:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۴.۷۹°
Updated in: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
با دامنه اینترنتی و اینستاگرام وارد بازار مسکن و املاک ایران شد MRESTATE.IR

خانه‌ها ۳۰ درصد زیر قیمت فروخته می‌شوند / قیمت خانه‌های نوساز ۷ برابر شد / آقای املاک؛ نرم افزار صفر تا صد ساختمان، املاک، خرید و فروش و اجاره رونمایی شد mrestate.ir

انتشار آگهی در وبسایت آقای املاک مجانی است و اگرچه افراد به صورت مجازی، در جریان انتخاب مورد اجاره یا خرید مسکن قرار می گیرند و واحد مورد نظر خود را انتخاب خواهند کرد، اما پس از انتخاب مشتریان، مورد اجاره یا خرید ملک باید از طریق مراجعه خریدار و فروشنده به مشاوران املاک، ملاقات دو طرف، توافق، بستن قرارداد، امضای قرارداد، و انجام کلیه مراحل قانونی صورت خواهد گرفت. آقای املاک یک سوپر نرم افزار در زمینه املاک و ساختمان است و از شغل های ساختمانی، تا اجاره، خرید و فروش، و مشاوران و سازندگان، و... را شامل می شود و از صفر تا صد امور ساختمان و املاک را شامل می شود
کد خبر: ۱۸۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
اقتصاد گردان - آقای املاک؛ نرم افزار صفر تا صد ساختمان، املاک، خرید و فروش و اجاره با حضور محمد رضا قاسمی رئیس اتحادیه املاک شمیران، آقای اوتادی عضو هیات مدیره اتحادیه املاک تهران، «ایمان خدابخش»،مدیرعامل و بنیانگذار پلتفرم «آقای املاک»، جمعی از کارشناسان مشاوران املاک و صنعت ساختمان، و همچنین تعدادی از خبرنگاران رسانه های گروهی رونمایی شد .
«ایمان خدابخش»،مدیرعامل و بنیانگذار پلتفرم «آقای املاک» که برای نخستین بار توانسته تمام خدمات ملک نظیر ثبت نامحدود و رایگان آگهی و سایر خدمات وابسته به آن را در قالب یک اپلیکیشن در اختیار متخصصان، فعالان و عموم مردم قرار دهد
انتشار آگهی در وبسایت آقای املاک مجانی است و اگرچه افراد به صورت مجازی، در جریان انتخاب مورد اجاره یا خرید مسکن قرار می گیرند و واحد مورد نظر خود را انتخاب خواهند کرد، اما پس از انتخاب مشتریان، مورد اجاره یا خرید ملک باید از طریق مراجعه خریدار و فروشنده به مشاوران املاک، ملاقات دو طرف، توافق، بستن قرارداد، امضای قرارداد، و انجام کلیه مراحل قانونی صورت خواهد گرفت.
آقای املاک یک سوپر نرم افزار در زمینه املاک و ساختمان است و از شغل های ساختمانی، تا اجاره، خرید و فروش، و سازندگان، و... را شامل می شود و از صفر تا صد امور ساختمان و املاک را شامل می شود.
در فاز اول،  کلیه شغل های ساختمانی، از کارگر ساختمان، تا نقاش، گچ کار، کابینت ساز، در و پنجره،  و حرفه های دیگر ساختمانی می توانند به این وبسایت مراجعه کنند و آگهی شغلی بدهند و یا شغل و خدمات مورد نظر خود را انتخاب کنند.

در فاز دوم املاک، اجاره، خرید و فروش، آژانس های املاک و کاربرها فعال می شوند.  در مدت چند ماه اخیر، بسیاری از مشاوران املاک که فعال شده اند از طریق حضور در آقای املاک توانسته اند رنکینگ خود را بهتر کنند و در صفحات اول گوگل قرار گیرند. حدود 90 مشاور املاک حاضر در آقای املاک در صفحه اول گوگل هستند.
در فاز سوم نیز هوشمند سازی ساختمان و اموری مانند امنیت ساختمان، ضمانت خرید و ارتقای خدمات مورد توجه خواهد بود.

