:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
یزدی خواه:

یک راه‌های رفع مشکل تردد مردم جنوب‌شرق تهران به پایتخت اجرای پروژه ریلی است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ساماندهی محور ری - ورامین و اجرای طرح‌هایی نظیر کمربندی در منطقه قلعه نو، طرح بلند مدت و هزینه بر است که اجرای آن در پروژه‌های سفر رئیس جمهور به شهرستان‌های استان تهران قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۸۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
اقتصادگردان- سیدعلی یزدی خواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ظهر پنجشنبه ۷ بهمن ماه  در جلسه بررسی مشکلات ترافیکی چندین ساله محور ری ، قرچک و ورامین خاطر نشان کرد: ساماندهی محور ری - ورامین و اجرای طرح‌هایی نظیر کمربندی در منطقه قلعه نو، طرح بلند مدت و هزینه بر است که اجرای آن در پروژه‌های سفر رئیس جمهور به شهرستان‌های استان تهران قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: برای رفع مشکل ترافیک قلعه نو، پیشنهادات متعددی مطرح شده که باید ضمن بررسی کارشناسی ، به صورت همزمان اجرا شود تا مشکل چندساله مردم و خودروهای عبوری از این منطقه برطرف شود.

نماینده تهران اظهار کرد: کارهای عمرانی دیربازده است و نباید بدون برنامه ریزی و تأمین اعتبارات مورد نیاز اقدامی انجام داد، کاری که در سه راهی باقرشهر شهرستان ری انجام گردید و به صورت نیمه کاره رها شد و این طرح مهم در آستانه نابودی کامل قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم که در کمربندی سوم تهران نیز همین اتفاق رخ داده هنوز مشکلاتی از جمله اجرای پل‌ها و تعریض در برخی از مسیرهای این محوربه طور کامل اجرایی نشده است.

یزدیخواه افزود: یکی از مهمترین راه‌های رفع مشکل تردد مردم جنوب‌شرق تهران به پایتخت، اجرای پروژه ریلی است که این مهم با اجرای خط ۱۱ مترو به سمت فیروزآباد شهرستان ری و اتصال آن به قطار حومه‌ای تهران- ورامین برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: مشکل این است که هنوز الگوی ترافیکی مناسبی در این بخش از استان تهران وجود ندارد تا بتوان بر اساس آن ، برنامه ریزی مناسبی انجام داد و تصمیم گیری لازم برای رفع مشکلات ترافیکی اتخاذ کرد.