:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵
محصول جدید بیمه البرز با تسهیلات ۲۰۰میلیونی رونمایی شد

شوکا، گوزن هیرکانی؛ بیمه عمرپنج ساله با اقساط بانکی از ابتدا + ویژگی های طرح بیمه زندگی شوکا

مدیران بیمه البرز، از محصول جدید این شرکت به نام شوکا که در حوزه بیمه زندگی است، رونمایی کردند. شوکا محصول جدید بیمه البرز با یک تیر چند نشان بیمه البرز در محصول جدید را در نظر گرفته و از ابتدا با اقساط بانکی از بیمه شدگان حمایت می کند و بعد از پنج سال قابل تمدید و یا تبدیل به مستمری است. این بیمه عمر ویژگی هایی دارد که نسبت به دیگر طرح های بیمه عمر امتیازات قابل توجهی ارائه داده است
کد خبر: ۲۰۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
اقتصاد گردان -
مدیرعامل شرکت بیمه البرز در گفت و گو با خبرنگاران، اعلام کرد: تولید محصولات نوین بیمه ای از سیاست های بیمه البرز است که طراحی و عرضه محصول جدید و منحصر به فرد در رشته بیمه زندگی با عنوان " شوکا" در همین راستا است.
موسی رضایی با اشاره به این که نام گذاری شوکا برگرفته از نام کوچک ترین گوزن مینیاتوری در حال انقراض جنگل های هیرکانی است، گفت: در اهداف بیمه‌نامه شوکا علاوه برگسترش فرهنگ بیمه به ویژه افزایش ضریب نفوذ بیمه های زندگی در کشور، نگرانی‌هایی از جنس حفظ محیط زیست نیز وجود دارد و با انتخاب نام شوکا قصد داریم این گونه نادر حیات وحش ایران را به مردم بشناسانیم.
وی با انتقاد از کمبود محصولات جدید در صنعت بیمه اظهار داشت: رقابت بیمه گران به محصولات موجود محدود شده که آن هم با نرخ غیر فنی و رفتارهای غیرحرفه ای برخی از شرکت های بیمه ای مواجه است.صنعت بیمه در دو دهه اخیر به دلیل تحریم‌های خارجی و نیز رفتار ما مدیران صنعت، وضعیت مناسبی نداشته است. بسیاری از مسایل و مشکلات امروز ما اعم از رقابت‌های ناسالم، انحصارات، عدم توجه به منابع و نیروی انسانی و… ناشی از بی‌توجهی به این حوزه‌هاست.
او افزود: اگر انحصارات شکسته شود، جلوی بسیاری از مشکلات در صنعت بیمه گرفته خواهد شد. چیزی که مربوط به شبکه فروش است، در انحصار قرار گرفته و این بخشی از مشکلاتی است که در صنعت وجود دارد
رضایی با اشاره به اینکه نیروی انسانی، سرمایه اصلی بیمه البرز است، گفت: ما در این مدتی که از مدیریتمان گذشت، اولین تمرکز خود را بر روی این مساله گذاشتیم. برنامه دیگر ما هوشمندسازی فرایندهای بیمه البرز است و تلاش داریم تا در این حوزه عملکرد مناسبی را رقم بزنیم.

محصول جدید بیمه البرز

او اضافه کرد: یکی از نقاط ضعف صنعت بیمه ما آن است که به دنبال تولید محصول جدیده نبوده‌ایم. یکی از کارهای ما ایجاد محصولی جدید در بیمه‌های زندگی تحت عنوان طرح شوکاست. این محصول تقریبا منحصر به فرد است. فرایندهای تبدیل به محصول آن در بیمه مرکزی نهایی شده است و به زودی ابلاغ خواهد شد.
او گفت: شوکا گوزن مینیاتوری ایران است که به دلیل جنگل خواری‌ها در معرض تهدید قرار گرفته است. ما نیز حیات و زندگی را در نظر گرفته‌ایم و اسم شوکا از اینجا در نظر گرفته شد.

