس است و نظر ما را نه دولت گوش می دهد نه مردم ... چون اکثرا به زندگی روزمره توجه دارن نه منافع بلندمدت جامعه .............. 
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
0
بقران دارم دیوانه می شم من سکته قلبی کردم شوهرم سکته معزی کرده ۹ ماهه نتوانستم ازمایش وسنوگرافی برم باوام وقرض باید برم ترکیه به دخترم ونوه ام سربزنم بقزلن ۲۲۰ عوارضی کرایه خانه ۵روز دختر اوارام می شد این ترم حدود ۵ میلیون قرص کردم برا دانشگاه ازاد ان دخترم ارشد می خواند پول دکتر ندارم داروی قلبی ام رااز داروخانه می گیرن هزاران پدر مادر بابدبختی میرند ترکیه بچه هاشون روببینند به حصرت عباس رفتم ترکی دخترم رو دیدم هیچ جا نرفتم فقط یکشنبه بازار بع خانه دخترم رفتم براموادعدایی ما حالا دیگه ازفشار زندگی باید زنده لای خاک بریم
چه گوارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
0
.................."
محمد رضا
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
0
سلام
بالاخره من متوجه نشدم که وقتی تعرفه 3 برابر شده حالا واسه خروجی بصورت زمینی که قبلا 25 هزار تومن بوده الان چقدر شده
ممنون میشم جوابمو بدید .
مدیر پایگاه هنوز اعلام نکرده اند تا آخر اسفند نهایی می شود
پوران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
0
0
این پول زور .................... توی اسمون رو هم اسفالت می کنند برق کشی می کنندمردم بدبخت مثل خودم باید وام بگیرند تابرن به بچه های بدبختشون سر بزنند بقران همان ۷۵ هزار تومان هم باز هزار بدبختی جور می کردم هنوزم قرص هش مانده
ماني المان
|
Germany
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
0
من در تحليل و تفسير اين مورد افزايش قيمت عوارض خروجي واقعا موندم، يعني مردمُ اينقدر بَبو و پخمه فرض كردين، راجب يارانه ها هم مگر قرار بر اين نبود كه سوپسيت حامل هاي انرژي را بردارند و بجاي ان مبلغي نقدا به مردم بپردازند، از ان روز تا كنون مبلغ نقدي همان است كه بود، اما حامل هاي انرژي چند برابر شده، و حالا هم خيال داريد همين چندل و غاز را براي مردم قطع كنيد، نگو پول ميدم پول خود مردم هست، و اما بحث عوارض كه سخن اصلي من است، من ٢٧ سال كه از ايران بيرونم، دو تابعيتي هستم، مريض دارم كه بايد بخاطر اون چند بار بيام ايران، دولت ايران چه گُلي به سر مردم و خصوصا افرادي مثل من زده، بابت چه خدماتي بايد اين پول ( أدب اجازه نميده ) بخوانيد زور اين عوارض ٢٢٠ هزار توماني و تصاعدي انرا پرداخت كنيم، من خودم شخصا و خيلي از ايرانيها كه ميشناسم با شركتهاي هوائي ايراني ميايم، كه پول بليط ان وارد مملكت ميشود، هر ايراني كه مياد در زمان أقامت در ايران حداقل هزار يورو خرج ميكند، ( زن و بچه دارها كه بيشتر ) اينها كافي نيست، اينها كمك نيست ( گرچه يك ريال هم استحقاق ان را نداريد ) براي چه خدماتي بايد عوارض بديم، مگر ما در ايران زندگي ميكنيم. الان دوستاني دارم كه ماتم گرفتند، كه با دو يا سه بچه پول خروجي را چطور جور كنند. در ضمن شما اقاي قرمز نويس از كجا ميدانيد، كه وضع ايرانيهاي خارج خوب است، ( كور از بغداد باخبريد ) اينجا همه مشكل مالي دارند اينجا هم وضع مثل سابق نيست. چرا ميگوييد ايرانيان خارج وضعشان خوب است و برايشان سنگين نيست، ٢٢٠ هزار تومان ميشه ٤٠ يورو در اين بازار داغ ارز،
javad
|
United Kingdom
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
عوارض خروج از کشور براي ايرانيان مقم خارج از کشور cheghadr hast
فرزانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
0
0
من برای یه امتحان زبان که تو ایران برگزار نمیشه مجبور به سفر به یه کشور دیگه هستم بیشتر از هزینه بلیط هواپیما هزینه عوارض خروج از کشور میشه. تو هیچ کشور دیگه یی این عوارض رو ندیدم دقیقا با ادما مثل کالا برخورد میشه .بعد این پول صرف چی میشه فرودگاه امام که تقریبا مخروبه هست بدون امکانات درست حسابی. یه نمونه دستشویی ها که از فرط تمیزی نمیشه واردش شد. یاد کاراکتر کیوان تو سریال شبهای برره افتادم که سر راه می ایستاد از مردم پول زور میگرفت.