همچنین فروشندگان مصالح ساختمانی می توانند فروشگاه آنلاین داشته باشند.
افراد و خدمات دهندگان، برای درج آگهی ساده پولی نخواهند داد و کاربران می توانند شغل خود را اعلام کنند.
مشاوران املاک و خدمات ساختمانی براساس سوابق، کیفیت، صلاحیت حرفه ای و... رده بندی می شوند و تعداد بازدید مشتریان، رضایت افراد و... در رتبه بندی و رده بندی کیفی آنها اثرگذار است.
در این نرم افزار، از هوش مصنوعی استفاده می شود و تاکنون حدود 30 هزار کاربر، مشاور املاک و خدمات دهندگان عضو سایت آقای املاک شده اند.
نرخ تعرفه مشاوران املاک نیز طبق قانون مشخص می شود و در هر استان براساس عرف و نرخ تعرفه، میزان تعرفه و کمیسیون مشاوران املاک مشخص می شود.
مشاوران املاک و سازندگان رتبه بندی می شوند و براساس این رتبه بندی، رضایت مشتریان نیز افزایش خواهد یافت.

مهندس برنامه ریزی از شرکت ایده سازان نیز در مورد امکانات  نرم افزارآقای املاک گفت: جستجوی هوشمند، شناسایی و معرفی پروژه، فایلینگ، مشاوران، قیمت گذاری، یکپارچه سازی هوشمند،  اطلاعات ملک، آقای مشاور، سازندگان و... بخش های مختلف این نرم افزار را تشکیل می دهد.

آقای قاسمی رئیس اتحادیه مشاوران املاک شمیران نیز  اعلام کرد که با توجه به کاهش تعداد معاملات املاک، پیش بینی می شود که قیمت ها کاهش یابد. به عنوان مثال با این که پنت هاوس در فرمانیه متری 220 میلیون تومان قیمت اعلام شده بود، اما معامله نهایی براساس متری 160 میلیون تومان قرارداد بسته شده و فروش رفته است. به عبارت دیگر، قیمت های اعلامی، اندکی بالاتر از آنچیزی است که معامله می شود. و در صورت کاهش قیمت ها، تعداد معاملات بیشتر خواهد شد و مشاوران املاک با توجه به رکود موجود بازار، تمایل به کاهش قیمت ها و افزایش تعداد معاملات مسکن و املاک دارند.
وی افزود: اگر تولید یک میلیون دستگاه در سال انجام شود، قطعا بر کاهش قیمت ها اثرگذار خواهد شد و البته رقم مصالح ساختمانی و سایر هزینه ها نیز باید مورد توجه باشد.
وی ادامه داد: از سال 96 تا امروز قیمت املاک 7 برابر شده و خانه متری 9 تومان به 60 تومان افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: به نظر می رسد که نرم افزارها نیز می توانند به کاهش قیمت ها و افزایش تعداد معاملات و شفاف سازی بیشتر و افزایش انتقال اطلاعات در بازار کمک کند و در نتیجه در افزایش معاملات و کاهش قیمت ها موثر خواهد بود و این به نفع مردم و مشاوران املاک خواهد بود.

وی اظهار داشت: اگر مالیات بر خانه های خالی انجام شود موجب کاهش قیمت ها خواهد شد زیرا بستن مالیات باعث کاهش قیمت ها و مشخص شدن تعداد خانه های خالی موجب کاهش قیمت ها خواهد بود.
قاسمی تاکید کرد: ما قبلا نیز گفته ایم که باید مالیات بر ارزش افزوده حداقل برای مستاجر حذف شود تا فشار بر قشر اجاره نشین کم شود.
آقای اوتادی عضو هیات مدیره اتحادیه مسکن واملاک تهران نیز گفت: در تهران حدود12 هزار مشاور املاک فعال داریم که می توانند در سامانه وارد شوند و از امکانات فضای مجازی بهره ببرند

خانه‌ها ۳۰ درصد زیر قیمت فروخته می‌شوند

رییس اتحادیه مشاوران املاک شمیران با بیان اینکه معاملاتی که در بازار مسکن انجام می‌شود بعضا بیش از ۳۰ درصد با قیمتهای پیشنهادی اختلاف دارد گفت: چند روز قبل یک پنت هاوس در شمال تهران متری ۲۲۰ میلیون تومان قیمت خورد ولی ۱۶۰ میلیون تومان فرخته شد.

