:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
مرادیان:

وزارت جهاد کشاورزی برای رفع مشکلات کشاورزان چاره اندیشی کند

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بالا رفتن هزینه های کشاورزی و چند برابر شدن قیمت آنها، گفت: محصولات کشاورز روی دست او مانده است، لذا وزارت جهاد کشاورزی باید تدبیری در این خصوص بیندیشد.
کد خبر: ۲۰۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
اقتصادگردان- کیوان مرادیان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی نوبت صبح امروز سه شنبه (۱۵ آذرماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرا رسیدن ۱۶ آذرماه؛ روز دانشجو گفت: سالروز بلوغ دانشجویی کشور در درک و فهم درست از بزرگترین تهدید و تحقیر آن رو ملت ایران که سلطه و سیطره دولت های استکباری به ویژه آمریکا بود که در آن روز دانشجویان هوشمندانه، مجاهدانه و با حضور آگاهانه خود مقابله کردند، روزی که برای اولین بار شعار «مرگ بر آمریکا» در ادبیات سیاسی ایران جای گرفت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: با تداوم آن فرهنگ، امروز نیز دانشجویان، فرهیختگان و نخبگان ما با تمام توان در مقابل زیاده خواهی، یاوه گویی، شرارت‌ها و تحریم‌ها و تجزیه طلبی های آمریکا، اسرائیل، عربستان و انگلیس و هم پیمانان آنها خواهند ایستاد و با دست دانشجویان مسیر تعالی و پیشرفت و تقویت کارآمدی نظام و رفع مشکلات اقتصادی و مقابله با تبعیض، فقر و فساد در داخل ادامه خواهد یافت، همانگونه که امروز آثار بخشی از مجاهدت جوانان را در پیشرفت های هسته ای، موشک های فوق پیشرفته، ماهواره‌ها، صنایع پیشرفته و سایر فناوری های نو مشاهد می کنیم.

وی با بیان اینکه دیدید که جوانان و دانشجویان ما چطور با توطئه های همه جانبه شما مقابله کردند و شما را به ضعف و استیصال کشاندند، خطاب به دشمنان کشور یادآور شد: جوانان و دانشجویان ما عفیف‌ترین، باغیرت‌ترین و با شرف ترین‌ها هستند و هرگز اجازه نمی دهند طرح برهنه سازی، بی بندوباری و فسادهای ویرانگر خود را با نام مقدس آزادی به خورد این ملت بدهید و بدانید در صورت تداوم دشمنی با ملت ایران، همین دانشجویان با تمام توان در مقابل تمام دنیای شما خواهند ایستاد.

مرادیان با بیان اینکه انتقاد و اعتراض در دانشگاه نشان از سرزندگی و پویایی دانشگاه دارد، گفت: اما باید مراقب باشیم که اقدامات و اعتراضاتی که احیانا یک سر آن دموکرات‌ها، کومله‌ها، منافقین، پهلوی، داعش و اراذل و اوباش و جاسوسان چندملیتی و سر دیگر آن آمریکا، عربستان، اسرائیل و انگلیس و رسانه‌های وابسته به آنها هستند، دیگر اعتراض نیست، بلکه تهدید امنیت، ثبات و تمامیت ارضی و پیشرفت کشور است که در دانشگاه و خارج از دانشگاه مجالی برای آن نیست.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در رابطه با مسائل حوزه انتخابیه اش بیان کرد: تمام شعار دولت و همت مجلس در تقویت تولید است، اما نمی دانم که حوزه اقتصادی وزارت خارجه چه کار می کند؟ نمی دانم در وزارت جهاد چه اتفاقی می افتد، چراکه برنج کاری و مرکبات ما در حال نابودی است و موضوعی مهم‌تر از تقویت تولید داخل نیست.

مرادیان با بیان اینکه هزینه کشاورزی مانند تراکتور، سوخت، کود و سم چند برابر شده است، گفت: اما محصولات کشاورز روی دست او مانده است و وزارت جهاد کشاورزی باید تدبیری در این خصوص بیندیشد.

وی یادآور شد: در جلسه ای که با معاون اول رئیس جمهور داشتیم دستور خرید دستگاه های دولتی، دانشگاه ها و مراکز نظامی از برنج داخلی صادر شد که بخشی از مشکلات را حل می کند، اما انتظار داریم پیگیری شود.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث مرکبات همه کشورها سرمایه گذاری می کنند تا تولیدشان افزایش یابد و در برنج ۲۰ ۲۰ درصد افزایش تولید داشتیم امروز کشاورزان بر سر خود می کوبند و در مرکبات نیز ۲۰ درصد افزایش داشتیم که این مواردر حسن است و نگرانی نباید باشد. چرا باغداران ما باید امروز محصولات کشاورزی شان را از سه قبل نیز ارزان تر بفروشند.

وی در پایان یادآور شد: در بحث طرح هادی روستاهای ما مشکل دارند و قانون جوانی جمعیت در شمال کشور امکان تحقق ندارد.