:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۵.۹۹°
Updated in: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
از سوی بانک صادرات

چقدر تسهیلات پرداخت شده است؟

مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: بانک صادرات ایران ١١ میلیارد دلار تسهیلات پرداخت کرده که بالغ بر ٦٢ درصد آن به چرخه تولید اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۷۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
اقتصادگردان- حجت‌اله صیدی در آیین بزرگداشت هفتادمین سالگرد تاسیس این بانک اظهار کرد: این تسهیلات به تامین مواد اولیه تا کالای نهایی، حمل و نقل، پخش، تامین و تدارکات، صنایع غذایی، آبزیان، کشاورزی و بخش‌های مرتبط پرداخت شده است. ٢٠ درصد تسهیلات به بنگاه‌ها و سازمان‌های دولتی اختصاص یافته که طلب بانک از دولت به حساب می‌آید که به شکل خرید تضمینی گندم، ساخت مسکن روستایی و مواردی از این دست تخصیص یافته و به نوعی موجب تحریک تقاضای کل شده که در قالب خدمت به مردم تعریف شده است. پرداخت جهت حمایت از سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان و همچنین حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا، اجرای طرح‌های عمرانی مانند سد سازی، بزرگراه‌ها و طرح‌های آب‌رسانی در استان‌های مختلف مشمول ماده ٥٦ قانون بودجه نیز از جمله این تسهیلات هستند که کار مردم را آسان می‌کند و در راستای خدمت به مردم توسط بانک صادرات ایران پرداخت شده است.

صیدی اظهار کرد: بیش از ١٠ درصد از این تسهیلات، تسهیلات تکلیفی قرض‌الحسنه است که سودی برای بانک از محل آنها مترتب نیست و برای وام ازدواج، ودیعه مسکن و سایر نیازهای ضروری پرداخت و همچنان موجب افزایش تقاضای کل می‌شود. توزیع تسهیلات بانک صادرات ایران همه اقشار مردم را از وام‌های خرد تا صنایع بزرگ در برمی‌گیرد و در این میان نیازهای بازنشستگان نیز در قالب همکاری که با صندوق بازنشستگی کشوری و تولیدکنندگان بزرگ ایجاد شده، دنبال می‌شود.

وی در ادامه جایگاه سهامداران بانک و حمایت‌های آنها را خاطرنشان کرد و افزود: بانک با تلاش همه همکاران ٨.٥ هزار میلیارد تومان زیان انباشته را طی ٣.٥ سال جبران کرد و موفق شد بعد از شش سال سود بین سهامداران تقسیم کند.

وی گفت: سود غیرعملیاتی استمرار و کیفیت ندارد اما موفقیت در کسب سود عملیاتی موجب بالندگی و بقای بانک خواهد شد.

مدیر عامل بانک صادرات گفت: برنامه این است که با طرح‌های نوآورانه ارائه تسهیلات به چرخه تولید را بهبود ببخشیم و با وجود تولیدکننده‌ها و کارآفرینان بزرگ باید نقدینگی و اعتبار را به سمت تولید هدایت کرده و در ادامه این مسیرف تولید ناخالص داخلی را به ١٠٠٠ میلیارد تومان برسانیم.

او با اشاره به تسهیلات خرد پرداخت شده توسط بانک، افزود: تلاش شده تا مردم برای دریافت این وام‌ها به شعب مراجعه نکنند. رشد زیادی در زمینه فناوری اطلاعات در بانک صادرات ایران رقم خورده و کیف پول، همراه بانک و اپلیکیشن صاپ نیز در همین مسیر در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

صیدی با اشاره به رونمایی از والا کارت بانک صادرات ایرا ن برای مشتریان بزرگ بانک، اظهار کرد: امروز از طریق سامانه شمس و نسخه بهینه شده صاپ، امکان تقاضا و دریافت تسهیلات فراهم شده که به دلیل الزام بانک مرکزی، مشتری باید حداقل یکبار برای احراز هویت به شعبه مراجعه کند و با توجه به اقدامات صورت ‌گرفته، پرداخت تسهیلات مختلف و احراز هویت در یک زمان انجام خواهد شد.

طبق اعلام بانک صادرات، مدیرعامل این بانک تاکید کرد: این مسیر برای نقش آفرینی در توسعه کشور و اشتغال با جدیت دنبال خواهد شد. چراکه نهایت همه تلاش‌ها باید به اشتغال ختم شود و اشتغال نیز از مسیر تولید و کارآفرینی تحقق می‌یابد.