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
0
0
با سلام

خدایی پول زور
مسافر موقع خروج از چه خدماتی بجز دستشویی و صندلی استفاده میکنه که باید 220 هزار تومان عوارض بده

عوارض چی
متاسفانه درآمد دولت از جیب مردم هستش
بدبخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
0
0
لات
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
0
0
اگه دقت کرده باشید قطع یارانه هاعمدتا بر اساس قطع یارانه افرادی بود که بسفر خارج رفته بودند و حالا هم افزایش عوارض خروج از کشور٬ در واقع هدف تامین بودجه نیست بیرون نرفتن مردم و ندیدن وضع بهتر دیگر کشور هاست.
ميهن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
0
تو مملكت ما از هر كي بدبختره ميگيرن ....
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
ما که راضی نیستیم ........دیگه شورش درومده
اذر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
ادمین جان ماهزینه عوارضی میدیم ولی این پولا خرج مملکت نمیشه جمع میشه یکی میدزده میبره اونطرف نوش جان میکنه.این اختلاس های میلیاردی پدر مارو دراورده.من به شخصه سفر داخلی هم نمیتونم برم چه برسه به سفر خارجی.ی یارانه 45تومنی و یک میلیون حقوق میگیرم 500کرایه میدیم 200حدودا پول اب و برق و گاز و تلفن .یه بخور و نمیر هم داریم.لطف کنید اگر کارشناسانه به این موضوع نگاه میکنید درست نظر بدین مردم به قدر کافی بدبختی دارن.کااااااااش مشکلات مملکت با این 250حل میشد.دولت که دست بردار نیست هرروز از مردم پول تو جیبی میخواد
مدیر پایگاه اختلاس و فساد ناراحتی دارد و ما هم از اختلاس و فساد و سوء مدیریت ناراحتیم اما اگر فرض کنیم این چند اختلاس اخیر مثلا 20 هزار میلیارد تومان بوده، بی تفاوتی مردم، عدم سرمایه گذاری، عدم مشارکت، عدم احساس تعلق، کاهش انگیزه و... به مراتب بیشتر بوده  و چند برابر آن بوده و نباید ادامه پیداکنه اختلاس گران را رها کنید به خدا بسپارید و در عین حال توجه کنید که آنچه عامل اختلاس بوده در بسیاری موارد نتیجه سوء مدیریت و یا نوسان ها بوده مثلا قیمت مسکن بالا رفت یک موسسه بانکی غیرمجاز یک برج خرید 2 میلیارد تومان قیمت افتاد و رکود شد مجبور شد بفروش مثلا 1 میلیارد هم ضرر کرد هم باید سود بانکی 20 تا 50 درصدی به مردم می داد درنتیجه پول را حداقل در این مثال از دست داده نخورده  و  انتظار نوسان و رکود را نداشت 
در مثال دیگر شما کالا خریدی در انبار گذاشتی قیمت ارز میره بالا حسابی سود می کنی حالا یک نفر دیگر صادرات  نفتی یا فراورده داشته و یا ماشین الات خریده و پول در خارج است تحریم بانکی می شه پول به کشور بر نمی گرده و امکان خرید ماشین الات نداره و باید با چمدان بره پول را بیاره و در نتیجه ضرر بسیار می کنه و.... لذا تصور نکنید که این پول ها در شکم اختلاس کننده است هر چند که عده ای ملک و دارایی و شعبه بانک و... خریداری کرده اند اما در همه موارد به معنای اتلاف کامل نیست و مسوولان بسیاری از این اختلاس ها را با فروش دارایی و بازگشت پول به کشور و...  به بیت المال و بانک  برگردانده اند 
لذا به خاطر این چند میلیارد همه زندگی اقتصادی مردم را رها نکنید این کشور متعلق به 80 میلیون نفر است نه یک عده خاص... نباید ناامید باشیم بالاخره باید زندگی کرد و در مسیر اصلاح امور قرار گرفت...  البته که مشکل هست ولی نباید منتظر مرگ باشیم باید به فکر چاره بود به فکر بهبود شرایط کار و کسب و زندگی... 
