:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

«نمره» برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها برای "مناسب‌سازی" اعلام شد

رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی کشور امتیاز دستگاه‌های مختلف درخصوص مناسب سازی برای حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۸۷۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
اقتصادگردان- کاظمی مومن سرایی در جلسه کارگروه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت گفت: ۲۰ امتیاز در شاخص‌های عمومی به بحث مناسب سازی اختصاص پیدا کرده است که سازمان تبلیغات و وزارت نیرو از جمله دستگاه‌هایی هستند که به ترتیب ۱۸.۵۶ و ۱۸.۵۴ امتیاز را کسب کرده اما هنوز ۲۰ امتیاز را کسب نکرده‌اند، ولی از دستگاه‌های خوب هستند.

وی افزود: وزارت بهداشت در بحث مناسب سازی ساختمان‌ها امتیاز ۱۵.۵۴ را کسب کرده است اما یکی از موضوعات اساسی که داریم این است که بحث مجوز مجموعه‌های مطبها، کلینیکها و مجموعه های زیرنظر وزارت خانه، غالبا هیچ کدام بحث پیوست مناسب سازی را رعایت نمی‌کنند و این موضوع یکی از مشکلات عدیده‌ای است که اگر بیماری با شرایط خاصی بخواهد از مجموعه‌های بهداشتی استفاده کند دچار مشکلات شدید خواهد بود و ما این موضوع را مکررا پیگیری کردیم.

رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی کشور ادامه داد: حتی جلسه‌ای با مجموعه شورای درسی و برنامه‌ریزی داشتیم که موضوع مناسب سازی را در سرفصلهای درسی بگنجانند. ابلاغیات انجام شد اما نهایتا نتیجه نهایی گزارش نشد.

مومن سرایی با اشاره به امتیاز وزارت صمت در این زمینه نیز خاطرنشان کرد: امتیاز این وزارتخانه ۱۳.۵۴ است. یکی از چالشهای اساسی ما با وزارت صنعت است. ما شاید ۴ تا ۵ جلسه در خصوص خودرو مناسب سازی شده و خدمات پس از فروش داشتیم و حتی در ستاد مناسب سازی کشور در این خصوص چندین مصوبه داشتیم که در کمیته‌های زیر مجموعه ستاد پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: متاسفانه پاسخگویی قابل قبول از سوی وزارت صنعت داده نمی‌شود. یکی از مشکلات این است که خودروهای مناسب سازی شده وجود ندارد.