رضایی ضمن تاکید بر این که شرکت بیمه البرز تحت هیچ شرایطی از چارچوب های فنی عدول نکرده و نرخ غیرفنی ارایه نمی دهد، گفت: این شرکت با اتکا به توان فنی و برتری در تعدادی از شاخص های بیمه ای، تولید محصولات جدید بیمه ای را در دستور کار دارد که عرضه طرح بیمه زندگی شوکا یکی از همین محصول های نوین است.
به گفته موسی رضایی، بررسی‌ها نشان می دهد طی دو سال اخیر، ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی به دلیل امتناع مشتریان از خرید با توجیه بالا بودن نرخ تورم، سیر نزولی داشته است و این در حالیست که بیمه البرز برای رفع این دغدغه، در طرح شوکا، هم مدت زمان بیمه نامه را کوتاه‌تر کرده و هم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، تامین مالی این بیمه نامه را برعهده گرفته تا مشتریان حق بیمه خود را به صورت اقساط پنج ساله و در قالب تسهیلات قرض الحسنه به بانک مذکور پرداخت کنند.


طرج هوشمندسازی

مدیرعامل بیمه البرز از اجرای طرح هوشمندسازی تمامی عملیات های بیمه گری و سرمایه گذاری در بیمه البرز تا پایان سال جاری خبرداد.

ویژگی های شوکا

شوکا محصول جدید بیمه البرز در حوزه بیمه های عمرست که قابلیت تبدیل شدن به یک رقیب بسیاری جدی در مقابل سایر بیمه نامه های عمر را دارد زیرا کاهش مدت زمان، تأمین مالی بیمه گزار و سود تضمینی متفاوت با سایر طرحها در آن پیش بینی شده است.
امیر سلطانی مقیم مدیر توسعه بازار بیمه البرز در ادامه نشست صمیمانه مدیرعامل بیمه البرز با اصحاب رسانه به معرفی جدیدترین محصول این شرکت یعنی شوکا پرداخت. سلطانی با بیان اینکه این محصول جدید در حوزه بیمه های عمر دغدغه های محیط زیستی را نیز دنبال می کند افزود: این موضوع توسط بیش از ۲۶۰۰ نماینده این شرکت دنبال خواهد شد.
سلطانی با اشاره به اینکه امروز در بیمه های عمر چند "نه” بزرگ داریم گفت: شرایط پیش رو در در جذب بیمه گزار مشکلاتی را ایجاد کرده کمااینکه در دوسال گذشته ضریب نفوذ بیمه در کشور منفی بوده زیرا ضریب نفوذ تابعی از وضعیت اقتصادی، معیشت و تورم است.
سلطانی ادامه داد: یکی از مهمترین مسائل در زمینه فروش بیمه های عمر تورم محسوس جامعه است که باعث می شود اعداد و ارقام در بیمه های عمر در چند سال آینده فاقد ارزش باشد که این موضوع پابه اول محصول جدید بیمه البرز یعنی شوکا را تشکیل می دهد.
مدیر توسعه بازار بیمه البرز کاهش مدت زمان را استفاده از آتیه بیمه های عمر را پایه دوم شوکا عنوان کرد و در توضیح این مطلب گفت: تصویر ذهنی ۲۵ سال دیگر دور از دسترس است که این مسئله باعث شد تا به ماهش مدت زمان در شوکا فکر کنیم.
سلطانی مقیم توجه به شرایط اقتصادی که توان پرداخت حق بیمه رل تحت الشعاع قرار داده را پایه سوم این محصول برشمرد و تأکید داشت: در محصول جدید بیمه البرز سعی در تعدیل این مسئله شده.
سلطانی افزود: بیمه نامه شوکا ۵ ساله است و بیمه البرز در این طرح بانک قرض الحسنه مهر ایران را به عنوان شریک تجاری خود انتخاب کرده و مشتریان بیمه البرز از طریق این بانک تأمین مالی می شوند که فعلا تسهیلات این بیمه نامه ۲۰۰ میلیون تومان می باشد که در آینده به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش می یابد.
سلطانی گفت: مشتریان با مراجعه به نمایندگی های فروش در ۶ مرحله که کلیه فرآیندهای آن الکترونیکی است این بیمه نامه را دریافت می کنند. نکته قابل توجه درباره اخذ تسهیلات عدم نیاز به ضامن یا چک ضمانت است.
وی با بیان اینکه کارزد تسهیلات در این طرح ۴ درصد و دوره بازچرداخت آن ۶۰ ماهه است گفت: ۷ پوشش در این بیمه نامه مورد نظر است که دو پوشش آن به صورت انحصاری ارائه می گردد.