اگر قرار باشد که اختلاس را معادل 20 هزار میلیارد برآورد کنیم انفعال و عدم احساس تعلق و کاهش انگیزه سرمایه گذاری و ... به مراتب بیشتر و مثلا 100 هزار میلیارد است در حالی که ایران ظرف چند سال کار و تلاش و سرمایه گذاری می تواند این هزینه ها را جبران کند در غم از دست دادن باشیم خودمان هم باید دراز بکشیم بخوابیم 
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
خاک .........
مهرداد خسروی
|
United Arab Emirates
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
............. خوشی رو بر مردم ایران حرام میدانند مگر این کشور گاز و نفت و طلا و مس بیت المال رو ........... چی شده الان بودجه کشورو میخوان با خروجی از کشور پر کنند واقعا کی میخوان سیر بشن
محمد جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
سلام دوست قرمز نویس ما نگفتیم نگیرن مثل قبل ۷۵۰۰۰۰ریال می گرفتن نمی گیم نسبت به افزایش یارانه بلکه نسبت به افزایش تورم زیاد کن مثلا ۲۰تا ۳۰درصد نه ۳۰۰ درصد بعدش اگه این پول تو کشور مطمن بودم خرج می شد اشکال نداشت ولی صرف کشور های دیگه میشه یا نهایت چند تا پشت میز نشین استخدام می کنن که واسه گردش گری کشور سنگ اندازی کنن در ضمن من حقوقم ماهی حدود ۱ میلیونه با ۶۵۰ هزار تومن رفتم خارج و لباسم ۱پنجم قیمت ایران خریدم تکلیف ما که بخاطر بی پولی میریم کشور های اطراف چیه ظلم هم حدی داره
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
اولا که این پول پولِ زوره، بعدشم این عوارض رو کشوری میگیره که چهارتا هواپیمای درست و حسابی داره، یه فرودگاه زیبا و پر رفت و آمد داره، یه امکاناتی داره وقتی ده سانت برف اومد سه روز پروازاش لغو نشه، تجهیزات پیشرفته داره، گذرنامش اعتبار داره، و ..... ، نه ایران که وقتی می ری تو فرودگاش حالت می خواد بهم بخوره، وقتی سوار هواپیماش می شی از لحظه حرکت تا لحظه فرود فقط باید خدا خدا کنی که زنده بمونی، نه ایرانی که جلوی درب های خروج اضطراریش هم صندلی گذاشته، و.... آخه برای چی این همه پول از مردم می گیرید، سفرای داخلی هم که گرونتر از سفرای خارجی هستند، نکنید بی انصافا نکنید، این هم گرونی انصاف نیست بخدا، این پول برای یه خانواده سه نفره می تونه پول سه چهار شب هتل باشه، بخدا انصاف نیست.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
با سلام
اون دوست خط قرمز اگه ممکنه جواب منو بدید
من 26سالمه تو زندگیمم از ایران بیرون نرفتم با کلی نخردن و پول جمع کردن و دوسال خذکت رو به پایان رسوندن عید زمینی میخوام بزم ترکیه الان چقدر باید عوارض بدم؟
سهیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
0
0
مگر دولت کم از جیب ما ملت ...............که الان بیاد اینجوری عوارض بگیره . ...................
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
0
0
با سلام این بندگان خدا که با خط قرمز پاسخگو میباشند درست میگویند که جمعیت نسبت به چندین سال قبل افزایش پیدا کرده ومخارج بالا رفته ولی دقیق ذکر نکردند کدام جمعیت .......................... با کدام طبقه و شغل و وابستگی و نوع ارتباط
ایرانی
|
Netherlands
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
ما برای گرفتن پاسپورت ایرانی برای هر نفر600 دادیم اقامت اروپا رو هم داریم سالی3یا4بار می اومدیم ایران دیگه بهتره بجای اومدن به ایران تو همین اروپا بریم سفر.همه چیز روز به روز گرونتر میشه.
صبورا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
1
0
اقا خیلی کار خوبی کردن
تمام کسانی که به خارج سفر میکنن مبلغ 220 هزار تومن که معادل 40تا 50 دلاره براشون پولی نیست. شما یه وعده غذا خارج از کشور بخوری همینقدر میشه چرا نگیرن؟؟
مسافرای ایرانی تو سفرهای خارجی سالانه 9 میلیارد دلار از ایران خارج میکنن بزارین لااقل یه درامد کمی برای ایجاد اشتغال تو کشور ایجاد بشه.....
