:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵
فیروزی:

برای جذب سرمایه‌های مردمی در بخش‌های مولد اقتصادی بسترسازی شود

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: باید در مسیر بسترسازی برای جذب سرمایه های مردمی در بخش های مولد اقتصادی به منظور توسعه و رشد کشور گام برداشت.
کد خبر: ۱۹۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹

اقتصادگردان- رحمت الله فیروزی پوربادی با تاکید بر ضرورت گام برداشتن در مسیر مردمی کردن اقتصاد کشور، بیان کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی در اقتصاد بسیار ضروری است، دولت نمی تواند به تنهایی مجری در حوزه تولید باشد بلکه باید نظارت کند. باید بستر جذب سرمایه های مردم در حوزه تولید داخل را فراهم کرده و دولت نیز باید نقش حمایتگر در این میان داشته باشد.

باید اعتماد مردم برای سرمایه گذاری در حوزه تولید جلب شود

نماینده نطنز در مجلس در ادامه اظهار کرد: اخیرا شاهد بودیم که شرکت فولاد مبارکه اصفهان در راستای افزایش سرمایه از محل سود انباشته و تقسیم بی سابقه سود نقدی بین سهامداران خود اقدام کرد که این اقدام فولاد مبارکه اصفهان گام مثبتی در مسیر جلب اعتماد مردم است. امیدواریم سایر مجموعه های اقتصادی کشور از تجربه مدیریتی این مجموعه استفاده کنند. این تلاش ها باید به افزایش تولید، افزایش سرمایه و کمک به توسعه زیرساخت های کشور بینجامد.

فیروزی پوربادی در پایان اظهار کرد: البته هم باید نظارت صورت گیرد و هم برای توسعه و تعمیق آن تلاش شود. این اقدام منجر به تشویق مردم برای سرمایه گذاری در بخش های مولد اقتصاد کشور می شود. سایر بخش های بزرگ اقتصادی کشور نیز باید در این مسیر گام بردارند تا شاهد جذب سرمایه های مردم در حوزه تولید باشیم.