 محمدرضا قاسمی در نشست خبری با موضوع چالشهای بازار مسکن اظهار کرد: از سال ۱۳۹۶ تا الان بعضی از املاک در شمیرانات هفت برابر رشد قیمت داشته است. آپارتمان سه سال ساختی که سال ۱۳۹۶ متری ۹ میلیون تومان بوده الان که هفت سال ساخت شده به متری ۶۰ میلیون تومان رسیده و قیمت نوسازها تا هفت برابر افزایش یافته است.

وی افزود: آنچه در بازار می‌بینید با آنچه معامله می‌شود فرق دارد. یک پنت هاوس متری ۲۲۰ میلیون تومان قیمت خورد ولی متری ۱۶۰ تومان فروخته شد. بنابراین اگر مالکان بخواهند سرمایه خود را به سرمایه پولی تبدیل کنند باید انعطاف داشته باشند.

قاسمی با بیان اینکه مشاوران املاک باید سعی کنند اطلاعات واقعی به خریداران بدهند گفت: قیمتها باید پایین‌تر بیاید. اینکه می گویند قیمت را دفاتر املاک بالا می برند کذب محض است. ممکن است کسانی باشند که کار را بلد نیستند و اشتباه می‌کنند و باعث شوند ذهنیت خریداران بر روی افزایش قیمت دور بزند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک شمیرانات درباره مالیات بر خانه‌های خالی اظهار کرد: افراد عادی تعداد زیادی خانه در اختیار ندارند. اکثر واحدهای خالی مربوط به بانکها است و زمانی که ملک افزایش قیمت پیدا می‌کند دارایی آنها نیز افزایش می‌یابد.

وی درباره طرح مجلس مبنی بر کاهش تعرفه بنگاههای ملکی که در کمیسیون عمران مجلس دنبال می‌شود گفت: اگر چیزی به تصویب برسد باید اجرا شود اما من به عنوان کسی که در کف بازار مسکن هستم می‌بینم مشاوران املاک چقدر تلاش می‌کنند تا قیمت مسکن کاهش پیدا کند. هرکسی بالاتر از میزان کمیسیون که ۲۵ صدم درست است به مشاوران املاک پرداخت کرد می‌تواند به اتحادیه شکایت و مازاد پرداختی را دریافت کند.

قاسمی خاطرنشان کرد: ما به مجلس قبل پیشنهاد دادیم که رقم ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از قراردادهای اجاره از مستاجران دریافت نشود. جالب اینکه برخی نمایندگان خبر نداشتند مستاجران ۹ درصد مالیات می‌شود. قرار شد پیگیری کنند که نهایتا به نتیجه نرسید.


قیمت مسکن در بازار رکودی روبه کاهش است

رضا قاسمی رئیس اتحادیه مشاوران املاک شمیرانات با اشاره به اینکه برخی فروشنده ها امروز به دلیل رکود بازار زیر قیمت می فروشند، گفت: در شرایط کنونی مشاوران املاک باید درباره قیمت ها به فروشندگان اطلاع رسانی کنند اما نمی توانند در قیمت ها تاثیر بگذارند و ما امروز معتقدیم که قیمت مسکن در بازار رکودی کاهشی است.

او با بیان اینکه فروشندگان ممکن است برای فروش سریعتر ملکش کمیسیون بالاتر بدهد اما زدوبندی در پشت پرده رخ نمی دهد، افزود: قیمت مسکن با توافق مالک و خریدار اتفاق می افتد و عملا مشاوران املاک نمی توانند در قیمت گذاری نقش داشته باشند.

او با بیان اینکه حق کمیسیون طبق قانون 25 صدم درصد است ، اظهار کرد: حق کمیسیون در ایران بسیار پایین تر از کشورهای دیگر است و با توجه به اینکه مشاوران املاک برای میلیاردرها پول جابه جا می کنند این میزان کمیسیون زیاد نیست.

دفاتر مشاوران املاک متخلف در سامانه معرفی می شوند 

به گفته مسئولان مشاوران املاک حق گرفتن کمیسیون بالاتر از مصوبه قانونی ندارد و اگر دفتری بیش از شش بار شکایت داشته باشد مجوزش باطل می شود.