فرامرز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
اين عوارض خروج كشور فقط مال مرز هوايي هس يا مرز زميني هم شامل ميشه
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
با سلام خدمت دوستان مگه این عوارض خروج از کشور گران کردن آیا به نفع مردم شما های که میگید ارز خارج میشود با خارج شدن5000 هزاردلار یاوارد کردن20000هزارلیر مگه به اقتصاد کشور ضرر می رسه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
شايد پولي نباشه كسي كه ميره بيرون نوشه جونش چرا پول زور بايد بده
سپیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
یعنی الان زمینی. هوایی همشون یه قیمت شد؟
مرز نشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
افزایش نرخ خروجی فقط خاک بر سر قشر ضعیف شد چراکه در شهرهای مرزی تنها راه درآمدرفت وآمد و یک درآمد خیلی پایین برای یک خانوار دارد و با این عوارض تعداد بیشماری جوانان مرز نشین بیکار می شوند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
مسخرشو در اوردن امیدوارم یه زلزله 100 ریشتری بیاد هممون بمیریم خیالمون راحت شه
سالار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
این که عوارض زمینس و هوایی جفتشون یک مقدار مساوی هستند نه انصاف توش هست نه عقل و نه منطق!رو چه حسابی زمینی باید با هوایی یکی باشه?!
شادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
برای کسانی که از مرزهای غربی به صورت زمینی به کردستان عراق می روند.چقدر است؟
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
سلام
این عوارض مربوط به هر سال هست؟ چون من شنیدم بستگی به مهر های داخلی پاسپورت داره یعنی یکی که از قبل سه تا مهر بیشتر خورده پاسپورتش باید 440 بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
همه چیز گرون میشه این عوارض هم که گرون شدامابهتر نبود عوارض زمینی وهوایی به تناسب گرون میشد اونی که با هواپیما سفر میکنه بیشتر عوارض بده درضمن دولت درامدشو رو باافزایش قیمت مالیات واین جور چیزا زیاد میکنه مردم بیچاره چیکار کنن که درآمدشون با تورم با بره؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
تا زمانی که افراد نادانی و نا آگاهی مثل ادمین همین شایت وجود دارد مملکت ما رشد نخواهد کرد
درخواست تیر باران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
0
خدا وکیلی الان تیر بارونم کنن راضیم ...
مدیر پایگاه  تاریخ ایران پر از فراز و نشیب و سختی ها بوده و هر گاه که تمدن و آبادانی بوده حمله ایلات اطراف از مغول و... وجود داشته و بار دیگر مردمان این دیار به ساخت کشور خود مشغول شده اند. در دوران جدید به دلیل امکانات بهداشتی مرگ و میر کم  جمعیت ظرف 100 سال 20 برابر شده و از حدود 4میلیون به 80 میلیون و بالاتر می رود  پس مشکلات هم بیشتر شده باید متناسب با توان اقلیمی ایران اصلاح امور کنیم و اصلاح امور هم بدون تحمل فشارها و مشکلات شدنی نیست واقع بین باشیم به برخی توصیه های دانشمندان و اقتصاد دانان و اهل تفکر  توجه نکردیم .. نمی شود  که در جهان نوین اصلاح ساختار متناسب با آن را نپذیریم اگر رفاهی را می خواهیم نقطه مقابل ان باید هزینه کنیم مثل تمام کشورها... و باید امید داشت در هر شرایطی باید کار و تلاش کرد این سرزمین پر از مناطق بکر و دست نخورده است و پر از معدن و امکانات که به خاطر تمبلی ما و رفاه زندگی شهری حاضر نیستیم به معادن و... برویم 
خاطرم هست که در یکی از معادن مشهور کشور در فصل تابستان کارگر نبود که طرح تکمیل شود و کارگران رفته بودند نخود بچینند در حالی  که میلیون ها جوان دنبال کار هستند . در نتیجه معلوم است که افراد حاضر به کار کردن در هر جایی نیستند در حالی که کار در این کشور برای افغانی و... بسیار است ناامیدی ریشه دارد ریشه آن را باید بررسی کنید ...  وقدر زندگی و سلامت خود را بدانیم  
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
اقای قرمز رفتند پررنگ کنند بیان. جوهرشون کم رنگ شده بنده خدا
مدیر پایگاه دلت تنگ شده ها! ما مخلص هموطنان خوبمون هستیم تا این گفت وگو ها نباشد راهکارهای بهتر ارائه نمی شود خوب است که بهانه ای باشد که دولت و ملت به مسائل اساسی توجه کنند با کنار رفتن و انفعال مشکلات کم نمی شود  به قول بزرگان دیکته نانوشته غلط ندارد.... اگر اشتباهی داریم و غلطی است برای ان است که بگوییم و بحث کنیم تا از آن نتیجه بهتر حاصل شود به نتیجه توجه کنید بهتر است... 
