:
كمينه:۲۰.۷۹°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶

حضور باشگاه "خلاقیت، آموزش، حمایت و بهره برداری زعفران ایران(OSEC) " در رویداد بین‌المللی "یونسکو" در کره جنوبی

عضویت ایران در فدراسیون جهانی باشگاه‌ها، مراکز و انجمن‌های "یونسکو" در جریان برگزاری دهمین کنگره جهانی باشگاه‌ها، مراکز و انجمن‌های یونسکو (WFUCA) ، اتفاق بسیار مهم و تأثیرگذاری است که بواسطه آن فرصت های خیلی خوبی در حوزه های مختلف علمی،آموزشی و ....برای کشورمان فراهم می شود.
کد خبر: ۲۱۳۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
اقتصادگردان - به گزارش روابط عمومی یونسکو ایران ، در جریان دهمین کنگره جهانی باشگاه‌ها، مراکز و انجمن‌های یونسکو (WFUCA) که با مشارکت ۵۴ کشور از سراسر دنیا و حضور دو باشگاه برتر "یونسکو ایران "، از ۲۶ تا ۲۹ اکتبر ۲۰۲۳ در کره جنوبی برگزار شد ، عضویت قطعی ایران به تصویب رسید ، که با این کار  دستاورد بزرگی  برای کشور رقم زده شد‌ و این موضوع  بسیار برای کشورمان حائز اهمیت است.  

  در حال حاضر ۲۳ باشگاه در یونسکو ایران به طور رسمی در حوزه‌های گوناگون آموزشی، علمی، فرهنگی و تربیتی ، در جهت تحقق اهداف ملی و در راستای سند چشم انداز و اسناد بالادستی مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد، دو باشگاه خلاقیت، آموزش ، حمایت و بهره برداری زعفران ( OSEC )وعلوم پایه و تکنولوژی،به عنوان نمایندگان ایران در این همایش بین‌المللی حضور داشتند.

ریاست کل باشگاه خلاقیت ، آموزش، حمایت و بهره‌برداری زعفران ایران(OSEC) ، دستاوردهای حاصل از برگزاری دهمین کنگره جهانی مراکز یونسکو (WFUCA)را مثبت ارزیابی کرد و گفت:  کنگره جهانی باشگاه‌ها و انجمن‌های یونسکو که در سال ۱۹۸۱ تاسیس شد ،مسئولیت اطلاع رسانی،هدایت و تجهیز اعضای خود را با پشتیبانی و همکاری "یونسکو"  بر عهده دارد.

سید احسان مصطفوی در ادامه با اشاره به انتخاب دبیر کل جدید باشگاه ها در کنگره جهانی یونسکو، اظهار کرد : با توجه به نقش پر رنگ و تاثیرگذار باشگاه های ایرانی عضو یونسکو در حوزه های جهانی، دبیر کل جدید این انجمن نیز در راستای حمایت از انجمن های ایرانی قول مساعد داد.

در حاشیه این مراسم ، سعید کوزه چی، سفیر ایران در کره جنوبی در دیدار با سید احسان مصطفوی معاون طرح و برنامه خانه صمت جوانان ایران، حضور دو باشگاه برتر ایرانی در رویداد بین‌المللی "یونسکو " را مثبت ارزیابی کرد و گفت: حضور باشگاه "اوسک" و "باشگاه علوم پایه و تکنولوژی" و عضویت ایران در فدراسیون جهانی باشگاه‌ها، مراکز و انجمن‌های یونسکو ، اتفاق تأثیرگذاری است که بواسطه آن فرصت های خوبی در حوزه های مختلف علمی،آموزشی و ... فراهم می شود.

گفتنی است؛ باشگاه"OSEC " یک نهاد ملی - بین المللی ، در زمینه مدیریت دانش، فناوری و خلاقیت، جهت خلق ارزش در تولید، فراوری و ترویج محصول استراتژیک "زعفران " اصیل ایرانی است که  با‌حمایت وزارت جهاد کشاورزی و توسط "رئیس جمهور" وقت، در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹  افتتاح شد و بعد از مدتی در "یونسکو " نیز به ثبت رسید.

این باشگاه که با همکاری کمیسیون ملی یونسکو ایران به عنوان باشگاه خلاقیت، آموزش، حمایت و بهره برداری زعفران، مشغول فعالیت می باشد با بهره گیری از توان متخصصان و نخبگان صنعت زعفران سعی دارد با نگاهی دانش بنیان، مسئولانه و خلاق به بررسی تمام عناصر موثر در زنجیره ارزش زعفران،از تولید تا مصرف پرداخته و فرصت های جدیدی را از رشد و بالندگی در تمامی سطوح علمی، فرهنگی وعملی در زمینه زعفران به ارمغان آورد.

 توسعه زیرساختها و نوآفرینی، هم افزایی بین ارکان و مجموعه های داخلی؛ نوآوری و خلق ارزش افزوده با تکیه بر فناوری های نوین اساس فعالیت های این سازمان در سطح ملی ، و شناساندن خواص منحصر بفرد "زعفران " به جهانیان، تقویت و توسعه همکاری های بین المللی، یافتن روشهای تازه جهت پویایی چرخه تولید تا مصرف زعفران، تعریف استانداردها و دستورالعملهای همکاریهای برد-برد با تاکید بر حفظ جایگاه و منافع کشورهای تولید کننده، اساس نیل به اهداف این سازمان در سطح بین المللی است.