هنوز بازار مسکن ایران با چالش های زیادی مواجه است و با وجود اینکه رکود دارد برخی مشاوران املاک تخلفاتی انجام می دهند و اعضای اتحادیه معتقدند که دفاتر مشاوران املاک، بسازوبفروش ها و ...باید در اپلیکیشن املاک دسته بندی شوند تا آنهایی که معتبر هستند به مردم معرفی شوند و مرجع معاملات ایجاد شود. از طرف دیگر مجلس باید تلاش کند تا مالیات ارزش افزوده در قراردادهای مستاجران را حذف کند زیرا هم اکنون طرحی که مجلس برای یکسان سازی کمیسیون معاملات مسکن در مناطق مختلف در نظر گرفته عملا اقدامی در راستای سوداگری مسکن است.

عضو اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه شرکت های ساختمانی و سازندگان مسکن و تولیدکنندگان در سامانه املاک رتبه بندی خواهند شد، گفت: تمام آژانس های دارای مجوز در سامانه رتبه بندی و امکان معامله دارند و دفاتر متخلف در سامانه املاک جایی ندارد به همین دلیل متخلفان در معاملات حذف می شوند.

خدابخش با بیان اینکه مشاوران املاک نباید وارد قیمت گذاری مسکن شوند، گفت: این فروشندگان مسکن هستند که قیمت مسکن را تعیین می کنند و مشاوران املاک به نوعی به دنبال ایجاد رونق معاملات هستند و حق قیمت گذاری مسکن ندارند.

خدابخش درباره طرح ثابت کردن حق کمیسیون برای معاملات مسکن، گفت: این طرح تنها به نفع فروشندگان ملک در مناطق مرفه شهر است و عملا هیچ سودی برای تعادل بخشی به بازار ملک ندارد.

او با اشاره به اینکه در اپلیکیش آگهی های ساخت و خرید و فروش مصالحه و... گذاشته می شود به همین دلیل در اشتغالزایی موثر است، گفت: امروزه بسیاری از کسانی که به مصالح ساختمانی نیاز دارند یا برای تعمیرات تخصصی در سامانه نیازهای خود را اعلام می کنند و متقاضیان به متخصصان آشنا می شوند و از این طریق در سامانه اشتغالزایی انجام می شود.

افزایش لحظه‌ای قیمت مسکن دیگر اتفاق نمی‌افتد

 ایمان خدابخش ـ کارشناس بازار مسکن ـ اظهار کرد: با توجه به برنامه‌های دولت جدید و آقای رییسی نظر شخصی من این است که بازار خوبی را در آینده داریم وافزایش قیمت نخواهیم داشت، البته کاهش قیمت نداریم. به دلیل رشد قیمت دلار، مصالح ساختمانی و افزایش شدید قیمت مسکن، بسیاری از متقاضیان مصرفی در دو سال اخیر خرید نکردند. بنابراین یک بخشی از تقاضا پشت بازار منتظر است تا بازار مسکن به ثبات برسد و بتوانند وارد بازار شوند.

وی افزود: اگر تولید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور اتفاق بیفتد قطعا افزایش قیمت نخواهیم داشت. با توجه به برنامه‌های دقیق آقای رئیسی و رزومه‌ای که از ایشان می‌بینم قطعا افزایشهای لحظه‌ای اتفاق نمی‌افتد.

خدابخش تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل اپیدمی ویروس کرونا بسیاری از فروشگاهها تعطیل شده و خدمات در فضای مجازی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مشاور املاک در وهله اول یک مشاور است و نباید صرفا فروشنده باشد گفت: مشاور باید شناخت کاملی از بازار املاک منطقه خود داشته باشد. پلتفرم آقای املاک امکانی را فراهم کرده تا مشاوران املاک بر اساس میزان فعالیت رتبه‌بندی شوند. همچنین تمامی مشاغل ساختمانی پوشش داده می‌شوند. هوشمندسازی ساختمان، ضمانت و امنیت خرید نیز از جمله کارکردهای این سامانه است.

به گفته خدابخش، تمامی تولیدکنندگان مصالح ساختمانی و سازندگان در این اپلیکیشن وارد می‌شوند که برای خود پروفایل دارند و رتبه‌بندی می‌شوند.

