:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵

پیش بینی رییس اتحادیه طلا از اوضاع بازار

رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور گفت: بسیاری از تحلیل های تکنیکال و پیش بینی های بازار طلا با درصد تحقق بالا همراه نیستند و اتفاقات دیگری وجود دارد که بر این بازار تاثیر گذار است
کد خبر: ۱۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۴

خبراقتصادی:محمد کشتی آرای با اعلام این مطلب افزود: اما اکنون قیمت در بازار طلا متعادل شده و قیمت های هیجانی بازار کاهش یافته است و می توان گفت بازار حباب ندارد .
وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت های هیجانی بازار طلا کاهش یافته و ممکن است با پیش رو بودن فصل پاییز و آغاز معاملات نفتی رشد قیمت ها وجود داشته باشد .
 رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور اظهارداشت : بازارهای بورس و طلا در هفته های اخیر با نوسان های متعددی روبه رو بودند اما احتمال وقوع جنگ به شدت کاهش یافته است و تاثیر احتمالات آن بر بازار نیز به شدت کم شده اما ممکن است فصل پاییز و معاملات نفتی به بازار طلا تحرک بخشد .
 کشتی آرای با بیان اینکه جنگ محاسباتی پیچیده دارد که بسته به نوع وقوع آن تاثیراتی متفاوت بر بازارها به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: با پیش رو بودن فصل پاییز و آغاز معاملات نفتی قیمت های طلا در بازار با نوسان همراه خواهد بود به این دلیل که بازار طلا متاثر از بازار نفت است و طبیعی است که در پاییز افزایش یا کاهش قیمت طلا مشهودتر خواهد بود .
گفتنی است به دلیل نگرانی سرمایه‌گذاران از توقف طرح محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا و کاهش احتمال حمله نظامی این کشور به سوریه، قیمت طلا با کاهشی شدید به پایین ترین رقم در بیش از یک ماه اخیر رسیده است .