:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵
با طرح مشکلات قراردادهای یک طرفه در حوزه فاوا از سوی اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران :

وزیر ارتباطات علی‌اصغر انصاری را موظف به پیگیری قراردادهای یک‌طرفه کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس علی اصغر انصاری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی این وزارتخانه را موظف به پیگیری این موضوع کرد.
کد خبر: ۱۹۶۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
در نشست تشکل های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزیر ارتباطات  که روز دوشنبه 7 شهریور  برگزار شد مطرح گردید:

 

در صورت امضای برجام حمایت خود از شرکتهای داخلی اعم از تولید کننده، مشاور، پیمانکار و شرکت های حوزه خدمات برندارید

روز دوشنبه 7شهریور نشست تشکل های بخش خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزیر ارتباطات  برگزار شد . در این نشست تمامی حاضران و فعالان بخش خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به بیان نقطه‌نظرات، پیشنهاد‌ها ی خود نسبت به عملکرد یک‌ساله وزرات ارتباطات پرداختند و در ادامه وزیر ارتباطات و معاونان وزیر به برخی ابهامات و سوالات پاسخ گفتند.

زارع پور در این تشست مطرح نمود : در ده سال گذشته در لایه تجمیع اتفاق ویژه‌ای را شاهد نبوده‌ایم. در این لایه خود متولی اصلی یعنی شرکت مخابرات ایران، معترف به این مسئله است که در برخی از استان‌ها وضعیت به مرز بحران رسیده. چرا که در سال‌های گذشته در لایه تجمیع به غیر از دو سه استان، سرمایه گذاری برای نوسازی و توسعه رخ نداده و این مسئله غیر قابل کتمان است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات یک نگاه ایجابی است تاکید کرد که در این دولت برای نوسازی و توسعه شبکه ارتباطی، سرمایه گذاری بی‌سابقه‌ای انجام گرفته است.

در بخش دیگری از این نشست داوود ادیب رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران ضمن تشکر از زحمات وزیر ارتباطات در طول مدت یک ساله بیان نمود که زحمات و تلاش های مجموعه وزارت ارتباطات در طول مدت یک سال گذشته قابل تقدیر و تشکر می باشد و مشخص است که برنامه های 8 گانه مطرح شده توسط وزیر ارتباطات به صورت هم وزن و با عملکرد مثبت در حال انجام بوده و برنامه های عملیاتی مرتبط با راهبردهای مد نظر وزیرف موفقیت قابل ملاحظه ای را داشته است .

 

ادیب همچنین مطرح نمود : اتحادیه صادرکنندگان صنعت  مخابرات ایران آمادگی خود را جهت ایجاد پایگاه های صادراتی در کشورهای هدف اعلام  نموده و امیدوار است که با هماهنگی معاونت نو آوری و فناوری ، اهداف مد نظر وزارت ارتباطات در حوزه صادرات محقق گردد  

اسماعیل ثنایی نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران نیز در این نشست مطرح نمود :  چون احتمال امضای برجام جدید در راه است، لطفا دست از حمایت خود از شرکتهای داخلی اعم از تولید کننده، مشاور، پیمانکار و ... برندارید. همه ما ، واهمه داریم که دوباره چشم دولت به دلارهای سبز بیافتد و این همه زحمت و پایداری که در طول چند سال گذشته صورت پذیرفته است،  نادیده گرفته شود. ضمنا بدانیم که حتی در صورت توافق ،  تحریم های جدی برداشته نخواهد شد و به هیچ وجه نباید فریب برجام را مثل دوره قبل خورد.

 

ثنایی در بخش دیگری از سخنانش مطرح نمود ، با توجه به برنامه ۵ ساله هفتم که در دست تهیه می باشد، یکی از محورهای مهمی که قرار است  هدف گذاری بشود، افزایش چشمگیر سهم بخش خصوصی که در حال حاضر و در بهترین مواقع، تنها ۲۰٪ سهم اقتصاد را بعهده داشته است، می باشد. یکی از مهمترین موانع رشد بخش خصوصی، قراردادهای یکطرفه است که همواره به نفع کارفرماهای دولتی و خصولتی است. بیایید از همین وزارتخانه و کلیه شرکتهای تابعه این مهم را شروع کنید، تا بلکه بخش مظلوم خصوصی در رابطه با دولتی ها و خصولتی ها، تضعیف نشوند.

گفتنی است که وزیر ارتباطات ، دکتر انصاری ، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  را موظف به پی گیری این موضوع نمود و مقرر گردید که معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با برگزاری جلساتی با تشکل ها موارد مطروحه را بررسی نمایند  .