:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۱.۷۹°
Updated in: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

ضرر 4 میلیارد دلاری روسیه در فروش اسلحه به لیبی

کمپانی های روسیه جمعا با 4 میلیارد دلار زیان در چند قرارداد به مبالغ 527، 791 و 600 میلیون دلار و ... مواجه شده اند که به خاطر لغو فروش سلاح به لیبی بعد از سقوط قذافی اتفاق افتاد...
کد خبر: ۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۴
خبراقتصادی: بر اساس گزارشات کمپانی صادرات اسلحه " روس برونو اکسپورت" و همچنین آزانس فنی ـ نظامی فدرال آمریکا، روسیه مبلغ 4 میلیارد دلار به خاطر تعلیق فروش اسلحه به کشور لیبی به خاطر اجرای قطعنامه های سازمان ملل متحد از دست داده است



کمپانی بزرگ سازنده موشک های روسی ( تی ـ آر ـ وی ) یا موشک های تاکتیکی روسیه مبلغ 791.22 میلیون دلار سود به خاطر از دست دادن یک قرار داد در سال 2011 با لیبی را از دست داده است.

کمپانی روسی «تی ـ آر ـ وی » در نزدیکی شهر "کرولوف" نزدیک مسکو واقع شده و بزرگترین سازنده  سیستم های موشکی است که شامل دو کمپانی بزرگ بنام های کمپانی " ویمپل" و همچنین "زوزادا ـ استرالا" و کمپانی طراحی " رادوگا"  است.

مدیر کمپانی روسی آقای " بوریس آبنوسف" امروز اعلام کرد که روسیه این مبلغ را به هدر داده  و به خاطر لغو این قرارداد عدم النفع داشته است

در حقیقت این مقام روسی می گوید که قراردادهای صادراتی کامل نشده اند و قرار بوده که مبلغ 600 میلیون یورو بابت ارسال سیستم دفاع موشکی دریایی بال ـ ای به لیبی درآمد داشته باشیم که این قرار داد به انجام نرسیده است.

او همچنین می گوید که این مقدار پول در حقیقت سود معامله بوده است که از دست رفته و این ارقام برای ارتباطات و همکاری ها و فعالیت های اقتصادی مهم روسیه می باشند.

او همچنین می گوید که تعداد دیگری  از قرار دادهای نظامی وجود دارد که دو طرف در حال صحبت کردن بر روی مفاد آنها می باشند تا مشخص شود که آیا انجام خواهد شد یا خیر.

کمپانی روسی «تی ـ وی ـ آر » مبلغ  527.5  میلیون دلار موشک در سال 2011 صادر کرده است.

جنگ داخلی در لیبی در دیماه سال 2011 و قطعنامه  های داخلی در لیبی در بهمن ماه  سال 2011 شروع شد و قطعنامه های سازمان ملل متحد یکماه بعد یعنی ماه مارس میلادی صادر شد.

در این قطعنامه ها منطقه پرواز ممنوع در لیبی مشخص و نیروهای ناتو بلافاصله شروع به عملیات علیه نیروهای قذافی کردند و معمر قذافی در ماه اکتبر از بین رفت و عملیات نیروهای ناتو به پایان رسید.