:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱
مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند

۲۰ هزار واحد مسکن مهر پرند آماده افتتاح شد,۱۰ هزار واحد قابل سکونت است

حبیب‌الله چاغروندی مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند با بیان این‌که ۹۵ هزار مسکن مهر در این شهر در حال ساخت است، گفت: هم‌اکنون ۲۰ هزار واحد مسکن مهر آماده افتتاح داریم اما فقط ۱۰ هزار واحد قابل سکونت است
کد خبر: ۱۸۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷
 

خبراقتصادی:حبیب‌الله چاغروندی افزود: در شهر پرند ۹۵ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است که از این تعداد بخشی از واحدها تکمیل شده یا در آینده تکمیل خواهند شد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۶ هزار واحد توسط تعاونی‌ها، ۶ هزار واحد توسط شرکت مپسا و بقیه نیز به صورت تفاهم سه جانبه ساخته می‌شود.
وی با اشاره به این‌که متوسط پیشرفت فیزیکی ۹۵ هزار واحد بین ۸۵ تا ۹۰ درصد است، یادآور شد: ۲۱ هزار واحد قبلا افتتاح شده و تحویل متقاضیان شده است. تعدادی آماده افتتاح است که درخواست افتتاح آن را از وزارت راه و شهرسازی داشته‌ایم. بقیه واحدها نیز در محدوده تکمیل واحدها و مراحل مربوط به محوطه‌سازی و حصار‌کشی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت عمران پرند با تاکید بر این‌که هیچ واحدی را بدون انشعابات آب، برق و گاز تحویل مردم نمی‌دهیم، افزود: مگر در موارد خاصی که متقاضی در تنگا باشد و با اختیار خودش واحد را فقط جهت تخلیه اثاثیه به وی تحویل می‌دهیم.

چاغروندی با تاکید بر این‌که خدمات با تاخیر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: معمولا ۱۰ هزار واحد از دستگاه‌های خدمات‌رسان جلوتر هستیم، این مسئله باعث می‌شود نتوانیم واحدها را تکمیل کنیم. به‌عنوان مثال تا زمانیکه منهور نباشد امکان وصل انشعاب فاضلاب به واحد مسکونی ممکن نیست و به این ترتیب نه می‌توان محوطه را انجام داد و نه کف بلوک.

وی با اشاره به این‌که جلسات مستمر هفتگی برای تسریع خدمات زیربنایی برگزار می‌شود، افزود: واحدهای مسکونی فراوانی داریم که توسط پیمانکار ساخته شده، اما قابل سکونت نیست. در این پروسه سازنده مقصر نیست، تا وقتی خدمات وارد این واحد نشود نمی‌توان آن را تحویل متقاضی داد.
مدیرعامل شرکت عمران پرند ادامه داد:‌ هم‌اکنون حدود ۲۰ هزار واحد آماده افتتاح داریم، اما در مجموع ۱۰ هزار واحد به دلیل داشتن خدماتی نظیر آب، برق و گاز قابل سکونت است.

چاغروندی با تاکید بر این‌که بیش از ۱۸ ماه ساخت بسیاری از واحدهای مسکن مهر به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد:‌ این در حالی است که این واحدها به دلیل نبود انشعابات آب، برق و گاز قابل واگذار نیست.