:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵
تقی‌پور:

خیلی از دستگاه‌ها آمادگی ارائه خدمات برای صدور مجوز کسب‌وکار را ندارند

یک عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: در بحث های مربوط به نرم افزاری خیلی از دستگاه ها آمادگی لازم برای ارائه خدمات برای صدور مجوز از طریق درگاه ملی را ندارند.
کد خبر: ۱۹۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
اقتصادگردان- رضا تقی پور در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی درباره ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در اجرای ماده ۷ قانون اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: در ارزیابی عملکرد دستگاه ها، برخی از دستگاه ها در بخش فرآیند اتصال همت لازم را نداشتند که از جمله آن سازمان نظام پزشکی، شهرداری ها، مترجمان رسمی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور خارجه و وزارت کشور است. باید مسوولان مربوطه فرآیند اتصال را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: در بحث های مربوط به نرم افزاری خیلی از دستگاه ها آمادگی لازم را برای ارائه خدمات برای صدور مجوز از طریق درگاه ملی ندارند، در این جا باید هیات مقررات زدایی اهتمام لازم را داشته باشد.

تقی پور اضافه کرد: روسای دستگاه های اجرایی به خصوص وزیر کشور هم اهتمام لازم برای اجرای تبصره یک ماده ۷ اصل ۴۴ قانون اساسی را ندارد که این را به استانداران ابلاغ کند تا این امر به صورت فراگیر و در سطح ملی پیگیری شود. اتاق های اصناف نیز بخش عظیمی از مجوزها را صادر می کنند که تاکنون در این راستا اقدام نکرده اند لذا دبیرخانه هیات مقررات زدایی باید این امر را پیگیری کند.