این پوشش ها عبارتند از: فوت عادی با ضریب ۱ برابر، فوت حادثه ای با ضریب ۲، نقص عضو حادثه ای، معافیت بیمه گزار از اقساط
نجات زندگی در واقعه مرگبارو ایمنی و علاج ناپذیری بیماریهای کشنده سه پوشش انحصاری بیمه البرز هستند.
سلطانی در توضیح این دو پوشش گفت: نجات زندگی در واقعه مرگبار شامل رانندگی، آتش سوزی و سرطان است و اگر بیمه شده در معرض حادثه ای مرگبار قرار گیرد و فوت نشود ۱۰ درصد اندوخته به او پرداخت می شود.
علاج ناپذیری بیماریهای کشنده به این صورت است که اگر فرد در سال پایانی زندگی قرار گیرد و پزشکان معتمد این مسئله را تشخیص دهند در زمان حیات ۱۰ درصد اندوخته به بیمه گزار پرداخت می شود.
مشتری بعد از ۵ سال در شرایطی قرار می گیرد که کل سرمایه اش را یکجا یا بصورت مستمری ماهیانه دریافت کند. در صئرتی که سن ورد بیمه گزار کمتر از ۵۰ سال باشد بیمه البرز به صورت تضمینی ۱۷۰ درصد سرمایه اش سود پرداخت خواهد کرد که این مسئله وجه تمایز شوکا با سایر بیمه های عمرست.
لازم به ذکرست سن ورود در این طرح ۱۸ سال تمام و سقف سنی ورود به آن ۷۰ سال می باشد. فرد می تواند بعد از ۵ سال درخواست مستمری کند که این مستمری بصورت مادام العمر معادل اقساط ماهیانه تسهیلات (۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان) به وی پرداخت می شود. چنانچه بیمه گزار بعد از ۵ سال انتظار (۵ سال بعد از اتمام طرح) درخواست مستمری نماید میزان آن ۲ برابر خواهد شد. که این مقدار بعد از ۱۰ سال ۴ برابر می شود. میزان مستمری پرداختی در این طرح به دوره انتظار و سن ورد بستگی دارد.
 

درباره طرح شوکا

سلطانی، معاون فناوری بیمه البرز در ادامه می‌افزاید: بیمه نامه شوکا علاوه بر صنعت بیمه، دغدغه‌هایی از جنس حفظ محیط زیست و حیات وحش دارد. این موضوع توسط سفیران شرکت بیمه البرز که بیش از ۲۶۰۰نماینده در سطح کشور هستند، رعایت خواهد شد.

او می‌گوید: ما امروز در بیمه‌های عمر، چند نه بزرگ در بازار داریم که شبکه فروش برای ما مشکل‌تر شده باشد. فروش موفق بیمه عمر تابعی از وضعیت اقتصادی، معیشت و تورم است. یکی از مسایل مشتری‌ها در بازار این است که تورم انقدر محسوس است که چند سال دیگر اعدادی که بیمه پیشنهاد میدهد، ارزشی ندارد. مساله دیگر طولانی بودن بیمه عمر است که البته ماهیت این بیمه‌ها است. امروز تصویر ذهنی ۲۵سال دیگر را ایجاد کردن، کمی مشکل شده است. پایه دوم این طرح براساس آن بود که مدت زمان لمس مشتری را کوتاه کنیم.

