:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
نماینده رودسر و املش:

امیدمان در برخورد با مافیای قدرت و ثروت به نهادهای قضایی است

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مافیای قدرت و ثروت قدرتمندتر از مسئولان اجرایی هستند، اظهار کرد: تنها امیدمان به نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و قضایی است.
کد خبر: ۲۱۷۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹

اقتصادگردان- محمد صفری نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در نطق میان دستور خود با بیان اینکه «امروز مهمترین و چالشی‌ترین مساله سیاسی و انسانی سراسر جهان مساله غزه است»، اظهار کرد: امروز غزه‌ صبرش و طاقتش، اجساد کودکانش و گرسنگی مردان و زنان با غیرتش، مظلومیتش و خداباوری و توکلش دنیای مغرور، متکبر و متوحش بشریت را آب و شرمگین کرد؛ چه آنها که سکوت کردند و چه آنها که همسایه بودند و چه آنها که راه را بستند، ظلم کردند.

وی با اشاره به پاسخ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق تاکید کرد: وعده صادق صرفا وعده نبود انصافا صادق بود که فواید زیادی داشت از جمله امید مستضعفین عالم و ناامیدی مستکبران عالم. از ولی امر و همه نیروهای مسلح که توانستند عظمت، هیبت و شکوه نظامی ایران را به رخ دشمنان بکشند، تشکر می‌کنم. موفقیت در مسائل نظامی می‌تواند این نوید را به سایر دستگاه‌های اجرایی بدهد که جهت تقویت مسائل اقتصادی و فرهنگی کشور تلاش بیشتری کنند و از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را جهت شکوفایی اقتصادی ببرند.

این نماینده مجلس در ادامه به بیان مسائل درباره حوزه انتخابیه خود پرداخت و تاکید کرد: از دولتمردان و مسئولان مربوطه انتظار دارم مسائل کشاورزی گیلان را از جمله مثل چای، برنج، مرکبات و کیوی فراموش نکنند.

صفری افزود: عدم تامین به موقع کود و سموم کشاورزی و گرانی قیمت آنها، مافیای هفت سر واسطه‌ها، ارزان‌فروشی کشاورز و گران خریدن مصرف‌کننده نشان از بی‌برنامگی دارد. تشکیل ده‌ها جلسه برای برنج و چای نتوانست مشکل را حل کند چراکه قدرتمندتر از مسئولان اجرایی، مافیای ثروت و قدرت هستند؛ مافیای واردات برنج چه کسانی هستند؟  پاسخگوی به این سوالات چه کسانی هستند؟ تنها امیدمان به نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و قضایی است.

وی در بخش دیگری از نطق میان دستور خود اظهار کرد:  با توجه به اهمیت مساله حجاب و دغدغه مردم متدین باید تشکر کنم از نیروی انتظامی و زحمات آن عزیزان اما باید دقت کنیم که تدبیر را کنار نگذاریم و آقایان مسئول باید به این سوال پاسخ دهند که نهادهای مرتبط کجا هستند؟ چرا پاسخگو نیستند؟ چرا نهادهای مرتبط فرهنگی برنامه ندارند و بی‌تفاوت هستند؟ نباید از این نکته غافل شد که متولیان فرهنگی در مقابل این ناهنجاری چه کارنامه‌ای داشتند که ندارند. اگر می‌گوییم در جنگ اقتصادی هستیم به مراتب در یک جنگ فرهنگی و معرفتی سخت‌تر هم هستیم. مساله حجاب یک مساله فرهنگی است.