:
كمينه:۱۷.۷۹°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱
مدیر عامل شرکت تی اکسپرس:

علیرغم وجود چالشها امکان ارائه خدمات با کیفیت صادراتی را داریم

مدیر عامل شرکت تی اکسپرس گفت: نمایشگاه ایران اکسپو2023 دقیقا در حوزه خدمات و بازار هدفِ تی‌اکسپرس قرار داشته و به افزایش تعامل و توسعه بازار خدمات و راهکارهای تی‌اکسپرس منتهی می شود.
کد خبر: ۲۰۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷

 

اقتصادگردان - علی افشار  _ مدیر عامل شرکت تی اکسپرس _ اظهار کرد:  این شرکت در حوزه لجستیک و حمل بین‌الملل فعالیت دارد که  شامل کلیه روشهای حمل کوریری و کارگو (هوایی، زمینی و دریایی) و سرویسهای ارزش افزوده مرتبط می باشد که این حوزه شامل کلیه روش های حمل کوریری و کارگو (هوایی، زمینی و دریایی) و سرویس های ارزش افزوده مرتبط می باشد.
 

وی با اشاره به حضور این شرکت در پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران( ایران اکسپو2023)  گفت:  با توجه به حوزه فعالیت بین المللی، تی‌اکسپرس می تواند پارتنر بالقوه لجستیک و حمل بین الملل شرکت کنندگان شامل شرکت های تولیدی و بازرگانی حاضر در نمایشگاه باشد. نقطه دیگر اشتراک این نمایشگاه نیاز تجار به راهکارهای لجستیکی فراتر از خدمات حمل بین المللی است که بواسطه تحریم ها و محدودیت های متعاقب وجود دارد. لذا تی‌اکسپرس با توجه به ماموریت خود می تواند شریکی قابل اعتماد در این حوزه باشد. همچنین تمرکز و اولویت ( تی اکسپرس)  بر صادرات و ارائه راهکارهای مرتبط به آن و مبتنی بر فناوری اطلاعات است.
 


افشار ادامه داد:  این نمایشگاه دقیقا در حوزه خدمات و بازار هدفِ تی‌اکسپرس قرار دارد و به افزایش تعامل و توسعه بازار خدمات و راهکارهای تی‌اکسپرس منتهی می شود.
 

وی در عین حال بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی بازار و با توجه به تحولات اخیر در صنعت حمل و نقل بین‌المللی، پیش‌بینی در مورد حجم ریالی صادرات در نمایشگاه ایران اکسپو برای شرکت‌های فورواردری دشوار است. اما به طور کلی، با توجه به اینکه در نمایشگاه ایران اکسپو 2023، شرکت‌هایی از کشورهای مختلف حضور داشتند، این نمایشگاه به شرکت‌های صادرکننده ایرانی این امکان را می‌دهد که بازارهای جدیدی را کشف کنند و با مشتریان بین‌المللی آشنا شوند. همچنین، با حضور در این نمایشگاه، شرکت‌های صادرکننده توانستند برای توسعه فعالیت‌های خود به دنبال روابط تجاری جدید با مشتریان و رقبای خود بگردند.


مدیر عامل شرکت تی اکسپرس  اظهار کرد: با این حال، برای افزایش حجم ریالی صادرات، عواملی مثل کیفیت محصولات، قیمت، توانایی رقابت با شرکت‌های دیگر در بازار جهانی و همچنین رعایت استانداردهای بین‌المللی بسیار مهم هستند. 


همچنین، برای افزایش صادرات ایران، اصلاح سیاست‌های تجاری، ایجاد شرایط مناسب و رفع موانع تجاری در کشورهای مقصد، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و تسهیلات گمرکی و بهبود توانایی تولید و صادرات کالاهای ارزش افزوده بالا از جمله اقداماتی هستند که می‌توانند به افزایش حجم ریالی صادرات کمک کنند.