این کارشناس بازار مسکن اظهار کرد: سایتی ایجاد شده که قیمت مسکن و نرخ اجاره واحد مسکونی مدنظر را محاسبه می‌کند که سقف و کف قیمت منطقه را تعیین می‌کند. در حال حاضر بسیاری از آپارتمانها بالاتر از نرخ واقعی اجاره داده می‌شوند که علت آن بالا بودن تقاضا نسبت به عرضه است.

در این نشست همچنین عبدالله اوتادی ـ عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک ـ گفت: کرونا هر بدی داشت برای اپلیکیشنها خوب بود و بازدید مشتریان مسکن در فضای مجازی افزایش پیدا کرد. البته برخی اپلیکیشنها مقداری سوءاستفاده کردند و وقتی دیدند استقبالشان نسبت به گذشته بیشتر شده قیمت خدمات خود را چندین برابر کردند که ما از اداره تعزیرات اقدام کردیم تا جلوگیری شود.

ویژگی های آقای املاک

مهندس برنامه ریزی از شرکت ایده سازان نیز در مورد امکانات  نرم افزارآقای املاک گفت: جستجوی هوشمند، شناسایی و معرفی پروژه، فایلینگ، مشاوران، قیمت گذاری، یکپارچه سازی هوشمند،  اطلاعات ملک، آقای مشاور، سازندگان و... بخش های مختلف این نرم افزار را تشکیل می دهد.
گرچه طی سال‌های اخیر، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های بسیاری در حوزه املاک و خدمات ساختمانی راه‌اندازی شده‌اند اما هیچ‌کدام از آن‌ها به اندازه «آقای املاک» کامل و کاربردی نبوده‌اند. حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید خانه‌ای بخرید، بفروشید یا اجاره کنید یا آنکه قصد مرمت، تعمیرات، تزیینات، نقاشی، لوله کشی و... را داشته‌اید اما به‌دلیل تعدد اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها انتخاب و اطمینان به یک سرویس دهنده مطمئن برایتان سخت باشد.
خدابخش در این رابطه می‌گوید: آقای املاک نه‌تنها آگهی‌های ملکی در کشور را پوشش می‌دهد، بلکه اپلیکیشن «آقای ترکیه» نیز، تمام آگهی‌های ملکی و هرگونه اطلاعات در زمینه سرمایه‌گذاری، اقامت و اشتغال در ترکیه را نیز تحت پوشش قرار داده و به‌زودی این خدمات در قالب پلتفرم‌های اختصاصی در سایر کشورهای منطقه نیز ارائه می‌شود و بدین ترتیب بازار مسکن ایران را به بازار مسکن کشورهای منطقه متصل می‌کند.

صنعت مسکن و ساختمان، حدود ۱۳۰۰ شغل را در بر می‌گیرد که طبیعتا رونق در این بخش می‌تواند تاثیر به‌سزایی در بهبود شرایط معیشتی کارگران و فعالان این بخش و بخش قابل توجهی از صنعت ایفا کند.

خدابخش می‌گوید: امروزه، با فراگیر شدن مشاغل و کسب‌وکارهای آنلاین و باز شدن پای کسب‌وکارهای سنتی به فضای مجازی، این سؤال مهم مطرح می‌شود که چگونه می‌توان از این فضا برای بهبود بازار مسکن و خدمات ساختمان استفاده کرد؟ به‌طور حتم، استفاده از ظرفیت فضای اینترنت باعث شده تا دامنه خدمات این صنعت از یک محله فراتر رفته و به سطح مناطق، شهرها، کشور و حتی فراتر از مرزها کشیده شود در نتیجه به میزان قابل توجهی بر تعداد مشتریان این صنعت افزوده خواهد شد. بنابراین استفاده درست از بستر اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های خدمات مسکن و صنعت ساختمان می‌تواند بهترین راه رسیدن به رونق اقتصادی و ارتقای شرایط شغلی فعالان این بخش باشد. از طرفی، پلتفرم «آقای املاک» به لحاظ تنوع خدمات، از فعالان و متخصصان بازار ملک نظیر مشاوران املاک گرفته تا خانم‌های خانه‌داری را که نیاز به خدماتی مانند نظافت، تعمیرات، تغییر دکوراسیون و... دارند هم می‌توانند به‌راحتی از «آقای املاک» استفاده کنند.