به گفته سلطانی، موضوع سوم بحث مسایل اقتصادی است که افراد توان پرداخت حق بیمه ندارند و به همین دلیل بیمه عمر از سبد هزینه خانوار خارج شد. این سه مساله سبب ایجاد شوکا شد. در این محصول تلاش شده تا این مسایل حل شود و نقاط ضعفی که وجود دارد، حذف شود.

معاون فناوری بیمه البرز، ادامه میدهد: بیمه نامه شوکا بر مبنای یک برنامه ۵ساله است و داستان طولانی بودن فرایند بیمه عمر به پایان رسید. بانک قرص الحسنه مهر ایران شریک ماست و از طریق این بانک مشتریان خود را تامین مالی میکنیم. در طرح ما تا ۳۰۰میلیون تومان تسهیلات افزایش خواهد یافت.

او‌ گفت: مشتری برای استفاده از این بیمه به ما مراجعه میکند و در یک سامانه چابک در ۶مرحله بیمه نامه صادر خواهد شد و کلیه عملیات بانکی به صورت الکترونیک و غیرحضوری است. برای دریافت تسهیلات و… نیازی به مراجعه به بانک، ضامن، چک ضمانت و… نخواهید داشت.
هفت محور پوشش بیمه البرز

سلطانی در مورد محورهای پوشش شوکا گفت: این بیمه نامه هفت محور اصلی دارد، فوت عادی با ضریب یک برابر سرمایه فوت. فوت در اثر حادثه که ضریب دو دارد. یعنی اگر بیمه ۲۰۰ میلیونی داشته باشید، ۴۰۰میلیون به اضافه ۲۰۰میلیون مرگ عادی را دریافت خواهید کرد. پوشش نقص عضو حادثه‌ای. پوشش معافیت بازپرداخت اقساط بیمه‌گذار. یعنی اگر فرد در مدت ۵سال فوت کند، بازمانده نباید اقساط را پرداخت کند. دو پوشش انحصاری داریم که بخش حیات را کاور میکنند. اول نجات زندگی در واقعه مرگ بار در حوزه رانندگی، آتش سوزی و سرطان. اگر بیمه شده، حادثه مرگبار داشته باشد ولی فوت نشود، ۱۰درصد اندوخته به او پرداخت خواهد شد. پوشش بعدی علاج ناپذیری بیمه‌های کشنده است. اگر فرد در سال اخر زندگی باشد و پزشک تشخیص دهد او در سال پایانی زندگی خود است، ما در زمان حیات فرد ۱۰درصد سرمایه را به او پرداخت خواهیم کرد. پس از پنج سال مشتری به نقطه‌ای می‌رسد که تصمیم بگیرد سرمایه را دریافت کند یا پوشش مستمری داشته باشد.

اون اضافه کرد: نقطه تفاوت شوکا با سایر بیمه‌های زندگی در آن است که دیگر بیمه‌های زندگی در پایان سال پنجم اندوخته‌اش قطعا کمتر از اقساط است اما شما در شوکا پس از ۵سال، ۱.۷برابر سود دریافت خواهید کرد. یعنی در ۲۰۰میلیون تسهیلات، بیش از ۳۵۰میلیون دریافت خواهید کرد. برای دریافت بیمه محدودیت کف سن نداریم؛ اما اخرین سن ورود به بیمه‌نامه ۷۰سال است.

او‌ در پایان گفت: ما حدود ۶۰نوع مستمری روی بیمه‌نامه در پایان میتوانیم داشته باشیم. یکی از این انواع آن است که فرد می‌تواند پس از پنج سال مستمری مادام العمر معادل اقساط ماهانه که به بانک داده، دریافت کند. یعنی ۲۰۰میلیون در ۶۰ماه، ماهی ۳۷۰۰ است که ما مادام‌العمر ماهانه ۳۷۰۰ پرداخت خواهیم کرد. مدل‌های مستمری بسیار متنوع است و براساس دوره انتظار، سن شروع و… متفاوت خواهد بود.