:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۷.۷۹°
Updated in: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
تعداد نظرات: ۷ نظر

دکتر رضا شیوا رئیس شورای رقابت شد

رضا شیوا از برگزاری انتخابات جدید تعیین رئیس شورای رقابت و مرکز ملی رقابت در روز گذشته خبرداد و با اعلام اینکه وی به عنوان رئیس جدید انتخاب شده است، گفت: حکم نهایی در انتظار تائید رئیس جمهور است.
کد خبر: ۲۲۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸

رضا شیوا رئیس شورای رقابت


خبراقتصادی: رضا شیوا  از برگزاری انتخابات شورای رقابت برای تعیین رئیس جدید در روز گذشته خبرداد و گفت: اعضای شورا که متشکل از 15 نفر هستند، روز گذشته در پی انتخاباتی که برگزار شد، بنده را به عنوان رئیس جدید شورای رقابت انتخاب کردند.

وی با اعلام اینکه تائید نهایی انتخابات جدید در انتظار حکم و موافقت رئیس جمهور است، افزود: اعضای شورا نتیجه انتخابات را برای رئیس جمهور ارسال کردند تا وی حکم جدید را به عنوان رئیس شورای رقابت و مرکز ملی رقابت صادر نماید که احتمالا این کار روز شنبه آتی انجام خواهد شد.

شیوا که چند روز پیش طی حکمی از سوی رئیس جمهور به عضویت شورای رقابت درآمده بود، ادامه داد: تعیین و انتخاب رئیس شورای رقابت مراحلی دارد. حدود 20 روز پیش نیز رئیس جمهور حکم عضویت بنده در شورای رقابت را صادر کرده بود.  

در حکم رئیس جمهور خطاب به شیوا آمده است: در اجرای جزء (3) بند (الف) ماده (53) و همچنین بند (2) ماده (55) قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، با عنایت به تخصص و تجربیات ارزنده شما و بنا به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی، به موجب این حکم به عنوان عضو شورای رقابت منصوب می شوید. توفیق شما و سایر اعضای محترم آن شورا را در انجام وظایف محوله با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسئلت می نمایم.

گفتنی است، جمشید پژویان رئیس مستعفی شورای رقابت چند روز پیش گفته بود که هنوز رئیس جمهور با استعفای وی موافقت نکرده است و در عین حال افرادی جدید را به شورا معرفی می کند.

گفتنی است، شیوا پیش از این مدیرعامل بانک سینا، رئیس موسسه تحقیقات پولی بانک مرکزی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری در آلمان بوده است و در حال حاضر نیز استاد اقتصاد در دانشگاه تهران است.







رضا شیوا رئیس شورای رقابت
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
0
5
امیدوارم ایشون تعرفه واردات خودرو را به صفر برسونه تا خودروسازای داخلی کمی خودشونو به حرکت بندازن و پراید رو با این قیمت به مردم بنداز نکنن.
لطفي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
0
3
بدون شك دكتر شيوا يكي از بزرگترين اقتصاددانان ايران است ، فردي بسيار متواضع با شخصيت و پرستيژ و رئوف و حامي كارمند و قشر ضعيف . ما آرزو داشتيم بار ديگر ايشان تصدي مدير عاملي بانك سينا رو قبول كنند ولي افتخار ندادند چون واقعا منزلت و جايگاه ايشان فراتر از اينهاست اميدوارم هميشه موفق و پاينده باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
0
1
وقتی قیمت دلار از 1000 تومان به 3000 تومان رسید بطور اتوماتیک برروی تمام اجناس وارداتی تعرفه 300 درصدی وارد شد.
حالا افزایش تعرفه تو این شرایط دیگه چه صیغه ایه؟
پس تعرفه برای خودرو با احتساب افرایش قیمت دلار از 340 درصد به بالا قرارگرفته.
به قول برخی از آقایون افزایش 300 در صدی قیمت دلار بخاطر حمایت از تولیدکننده داخلی بود. حالا افزایش تعرفه هم بخاطر حمایت از تولید کننده داخلیه یا حمایت از عده ای سودجو که حق انتخاب رو از مردم سلب کرده اند تا منافع بیشتری ببرند؟
mohsen
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
0
0
دكتر شيوا انساني بزرك بلند مرتبه از اقتصاد دانان برتر ايران كه اي كاش از بانك سينا نمي رفت تا ............ميدوارم هرجا هستند موفق باشند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
0
0
با آرزوی موفقیت برای شما آقای شیوا منم فامیلیم شیوا هستش اهل همدان شهرستان کبودراهنگ امیدوارم همیشه موفق باشین حتما این مطلب رو چاپ کنید ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
0
0
با سلام
اینجانب در تیرماه93 اقدام به خرید تندر تحویل آذرماه93کردم ولی تاکنون نه دعوتنامه آمده نه خبری هست تکلیف ما چیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
سلام. آقای دکتر رضا شیوا فردی مهربان و با ایمان هستند . امیدوارم همیشه سلامت و سر بلند باشند