:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
سرپرست گروه تحقیقات هواشناسی گلستان خبر داد

کاهش 15 درصدی نزولات آسمانی در سال جاری زراعی

سرپرست گروه تحقیقات کاربردی هواشناسی استان گلستان با اشاره به میانگین بارش 75 میلیمتری نزولات جوی در سال زراعی اخیر، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۸۴۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
اقتصادگردان- عثمان مجیدی با اشاره به اینکه بررسی روند بارش و تطابق آن با الگوها و نقشه های کوتاه مدت و بلند مدت و در عین حال مقایسه با روند مشابه گذشته می تواند در تصمیم گیری های کلان استان موثر باشد، اظهار کرد: در کنار تصمیم گیری ها و جهت گیری های کلان ارائه نتیجه این بررسی ها و پیش بینی ها می تواند به فعالان اقتصادی به ویژه در حوزه کشاورزی به ما کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه در یک ماه آتی میزان بارش نزولات استانی در اکثر مناطق استان نرمال خواهد بود، افزود: فقط میزان بارش در غرب استان گلستان 10 درصد کمتر از حد نرمال خواهد بود، البته این میزان در یم ماهه 11 دی تا 11 بهمن 10 درصد بیش از میانگین ثبت شده خواهد بود.

سرپرست گروه تحقیقات کاربردی هواشناسی استان گلستان با اعلام این خبر که میزان بارش در سال زراعی جاری 15 درصد کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: این میزان در سال زراعی اخیر به کمی بالاتر از 75 میلی متر رسیده است که مطالعه در این آمار نشان می دهد که در صورت ادامه این روند کمی نگران کننده خواهد بود.

افزایش میانگین دما در یک ماه آینده

مجیدی با تاکید بر اینکه بارش نزولات آسمانی در بازه زمانی 12 بهمن تا 9 اسفند در کل استان نرمال خواهد بود، ادامه داد: میزان بارش از 10اسفند تا 11 فروردین در شرق و مرکز استان 10 درصد کمتر از نرمال و در غرب استان نرمال خواهد بود.

وی میانگین دمای یکماه آینده در مناطق کوهپایه و کوهستانی را یک تا دو درجه بیش از حد نرمال دانست و اضافه کرد: در مناطق شمالی استان میانگین دما بین نیم تا یک درجه بیشتر از نرمال خواهد بود و میانگین دمای کل استان گلستان از11 دی تا 11 بهمن یک تا دو درجه نسبت بخ حد نرمال افزایش خواهد یافت.

سرپرست گروه تحقیقات کاربردی هواشناسی استان گلستان از قرارگیری میانگین دمای استان از 12 بهمن تا 9 اسفند به میزان نیم درجه بالاتر از حد نرمال خبر داد و گفت: این آمار از 10اسفند تا 11 فروردین در اکثر مناطق استان نیم تا یک درجه نسبت به نرمال افزایش و در مناطق ساحلی استان نیم درجه نسبت به نرمال افزایش را نشان می دهد.