آقای املاک، بزرگ‌ترین و کامل‌ترین پلتفرم املاک و ساختمان کشور

اپلیکیشن و وب‌سایت «آقای املاک»، با آگاهی از نیازهای اصلی در حوزه مسکن و ساختمان، فضایی را ایجاد کرده تا نه‌تنها فعالان حوزه ملک می‌توانند در آن املاک خود را به رایگان و تعداد نامحدود برای رهن، اجاره، یا فروش قرار دهند بلکه صاحبان صدها مشاغل و خدمات ساختمانی، از تخریب و بازسازی گرفته تا نقاشی، لوله کشی، تعمیرات و... می‌توانند با ثبت‌نام رایگان این خدمات را در معرض استفاده عموم قرار دهند.

یکی از امکانات جالب اپلیکیشن «آقای املاک»، استفاده از نقشه هوشمند است که کاربر با استفاده از این نقشه می‌تواند با فعال کردن موقعیت مکانی تلفن همراه هوشمند خود، نزدیک‌ترین خدمات ساختمانی اطراف خود یا آگهی‌های ملکی اطراف را مشاهده کرده و آن‌ها را بدون هیچ واسطه‌ای اتخاب کند.

املاک

برای استفاده از خدمات جالب و کامل «آقای املاک» کافی است به وب‌سایت «آقای املاک» مراجعه کرده یا اپلیکیشن «آقای املاک» را دانلود و نصب کنید.

پس از مراجعه به وب‌سایت و اپلیکیشن «آقای املاک» دو دسته‌بندی اصلی را مشاهده می‌کنید که شامل ملکی و مشاغل می‌شود که با انتخاب هریک از آن‌ها، به دریایی از آگهی‌های ملکی و مشاغل مرتبط با ساختمان دسترسی خواهید داشت که یکی از مزایای مهم پلتفرم «آقای املاک» این است که در بخش آگهی‌های ملکی، به تمام آگهی‌های ملک در سراسر کشور دسترسی خواهید داشت.

خدابخش که در رشته مهندسی مکانیک فارغ‌التحصیل شده و از ۱۸ سالگی در عرضه املاک فعالیت دارد، به شناخت خوبی از بازار املاک رسیده و پلتفرم آقای املاک را با آگاهی از نیازها و خلاءهای موجود در بازار مسکن و ساختمان طراحی کرده است.

به‌گفته خدابخش خرید و فروش ملک، ساخت، مرمت، نگه‌داری و رسیدگی به ساختمان‌ها و برج‌های شهری یکی از پردردسرترین و سخت‌ترین اموری است که با آن مواجه هستیم.
تا چندی پیش، رایج‌ترین شیوه یافتن ملک یا اطلاع از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ساختمان، مراجعه به صفحات نیازمندی‌ها، بروشورهای تبلیغاتی محلی، پرس و جو از دوستان یا برچسب‌های تبلیغاتی مزاحم نصب شده روی دیوارهای مجتمع‌ها مسکونی بود. اما امروز پلتفرم آقاى املاک پس از سال‌ها بررسى میدانى در حوزه‌هاى مختلف ملکى، موفق به طراحی پلتفرم و ارائه اپلیکیشنی در حوزه مشاغل ملکى شده که بتواند در برگیرنده تمامى نیازهای ملکی و خدمات ساختمانی باشد تا کاربر بتواند به راحتى با سرعت و امنیت بالا نیازهای خود را که در دو دسته اصلی ملکی و خدمات ساختمانی  مانند: خدماتى، تاسیساتى، ساختمانی و تزئیناتى، تأمین کند. درواقع، آقای املاک، به‌عنوان نخستین پلتفرم جامع ملکی کشور، با قرار دادن خدمات ملکی و مشاغل ساختمانی درکنار هم، یک One Stop Shop کامل در حوزه ملک راه اندازی کرده و توانسته در وقت و هزینه کاربران صرفه‌جویی کند و مشتریان بیشتری را روانه مشاغل ساختمانی کند.