:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
مشاور استاندار تهران:

مسوولان با مردم صادقانه صحبت کنند

مشاور استاندار و مدیرکل حوزه امنیتی و انتظامی استانداری تهران گفت: مسوولان باید با مردم همراه با صداقت صحبت کنند تا اعتماد موجود در جامعه تقویت شود.
کد خبر: ۱۸۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
اقتصادگردان- علی قشقایی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری پیشوا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: بخش عظیمی از ناراحتی مردم به کمبودها ارتباطی ندارد بلکه آنان از وجود تبعیض‌ و عدم وجود نظارت گلایه دارند و قطعا اگر این مشکل برطرف شود، مردم با کمبودها کنار می‌آیند.
وی افزود: اگر مسوولان صادقانه با مردم صحبت کنند و آنان این صداقت را باور کنند، در راه حل مشکلات همراهی و همدلی بیشتری با مسوولان خواهند داشت.
وی با اشاره به برخی از مشکلات موجود در دشت ورامین گفت: بروز خشکسالی، کمبود آب و فرونشست دشت، واقعیتی است که اگر ابعاد مختلف آن را برای مردم تبیین کرده و به خوبی اطلاع‌رسانی کنیم، خود مردم پای کار آمده و در مسیر مقابله با مشکلات از جمله انسداد چاه‌های غیرمجاز، مسوولان را یاری می‌کنند.
قشقایی تصریح کرد: شهرستان پیشوا در حوزه تولید دام، از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار است و اگر در این حوزه و به ویژه توزیع نهاده‌های دامی نظارت جدی صورت گیرد، مشکل دامدارا برطرف و امنیت غذایی با مشکل مواجه نمی‌شود.
وی تأکید کرد: نظارت، هزینه‌ای ندارد ولی اگر در این امر مهم کوتاهی شود، هزینه‌های سنگینی بر کشور تحمیل خواهد شد، هیچ بهانه‌ای از جمله کمبود نیرو در حوزه نظارت پذیرفتنی نیست.
مشاور استاندار و مدیرکل حوزه امنیتی و انتظامی استانداری تهران گفت: در حوزه اتباع، طرحی با رویکرد شهید حاج قاسم سلیمانی در دست تدوین است که در آن هم فرصت‌ها لحاظ گردیده و هم پیوست فرهنگی و امنیتی برای آن طراحی شده است.

سرپرست فرمانداری پیشوار: استخدام بستگان در ادارات ممنوع است

سرپرست فرمانداری پیشوا نیز در این جلسه گفت: مدیران پیشوا باید اقدامات خود را به موقع و هنرمندانه به مردم گزارش و آنان را در جریان اقدامات صورت گرفته قرار دهند.
ابراهیم تاجیک نوری افزود: اولویت به کارگیری نیروها بر شایسته‌سالاری بوده و جذب و استخدام بستگان در ادارات ممنوع است، افراد نباید در یک اداره، شهرداری یا دهیاری به دلیل وابستگی نسبی و فامیلی از امکاناتی برخوردار شوند که فرد دیگری با همان امتیازات از آن محروم باشد.
وی گفت: گزارش‌ها باید به موقع و هنرمندانه به مردم ارائه شود، در این صورت است که می‌توان از ظرفیت و همراهی مردم برای حل مشکلات استفاده کرد.
وی با اشاره به عدم حضور برخی از مدیران کل در پیشوا گفت: برخی از مدیران‌ کل حدود ۲ سال است در این شهرستان حضور نیافته‌اند که این امر قابل پذیرش نیست؛ پیشوا بخشی از سرزمین مدیریتی‌شان است و بر حسب وظیفه‌ای که دارند باید حضور یافته و مشکلات مردم را حل کنند.
تاجیک نوری گفت: پیگیری تکمیل بیمارستان، مترو، تأمین آب شرب، توجه به حوزه تولید و معیشت، برخورد با آسیب‌های اجتماعی، ساماندهی اتباع، توجه به مشکلات آموزش و پرورش، ورزش و تأمین مسکن جزو موضوعات مهمی است که باید به آن رسیدگی کرد.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.