:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷

دژپسند: یک‌چهارم بودجه عمرانی ۹۳ طلب پیمانکاران است

امسال ۵۸ میلیون تومان اوراق مشارکت فروش رفت
کد خبر: ۲۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴


خبر اقتصادی - معاون بودجه معاونت نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه از ۳۷ هزار میلیارد تومان طرح‌های عمرانی سال آینده یک‌چهارم آن مربوط به بدهی پیمانکاران است، گفت: از هزار میلیارد اوراق مشارکت امسال، تنها ۵۸ میلیون تومان آن به فروش رفت.

فر‌هاد دژپسند در گفت‌وگو با  فارس به اشاره به وضعیت بودجه سال آینده برای دستگاه‌های مختلف اظهار داشت: اوراق مشارکت در بودجه کاهش یافته و به دنبال واگذاری شرکت‌ها به صورت واقعی هستیم و در بخش طرح‌های عمرانی به دنبال آن هستیم تا با تأمین اعتبار از طریق فاینانس منابع بیشتری جذب شود.

معاون بودجه معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه گفته می‌شود سهم نفت در بودجه افزایش یافته است، گفت: این موضوع ناشی از شفافیت بودجه است و اتکاء بودجه به نفت بیشتر نشده است.

وی با تأکید به اینکه در اصلاحیه بودجه سال جاری 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت وجود دارد، تصریح کرد: هزار میلیارد از این رقم برای فروش گذاشته شد که 58 میلیون تومان آن‌ها فروش رفت و این عاقلانه نیست که در این شرایط مجددا 5 هزار میلیارد تومان اوراق گذاشته شود که استقبالی نسبت به آن وجود ندارد. بر همین اساس اکنون 3 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه 93 پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: دغدغه دولت این بود که درآمدها به گونه‌ای باشد که قابل تخصیص و شفاف باشد و اکنون سعی بر این است که به اندازه مصوب تخصیص صورت گیرد.

دژپسند در خصوص بدهی دولت به پیمانکاران اظهار داشت: بخشی از آن امسال پرداخت می‌شود و آن چه اکنون توسط ذی حسابان گفته شده زیر 10 هزار میلیارد تومان است که یک چهارم بودجه عمرانی سال آینده است.

به گفته معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و تفاوت راهبردی رئیس جمهور ادامه داد: کارگروهی به منظور پرداخت بدهی پیمانکاران تشکیل شده است و بخشی از آن از طریق فروش اوراق مشارکت، واگذاری سهام و نیز بخشی در سال آینده پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: اوراق اسناد خزانه اسلامی که در بودجه سال آینده پیش بینی شده است برای طلب پیمانکاران طرح‌های عمرانی در نظر گرفته شده است.