:
كمينه:۱۱.۹۹°
بیشینه:۱۲.۷۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
همتی مدیرعامل بانک ملی شد

همتی در بانک ملی، تغییر مدیران عامل چند بانک دیگر در دستور کار دولت، مدیران عامل بانک‌های خصوصی در حال انتقال به بانک‌های دولتی

مجمع بانک ملی ایران به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی به مدیرعاملی عبدالناصر همتی بر این بانک رای داد و قرار است علی طیب‌نیا تا پایان هفته این حکم را ابلاغ کند.
کد خبر: ۱۹۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱


خبراقتصادی: مجمع بانک ملی ایران به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی به مدیرعاملی عبدالناصر همتی بر این بانک رای داد و قرار است علی طیب‌نیا تا پایان هفته این حکم را ابلاغ کند.
برخی منابع خبری نیز گفته اند که حکم عبدالناصر همتی مدیرعامل جدید بانک ملی از سوی وزیر اقتصاد امضاء شده و امروز به وی ابلاغ خواهد شد؛ عبدالناصر همتی پیش از این به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای ریاست بانک مرکزی مطرح بود اما مجمع بانک مرکزی به پیشنهاد وزیر اقتصاد به ولی‌الله سیف حکم کلیدداری میرداماد را سپرد.

همتی 7 سال مدیرعامل بانک سینا بود و قبل از آن در بیمه مرکزی کارنامه درخشانی داشت.

فرشاد حیدری بعد از اختلاس 3 هزار میلیاردی و فرار محمودرضا خاوری از کشور مدیریت بانک ملی ایران را برعهده گرفته بود.

همتی، مدیرعاملی بانک سینا، ریاست کلی بیمه مرکزی و عضویت شورای مرکزی حزب کارگزاران را در پرونده کاری خود دارد.

فرشاد حیدری در پی وقوع فساد بزرگ بانکی و فرار محمودرضا خاوری از کشور مدیرعامل بانک ملی ایران شد و تاکنون به کار خود در این بانک ادامه داد.

در همین حال، خبر می‌رسد تغییر مدیران عامل چند بانک دیگر در دستور کار دولت تدبیر و امید با محوریت وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار گرفته است.

نکته قابل توجه اینکه مدیران عامل بانک‌های خصوصی در حال نقل مکان به بانک‌های دولتی هستند.