ممد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
0
0
ای کاش شرایط کشور رو مسئولین جوری میکردن که ملت دیگه خارج نرن همین جا تفریح کنن که انقدر پول خارج نشه و توریستم بیاد داخل کشور که کشورمون آباد بشه
تایماز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
0
حق با سماست آقای خط قرمز،اگه دولت این پول زور رو نگیره پس چجوری هزینه این همه اختلاس،این همه آقازاده مقیم خارج ،این همه حوزه علمیه ،و خیلی چیزهایی که فقط در کشور ما موجود هستش رو در بیاره. موافقم مالیات و خروجی رو ما باید بدهیم با حقوق متوسط 1/300تومان و اصلا نباید ....هزاران سازمان پول هدر کن مالیات بدهند ،ما برای خروج از کشور باید تنبیه بشیم چون یک حرکت تنبیهی مبلغش افزایش پیدا میکنه با خلاف.ضمنا شما احساس میکنید اگر عوارض خروج از کشور را یک کارخانه دار و صاحب سرمایه پرداخت بکند تاوانشو هیشکی نمیده؟؟قطعا تاوانشو قشر آسیب پذیر خواهد داد با افزایش اجناس تولیدی و خدمات ارائه شده توسط این آقای مرفه ،پس اول و آخرش شما مالیاتو از کارمندو کارگر میگیرید .
مدیر پایگاه درست می فرمایید مشکلات ساختاری و کم کاری دیگران باعث شده که اصلاح امور و راهکارها را نپذیریم و احساس می کنیم که تا دولت و سازمان ها و قدرتمندان همراهی نکنند ملت تمایلی به همراهی ندارند... اما باید توجه داشت که تا حالا همین ملت با تحمل هزینه های 100 سال اخیر کشور را حفظ کرده اند... دولت ها آمده اند و رفته اند،  رانت خوارها هم همیشه بوده اند و هیچ وقت به طور کامل قابل حذف نیستند. اما حداقل اثر مالیات و عوارض همین پرسشگر بودن وسوال کردن و انتقاد کردن از سیاست های غلط و سوء مدیریت هاست و این که دولت مالیات و عوارض را کجا خرج می کند و این می تواند به دموکراسی کمک کند. همه چیز را نباید در شرایط ایده آل انتظار داشت با همین جاده ها خودروهای لوکس چند صد میلیونی وارد می شود و مردم سوار می شوند و به تناسب این امکانات با شهر و کوچه های تنگ و نبود پارکینگ ومترو و اتوبوسرانی توجه نمی کنند. این مثال نشان دهنده همین مشکلات ساختاری و عدم تعادل هاست که تا وقتی امکان گفت وگو و پرسشگری ایجاد نکند عزم ملی و مشارکت مردم برای حل مشکلات ایجاد نخواهد شد... در سال های قبل هم که عوارض پایین بود باز هم انتقاد وجود داشت و در مالیات وپرداخت های دیگر هم انتقاد وجود داشت. یعنی ما در اصل به مفهوم مشارکت و درخواست از دولت برای بهبود فضای کسب و کار و درامد توجه نمی کنیم تنها می خواهیم هزینه وخرج خود را کم کنیم درحالی که باید به فکر رشد درامد سرانه و درآمدها باشیم و راه آن را پیداکنیم راه حل افزایش مشارکت را  پیدا کنیم. نظرات همین خبر را با بقیه اخبار مقایسه کنید که نشان می دهد این گونه مسائل باعث واکنش و افزایش گفت وگو می شود. براین اساس تا زمانی که ملت به دنبال اصلاح امور نباشد و دولت را وادار به اصلاح درآمدها و هزینه ها و بهبود فضای کسب وکار و رفع مشکلات و مقابله با اختلاس وفساد نکند، با این عدم مشارکت و احساس تعلق نکردن مشکلی حل نمی شود وعده ای هم سواستفاده می کنند در نتیجه نباید مشکلات موجود را به حساب همه جامعه و همه دولتمردان نوشت. اختلاس و فساد و آقازاده و افزایش نرخ ارز و... اولا محصول ریشه های ساختاری اقتصاد است دوم این که چه درصدی از کل اقتصاد را شامل می شود مگر می شود به خاطر این مشکلات کل اقتصاد و زندگی مردم را رها کنیم تا  مشکلات بیشتر شود. اگر قدرت تغییر رفتار عده ای را نداریم نباید رفتار کل جامعه را مانند