:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

همه چیز درباره شرایط دریافت ارز همراه زائران حج تمتع و خدمات بانک ملی ایران

فروش ارز حج تمتع سال جاری صرفا در بانک ملی ایران انجام می شود و زائران سرزمین وحی می توانند همچنان برای دریافت سهمیه خود به شعب ارزی این بانک در سراسر کشور مراجعه کنند.
کد خبر: ۲۰۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، تامین ارز همراه زائران حج 1402 در شعب ارزی این بانک، برقراری امکان تماس تصویری و صوتی در عربستان صعودی از طریق پیام‌رسان «بله» و... از جمله خدمات بانک ملی ایران برای زائران سرزمین وحی است.

فروش ارز تا سقف 500 دلار به زائران حج تمتع

برابر مقررات ارزی بانک مرکزی ج.ا.ا فروش ارز تا سقف 500 دلار به زائران حج تمتع در شعب ارزی بانک ملی ایران از یکم خردادماه آغاز شده است.

در راستای تسهیل تأمین تقاضای ارز زائران حج تمتع ، شعب ارزی بانک‌ ملی ایران با نرخ اعلامی از سوی بانک مرکزی، نسبت به فروش ارز به صورت اسکناس اقدام می‌کنند.

گفتنی است فروش ارز حج تمتع سال جاری صرفا در  بانک ملی ایران انجام می شود و هر زائر بدون شرایط سنی  می تواند با ارائه کارت ملی جهت احراز هویت مبلغ حداکثر 500 دلار ارز مورد نیاز خود را از شعبه دریافت کند.

تحویل ارز به 13 هزار و 925 زائر حج در هفته نخست

فروش ارز به زائران حج تمتع در شعب ارزی بانک ملی ایران ادامه دارد و از یکم خرداد ماه سال جاری تا پایان هفته گذشته، 13 هزار و 925 زائر ارز خود را تحویل گرفته اند.

در چهار روز نخست تحویل ارز زائران حج تمتع، بالغ بر 6 میلیون و 948 هزار و 800 دلار از طریق شعب ارزی بانک ملی ایران در سراسر کشور تخصیص داده شده و فروش ارز به صورت اسکناس همچنان ادامه دارد.

تماس تصویری با کیفیت «بله» ویژه حجاج در سرزمین وحی

عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران از برقراری امکان فوق العاده تماس تصویری و صوتی، با کیفیت ویژه برای حجاج سرزمین وحی در سال 1402 در پیام‌رسان «بله» خبر داد.

علیرضا ماهیار با اشاره به هزینه های خرید سیم کارت سعودی یا بسته‌های رومینگ خط تلفن همراه برای حجاج گفت: برقراری تماس اینترنتی در عربستان سعودی محدودیت‌‌هایی دارد و حجاج عزیز ایرانی برای ارتباط تصویری و صوتی با داخل ایران، نیازمند استفاده از پیام‌رسانی هستند که قابلیت ارسال و دریافت کد ورود در عربستان را داشته باشد.

وی تصریح کرد: از این رو در پیام‌رسان «بله» تلاش کردیم این مشکل رفع شود؛ حجاج می‌توانند در عربستان نیز وارد این پیام‌رسان شده و از طریق آن، تماس چندرسانه‌ای با کیفیت با داخل ایران و  نیز با حجاج دیگر در عربستان برقرار کنند.

معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران تاکید کرد: همچنین امکان برقراری تماس با کیفیت، به صورت گروهی و چند نفره هم به صورت همزمان در بله به عنوان تنها پیام‌رسان ایرانی که دارای این قابلیت است؛ وجود دارد که می‌تواند برای هماهنگی‌ بین اعضای کاروان‌ یا عوامل کاروان با یکدیگر مورد استفاده قرار گیرد.

ماهیار خاطر نشان کرد: حجاج عزیز می توانند با نصب آخرین نسخه اپلیکیشن بله به راحتی از قابلیت تماس تصویری یا صوتی آن در ایام حج استفاده کنند.