افشار ادامه داد:  به طور کلی، با توجه به وجود فرصت‌های مناسب در بازارهای جهانی و با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو2023، طبق پیش بینی های مجریان نمایشگاه و وزارت امور خارجه، طی نشست‌های تجاری و رویدادهای جانبی نمایشگاه، بیش از دو میلیارد دلار توافق نامه و قرارداد صادراتی منعقد شده و خواهد شد که می تواند در جهت رشد صادراتی کشور و رشد تولید بسیار  موثر باشد.
 

وی  در عین‌حال بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی بازار و با توجه به تحولات اخیر در صنعت حمل و نقل بین‌المللی، پیش‌بینی در مورد قراردادهای پیش‌رویی که در نمایشگاه ایران اکسپو 2023برای شرکت‌های فورواردری برقرار می‌شود، با توجه به عدم پایداری و قابل پیش‌بینی نبودن شرایط بازار، پیش‌بینی دقیقی میسر نیست. با این حال، احتمال بالایی وجود دارد که شرکت‌های فورواردری، از این فرصت استفاده کرده و در نمایشگاه ایران اکسپو، روابط تجاری جدیدی را برقرار کرده باشند  و فعالیت‌های تجاری خود را گسترش داده باشند که بعدها مشخص می شود.

وی ادامه داد: همچنین، با توجه به رشد تبادلات در حوزه‌ صنایع به صورت عام و صنایع خودرویی، صنایع غذایی، صنایع دستی، دارو و تجهیزات پزشکی از/به کشورهای هدف، احتمال بالایی وجود دارد که شرکت‌های فورواردری با ارائه خدمات متناسب با نیازهای این بازارها، به فرصت‌های جدیدی دست یابند.
 

افشار  با بیان اینکه با شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو  می توان شناخت بهتری از بازار داشت افزود: حضور در این نمایشگاه این امکان را داد که بازار صادرات و واردات را بهتر شناخته و با مشتریان و رقبای خود در این بازار آشنا شویم  و از طرفی موجب گسترش فعالیت‌های تجاری شده و امکان ایجاد روابط تجاری جدید و دستیابی به فرصت‌های تازه برای فعالیت‌های تجاری را  فراهم کرد ،  همچنین  حضور در نمایشگاه ایران اکسپو این امکان را  داد که برند و خدمات خود را به مشتریان و نمایندگان دیگر شرکت‌های حمل معرفی نماییم.



افشار افزود: آشنایی با وضعیت رقبای صنعت حمل و نقل و بهبود خدمات بر اساس رقابت و نیازهای بازار صادراتی و وارداتی و  آشنایی با مراجع قانونی مرتبط با صادرات و واردات و همچنین توسعه روابط با نهادهای حاکمیتی این حوزه از دیگر مواردی بود که با شرکت در این نمایشگاه به آن دست یافتیم.


 
وی با بیان اینکه پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو 2023 )یکی از بزرگترین نمایشگاه‌ها در ایران است و می‌تواند به شرکت ما در صادرات کمک کند گفت:  با حضور در این نمایشگاه، توانستیم با مشتریان بین‌المللی آشنا شده، روابط تجاری جدیدی را برقرار و فرصت‌های حمل کالاهای صادراتی و وارداتی را گسترش دهیم. همچنین، حضور در این نمایشگاه این امکان را داد  که خود را با رقبای فعال در این صنعت  مقایسه کرده و استراتژی‌هایمان را بازنگری و بهبود دهیم و به طور کلی شرکت در این نمایشگاه توانست  کمک کند تا به شناخت بهتری از بازارهای بین‌المللی و نیازهای حمل کالای این بازارها به دست آید. 



وی افزود:  با توجه به تجربه و تمرکز تی‌اکسپرس بر حوزه صادرات، علیرغم وجود چالشهایی در این حوزه،  امکان ارائه خدمات با کیفیت صادراتی از ارسال یک برگ سند تا چارتر هواپیمایی با ظرفیت 100 تن امکانپذیر می باشد.