:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵
سکه در کانال 12 میلیون، دلار در کانال 28 هزار

افزایش قیمت طلا و ارز در بازار

قیمت سکه در بازار تهران با ۱۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۱۲ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.همچنین نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد.علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا نیز پنج‌ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان شد
کد خبر: ۱۸۷۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
خبراقتصادی - نرخ دلار در بازار آزاد دوشنبه، چهارم بهمن‌ماه 1400 به 28080 تومان افزایش یافت و در برخی ساعات با قیمت 28120 تومان فروخته شد. به دنبال آن سکه نیز به 12 میلیون و 540 هزار تومان رسید. در ساعات صبح نیز هر دلار آمریکا 27 هزار و 920 تومان و درهم امارات 7 هزار و 660 تومان معامله شد.
نرخ دلار  (دوشنبه، چهارم بهمن‌ماه) در صرافی‌های بانکی با ۲۶۳ تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته، با نرخ ۲۵ هزار و ۴۹۶ تومان معامله شد.قیمت فروش یورو با کاهش ۳۹ تومانی قیمت نسبت به روز گذشته برابر با ۲۸ هزار و ۹۸۸ تومان بود.  قیمت خرید هر دلار  ۲۵ هزار و ۲۴۲ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۷۰۰ هزار تومان اعلام شد.علاوه بر این، بهای خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۵ هزار و ۳۷۱ تومان و نرخ فروش آن ۲۵ هزار و ۶۰۲ تومان بود.
این در حالی است که نرخ خرید یورو در این بازار ۲۸ هزار و ۸۰۲ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۹ هزار و ۶۴ تومان اعلام شد.همچنین در سامانه نیما در معاملات ، حواله یورو به قیمت ۲۷ هزار و ۸۵۵ تومان فروخته و حواله دلار به بهای ۲۴ هزار و ۵۳۷ تومان معامله شد.
قیمت دلار از خردادماه وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد و پس از آن در محدوده قیمت ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان نوسان داشت. نرخ دلار از اواخر آذرماه و به‌طور مشخص از ۲۴ آذرماه در کانال ۲۷ هزار تومان ثابت مانده بود و از یک هفته گذشته پس از ۶ ماه دلار وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد و با ادامه کاهش قیمت‌ها از ۲۷ دی‌ماه پس از چند ماه دوباره به کانال ۲۵ هزار تومان بازگشت.
قیمت سکه در بازار تهران با ۱۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۱۲ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.همچنین  نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد.علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلا نیز پنج‌ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان شد.
قیمت اُنس جهانی طلا با هشت دلار کاهش قیمت نسبت به روز گذشته یک‌هزار و ۸۴۲ دلار و ۹۴ سنت معامله شد.
مهم‌ترین عوامل موثر در رشد قیمت طلا و سکه، بالا رفتن نرخ دلار و انس جهانی است. نرخ دلار در صرافی‌های بانکی از چند هفته گذشته پس از  مدت‌ها تثبیت قیمت در کانال ۲۷ هزار تومان، به کانال ۲۶ هزار تومان بازگشت و از ۲۷ دی ماه وارد کانال ۲۵ هزار تومان شد. این کاهش قیمت‌ها موجب افت قیمت سکه و طلا در روزهای گذشته شده است البته در برخی روزها شاهد رشد اندک سکه و طلا نیز بودیم.