:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲

متوسط قیمت کالاهای خوراکی اعلام شد

مرکز آمار بیشترین افزایش و کاهش قیمت کالاهای خوراکی را نسبت به ماه قبل اعلام کرد.
کد خبر: ۲۱۷۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵

اقتصادگردان- مرکز آمار در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور را اعلام کرد که بدین شرح است:

- نان و غلات:

در این گروه، اقلام " برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۷ درصد، " شیرینی خشک " با ۲.۲ درصد و " ماکارونی " با ۱.۴ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

- گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام " ماهی قزل آلا " با ۲.۱ درصد ، " گوشت گوسفند" با ۱.۷ درصد و "کنسرو تن ماهی" با ۱.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "مرغ ماشینی " با ۱.۹- درصد است.

- لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با شش درصد و " ماست پاستوریزه" با ۱.۱ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " روغن مایع" با ۰.۵- درصد ،" روغن نباتی جامد" با ۰.۲- درصد ، و "تخم مرغ ماشینی " با ۰.۱- درصد است.

- میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "موز " با ۱۳.۵ درصد و" انار " با ۷.۵ درصد است.

- سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" فلفل دلمه ای " با ۱۵.۷ درصد ،" خیار" با ۶.۱ درصد ،" لپه " و " عدس" با ۵.۳ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " گوجه فرنگی " با ۷.۸- درصد و " قارچ" با ۰.۳- درصد است.

- قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" شکر " با ۳.۶ درصد، " سس گوجه فرنگی " با ۲.۴ درصد و" قند " با ۲.۰ درصد است.