آنها بی تفاوت و منفعل کنیم... تنها با کار و تلاش و سرمایه گذاری و مشارکت می توان مشکلات را کاهش داد و به بهانه حضور عده ای رانت خور و فاسد و اختلاس و... نباید تلاش همه جامعه و آینده فرزندان خود را نادیده بگیریم با لج و لج بازی و فحش و ناراحتی مشکل درست نمی شود باید میانجیگری و مشارکت فعال و گفت وگو را جایگزین انفعال کنیم ... اگر دیگران نمی خواهند کمک کنند  اجازه ندهید که به این بهانه کل جنگل ها و جاده ها و خیابان ها را پر از زباله کنیم زباله پر کردن و مشارکت نکردن باعث خراب شدن کشور و جامعه ما می شود.. این دولت ها می آیند و می روند اما جنگل های آتش گرفته و  پر از زباله باقی می ماند...  همان طور که گفته اند هر چه در جامعه و ملت و کشوری هست محصول اراده و خواست همان ملت است ما تصور می کنیم که دولت باید همه کارها را انجام دهد و ما هم کمترین مشارکتی نداشته باشیم واگر خراب کاری کرد اصلا نباید توجه کنیم ... هر کس باید به سهم خود کاری کند 
mina
|
Azerbaijan
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
0
من به عنوان یک ایرانی که الان در جمهوری اذربایجان اقامت دارم در شرکت توریستی کار میکنم و بدلیل گرون شدن عوارض شرکت های توریستی ایران توریست ندارن که بفرستند چون هیچ کس نمی خواد این همه عوارض بده .الان کار من هم بخاطر این عوارض توقیف شده شدیدا موضوع مهمی هست که عوارض ایران به ما هم لطمه میزند
میترا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
این یعنی دست تو جیب مردم کردن اونم تو روز روشن آخه یه دفعه 3 برابر میکنید واقعا که وحشتناکه
Ezal
|
Turkey
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
ادمین جان... بی ادبی نمیکنم ولی ..............خیلی از کشورهایی که میبینی نفت هم ندارن منابع زیر زمینی هم ندارن جمعیت هم چند برابر ایرانه ولی از ما بهتره زندگیشون ؛ چرا نمیگی مالیات و عوارض میگیریم از ملت تا ................
مدیر پایگاه ممنون که بی ادبی نکردی .... اما لازم است توجه کنیم که زندگی اجتماعی و یک سیستم تنها با نظر یک نفر به نتیجه نمی رسه و اشتباه یک گروه یا سوء مدیریت را نباید به حساب  همه افراد یک جامعه گذاشت... براین اساس باید توجه داشته باشیم که اولا دوران نفت و تامین همه مخارج با نفت گذشته و باید به سایر درآمدها فکر کرد دوم این که محیط کسب وکار باید از سمت دولت فراهم شود تا امکان درآمد بیشتر فراهم شود.. سوم این که با حرف نزدن و رها کردن مشکلات به حال خود دردی دوا نمی شود... بحث  و گفت وگو نداشتن یعنی سوء مدیریت را رها کنیم به حال خودش... در حالی که باید جوانب کار را بررسی کنیم... نکته دیگر این که همه موضوعات اقتصاد را تنها از نگاه یک موضوع مثل عوارض نباید نتیجه گرفت... چه موافق باشیم چه موافق نباشیم باید راهکارها مطرح شوند و از اشتباه هم باید تجربه و و درس بگیریم.... به هر حال این که سالی 9 میلیارد دلار خرج سفر خارجی می شود و چند میلیارد دلار در این مشکلات ارزی صرف واردات خودروهای لوکس می شود یعنی جای برخی سیاست ها خالی است که مهمترین انها توجه به بهبود فضای کسب و کار برای رشد سرمایه گذاری و تولید و درآمدهای مالیاتی و مخارج عمرانی و بهبود شرایط است... همین را که داریم نباید از دست داد وباید بهتر شود..... تنها با انتقاد و فحش دادن و احساس تعلق نکردن نمی توان مشکلات ساختاری 100 ساله راحل کرد... همه مسائل را یکجا در نظر گرفتن و ناامیدی از اصلاح امور یعنی همین مسائل کوچک را هم رها کنیم.... 
