:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۵.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
علیپور:

وظیفه دولت پیگیری جدی اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار است

نماینده قائمشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که وظیفه دولت پیگیری جدی اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار است.
کد خبر: ۱۹۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
اقتصادگردان- کمال علیپور در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی درباره ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در اجرای ماده ۷ قانون اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: شفاف سازی، هوشمندسازی، مردمی سازی و کارآمدسازی از کارهای مهم مجلس یازدهم است که در این راستا موضوع تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار پیگیری شد.

وی با اشاره به ماده ۲ اصل ۴۳ قانون اساسی مجلس گفت: طبق این اصل دولت باید شرایطی فراهم کند که امکانات کار برای همه به منظور رسیدن به اشتغال کامل فراهم شود. همچنین اصل ۴۴ قانون اساسی شرایط را به گونه ای تعیین کرده که بتوان از ظرفیت شرکت های خصوصی در راستای ارتقای اقتصاد استفاده کرد کار مهم این مجلس بحث صدور کسب و کار بود. آقای قالیباف همواره بر این موضوع تاکید دارند که مجلس باید نظارت را فعال کند نه اینکه فقط به موضوع وضع قانون توجه شود.

به گفته وی، قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار یکی از قوانین خوب و قوی و نیاز کشور است که در مهرماه سال گذشته تصویب شد و بعد از ابلاغ کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید همه دستگاه ها را فراخواند و اجرای آن را مورد بررسی قرار داد.

این نماینده مجلس تاکید کرد که دولت وظیفه دارد قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار را جدی بگیرد.