:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

سرمایه گذاری اینئوس در تولید پلی اتیلن با چگالی بالا HDPE

Hydrocarbon engineering هیدروکربن اینجینیرینگ در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۲ در مقاله‌ای نوشت: اینئوس از یک سرمایه گذاری ۳۰ میلیون یورویی برای ارتقای کارخانه در لیلو بلژیک خبر داده است. بهینه سازی کارخانه در لیلو واقع در بندر آنت ورپ در بلژیک، اینئوس را قادر می سازد که با ظرفیت فعلی کارخانه، پلی اتیلن هایی با چگالی بالا HDPE تولید کند.
کد خبر: ۱۹۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
اقتصادگردان- این موضوع به اینئوس اجازه می دهد تقاضاهای بیشتری برای محصولات با کیفیت بالاتر داشته باشد که در تولید و انتقال انرژی های نو اهمیت دارد. مثل لوله های انتقال هیدروژن، کابل های زیرزمینی برای مسافت های طولانی، شبکه هایی برای مزارع بادی و شکل های دیگری از انرژی های تجدید پذیر که کاربرد فراوان دارند. همچنین تولید و جذب کربن و ذخیره سازی آن به این محصولات پلیمری نیازمند است.
پلی اتیلن هایی با چگالی بالا  HDPE  یک رکن کلیدی برای تولید کالاهایی است که نقش مهمی در انتقال انرژی و ایجاد تعادل دارند. INEOS  تکنولوژی خاص خود را به کار می گیرد تا جایگاه راهبردی خود را به عنوان فراهم کننده لوله هایی با چگالی بالا برای آب آشامیدنی، گاز و انرژی زمین گرمایی نشان دهد.
شرکت های پتروشیمی معتبر در جهان، تلاش می کنند که با فناوری های جدید، محصولاتی با کیفیت بالاتر برای استفاده در صنایع، خدمات، انتقال انرژی تولید کنند. این نوع محصولات نه تنها از فناوری های با سطح بالاتر برخوردار هستند بلکه در بازار محصولات پلیمری نیز با ارزش افزوده و قیمت بالاتری برخوردار بوده و فروش و سود بیشتری را نصیب این شرکت ها می کنند. براین اساس بسیاری از شرکت های پتروشیمی جهان، به دنبال آن هستند که علاوه بر تولید محصولات پایه مانند متانول، اتیلن و... زمینه ساز محصولات با تکنولوژی و ارزش افزوده بالاتر مانند پروپیلن، محصولات با چگالی بالا و ارزش افزوده بیشتر را تولید کنند. امروزه بسیاری از صنایع مانند خودروسازی، ساختمان سازی، لوازم خانگی، متقاضی این گونه محصولات کمیاب و گران قیمت در جهان هستند و شرکت هایی که بتوانند این گونه محصولات باچگالی و ارزش افزوده بالاتر را تولید نمایند در بازار جهانی موفق تر خواهند بود.
شرکت هایی مانند اینئوس در این زمینه پیشتاز هستند و علاوه بر سرمایه گذاری هایی که دراروپا انجام داده اند، اخیرا با چین نیز قراردادهای 7 میلیارد دلاری امضا کرده اند تا چین به سمت تولید محصولات پلیمری با چگالی بالا و با کیفیت حرکت کند و ارزش افزوده بیشتر، سود، درآمد و صادرات ارزشمندتری را نصیب خود کند. پتروشیمی های جهان در کنار رفع چالش های زباله های پلاستیکی، فناوری های جدید برای تولید محصولات با کیفیت بالا را دنبال می کنند که در صنایع مختلف کاربرد و تقاضای بالا دارند.