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
..........با این گرون کردن
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
...........هر چی بر علیه مردم باشه تصویب میکنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
0
0
خروجي همه كشور ها يك نرخ ولي مال ما فرق ميكنه خروجي نيست گيم مراحله به مرحله ميري بالا
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
برای یک ماه و نیم دیگه بلیط دارم برای خارج از کشور امروز عوارض خروج رو پرداخت کردم آیا این مدت زمان درازی که تا پروازم مونده و عوارض رو پرداخت کردم مشکلی برام ایجاد نمیکنه؟یعنی تا زمان پروازم اعتبار داره ؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
0
سلام ادمین عزیز
اون نخبه ای که این اعداد و ارقام رو تعیین کرده بر چه اساسی بوده ؟ عوارض هوایی ۷۵ هزار و زمینی ۲۵ هزار بوده یعنی هوایی سه برابر زمینی . الان چرا هوایی یا زمینی شده ۲۲۰هزار تومن ؟من به همراه خانواده سالی یه دفعه با ماشین خودم به کشورهای همسایه سفر می کردم. هیچ جای دنیا اینقدر بی حساب کتاب و غارتگر نیستند اگر هم قصد افزایش داشتند می تونستند منطقی و معقول افزایش نرخ بدند. وقتی مردم میگن مدیران در امور مملکت توانمند نیستند به همین دلیله البته این یه نمونه از شیرین کاری مدیران هستش و اینا بی سواد بودن مسیولین رو می رسونه کشورهای پر جمعیت تر از ایران هم این همه عوارضی و ... نمیگیرن حتی برای بیش‌تر کشورها هم پول ویزا نمیدن پس بهتره قبول کنید که این نرخ عوارض منطقی نیست مگر اینکه از نجومی بگیران باشید
کتی مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
0
0
وال داشتم من در تاریخ 1397/01/03 از مرز زمینی خروجی25000 تومانی دادم الان دوباره خروج هوایی دارم ایا 220000 تومان باید بدهم یا 330000 تومان ممنون میشم پاسخ دهید.
علي شيراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
1
0
سلام
جناب ادمين جان انصافا دم شما ‏گرم كه حوصله جواب دادن به اين همه نظرات را داريد و البته بدتر كه دوستان دهه هاي ‏..‏.‏ و...‏ كه منطق زندگي عصر جديد را هم ‏پذيرا نيستن‏!‏
البته كم و كاستي هاي وحشتناك و سوء مديريت هاي اسفناك را بايد بپذيريم ولي اين علتي نيست كه صرفا زبان انتفادي نسبت به هر هزينه منظقي اعم از ماليات و عوارض جهت رفاه حال خودمان وضع ميشه داشته باشيم.
اکرم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
سلام. من ۱ سپتامبر از ایران خارج شدم و ۵ سپتامبر برگشتم. دوباره ۸ سپتامبر باید برم. برای بار دوم باز هم باید عوارض خروج از کشور بدم؟
ممنون
امیر
|
Iraq
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
خوب یعنی دولت به مردم ظلم کنه و پول کسری بودجه و اختلاسهای که میشه مردم جبران کنند کشورهای دیگه الان نفت و ۸۰ دلار میفروشند که همان میشه ۸۰ دلار ولی واسه کشور ما میشه با دلار ۱۵۰۰۰ هزار تومانی هر بشکه ۱۲۰۰۰۰۰ هزار تومان علی برکت الله.پس اگه تورم زیاد شده پس چرا حقوق کارمندان و کارگران بدبخت هیچ تغییری نکرده
علی احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
0
0
با سلام
برای سفر به عتبات عالیات اربعین ۹۷ باید عوارض خروج بدهیم یا خیر
من پرداخت کردم ولی کسی پاسخگو نیس
لطفا رسیدگی کنید پول من کجا رفته
من برای ۴ نفر گرفتم که جمعا ۵۰ هزار تومان میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
این دوست عزیزی که با خط قرمز داره جواب میده فکر می کنه سخنگوی دولت هستش و وظیفه حمایت و حراست از نظام رو بر عهده داره.
دوست عزیز اینهایی که میفرمایی تقصیر ملت نیست سیاست افزایش جمعیت و مسائل غیر قابل ذکر دیگر از یک جای دیگه صادر میشه. شما هم فضایی حرف نزن. قرار نیست خرج حاکمیت رو ملت بپردازن
مدیر پایگاه  آیا قبول نمی کنیم که همین حالا با رشد بدهی دولت، نقدینگی و تورم به نوعی درحال پرداخت هزینه مالیات و عوارض هستیم... چرا  در برابر موضوعی که قابل مشاهده است و قبض پرداخت می کنیم اینقدر حساس هستیم و در مقابل  هزاران میلیارد تومان خلق پول و تورم  واکنشی نداریم. همین نکته نشان می دهد که به دنبال روشنگری در اقتصاد نیستیم و فقط به جیب خود و خرج خود فکر می کنیم در حالی که این عوارض در مقابل هزینه  های دیگر بسیار اندک است 

 اصلا به این معنا نیست که شما گفتی منظور این است که میزان مشارکت مردم در سختی ها و مسیر توسعه که به سرمایه گذاری و قناعت نیاز دارد سنجیده شود و لذا یک هزینه عوارض 220 هزار تومانی را ارزیابی کردیم و جواب هم که مشخص است متاسفانه برای کار و تلاش و سرمایه گذاری و گذشت آمادگی ما کم است و باید راهکار مناسب آن در آینده انتخاب شود
ما از عملکرد دولت دفاع نمی کنیم میزان مشارکت خودمان را می سنجیم و واکنش طبیعی در برابر سیاست های مالی... همین 

قبول دارید مخارج و جمعیت و هزینه ها بیشتر و متنوع شده و حداقل سفر مردم به خارج در سال های اخیر بیشتر شده؟ در نتیجه مانند کشورهای دیگر باید عوارض ومالیات داد و در هزینه ها مشارکت کرد. 
