:
كمينه:۲۲.۷۹°
بیشینه:۲۴.۹۹°
Updated in: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲

اصلی‌ترین مانع تحقق شعار سال از نگاه علیزاده

نماینده دامغان در مجلس اصلی‌ترین مانع تحقق شعار سال را بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی دانست و گفت: تا زمانی که دولت و مجلس تکلیف بانک ها را مشخص نکنند شعار سال اجرایی نخواهد شد.
کد خبر: ۲۱۷۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸

اقتصادگردان- علی اکبر علیزاده در جلسه علنی امروز در نطق میان دستور خود گفت: حضور حماسی مردم قهرمان ایران و ملت‌های آزاده جهان در روز قدس نشان داد که آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف به روزهای پیروزی نهایی نزدیک شده و رژیم اشغالگر قدس در آستانه نابودی کامل است.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم گفت: نمایندگان مجلس و رئیس جمهور بدانند که اصلی‌ترین مانع تحقق شعار سال، بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی است. مهمترین عامل تورم بانک‌ها هستند پس تا زمانی که دولت و مجلس تکلیف آنها را مشخص نکنند، شعار سال اجرایی نخواهد شد.

این نماینده مجلس در ادامه اظهارکرد: محصولات پایه نظیر پتروشیمی و فلزات با قیمت دلار تلگرامی در بورس به کل اقتصاد کشور تحمیل می‌شود و با کاهش ارزش پول ملی هزینه‌های سرسام‌آور زندگی را در تمام ابعاد با قیمت دلار به جان مردم می اندازد؛ دولت هزینه های زندگی مردم را با ریال به آنها می‌دهد و این موضوع هر روز فاصله طبقاتی را افزایش داده و در نتیجه اثری از زحمات شبانه روزی دولت در سفره‌های مردم مشاهده نمی‌شود.

علیزاده با انتقاد از عملکرد دانشگاه پزشکی سمنان، خواستار ورود مسئولان بهداشت و درمان شد.

وی در پایان به وزیر نیرو گفت، بخشنامه ای مبنی بر تعدیل سرمایه آب کشاورزی داده شده که منجر به خشک شدن بخش قابل توجهی از باغ‌های پسته و وارد شدن ضربه اساسی به اقتصاد پسته کاران و اقتصاد کشور می شود. لازم است تجدیدنظر عاجلی صورت گیرد.