نکته دیگر این است که تا ابد نمی توان روی پول نفت حساب کرد و مالیات وعوارض نداد و برعکس یارانه نقدی گرفت و بودجه عمرانی کشور را تعطیل کرد و انتظار خاموشی برق و مشکل آب و مهاجرت انبوه مردم را شاهد بود 
اگر کسی به فکر ما نیست آیا ما حاضریم حداقل در مباحث فکری قبول کنیم که مخارج مملکت باید طور دیگری اداره شود؟
 فرض کنید دولت همچنان همین روند را ادامه دهد به جای عمران و زیر ساخت ها مخارج جاری را رشددهد و قادر به رشد سرمایه گذاری  و اقتصاد و توسعه نباشد ایا ما هم باید این روند دامن بزنیم یا روشنگری کنیم... 
اینجا چون بحث عوارض مطرح است همه موضع می گیرند که عوارض نباید بگیرند.. 
آیا در بحث دیگر به همین شکل برخورد می کنیم و قبول نمی کنیم که توسعه با مشارکت دولت و مردم  رخ می دهد
آیا می خواهیم همچنان با اتکا به نفت همه چیز مجانی باشد فکر می کنید نفت قادر است چند درصد هزینه کشور را اداره کند و تا کی توان دارد ؟

فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
0
0
همین الان خروج از کشور زمینی چقدر شده؟
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
1
.... ادمین جیره خوار ..........
مدیر پایگاه دم شما گرم آقا رضا شما که این طوری نبودی فحش نمی دادی؟! تعجب کردم  
ما نه دولتیم نه جیره خوار . حساب دو دوتا 4 تا را مطرح کردیم که با تغییر شکل زندگی اقتصادی ما هزینه ها به شدت رشد کرده و مردم مصرف گراتر شده اند و جنس خارجی و سفر خارجی افزایش یافته آیا در کنار این هزینه 80 میلیارد دلاری، عوارض و مالیات و مشارکت ... منطقی است یا نه ایا اگر دولت به نوع دیگری رفتار می کرد شما حاضر بودید مالیات و عوارض بدهید یا نه 
آیا همین حالا برای بهبود خدمات باید عوارض داد یا نه 
این نوع طرح بحث باعث می شود که شما از ته دل آنچه را که فکر می کنید مطرح کنید و همین موضوع کمک می کند که  میزان اشتباه دولت در اجرای این سیاست نیز سنجیده شود 
مردم و دولت باید باهم گفت وگو کنند و جای آن در همین رسانه هاست 
وظیفه ما همین است اگر بحث آبکی و بی حالی باشد که شما واکنش نشان نمی دهی 
به جای این خبر هم می توان اخبار هنر پیشه و فوتبال و... منتشر کرد و در مورد فیلم سینمایی حرف زد و مخاطب بیشتر هم داشت 
اما برادر گرامی زندگی ما به جدی بودن و مشارکت و حرف زدن  و نتیجه گرفتن نیاز دارد و شما هم باید نظرت را بدهی تا ابعاد و ریزه کاری ها و طیف رنگارنگ واکنش ها مشخص شود 
این که دولت بخواهد از آن درس بگیرد یا نگیرد وظیفه ما نیست وظیفه ما گفتن است و باهم حرف زدن و بیگانه نبودن به سرنوشت کشور و اعتقاد به مشارکت مردم و دولت 
این که چه کسی درست عمل می کند و چه کسی غلط... اینجا  نمی توان به همه مسائل رسیدگی کرد بلکه بیشتر به موضوع عوارض و مالیات و ابعاد و اثرات آن باید توجه شود و البته انتظارات و مطالبات و انتقادهای مردم .... تا نتیجه بهتری حداقل برای سیاست های اجرایی دیگر دریافت شود.