:
كمينه:۱۱.۹۹°
بیشینه:۱۲.۷۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵

مدیرعامل صدرا تغییر کرد

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) تغییر کرد.
کد خبر: ۱۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۳

خبراقتصادی:به گزارش (ایسنا)، براساس آخرین اطلاعات دریافتی فرزاد اناری به عنوان مدیرعامل جدید شرکت صدرا انتخاب شد. پیش از وی مهدی اعتصام مدیرعاملی صدرا را بر عهده داشت. البته اناری عضو هیات مدیره صدرا نیست. شرکت صدرا اطلاعیه شفاف‌سازی خود را نیز به سازمان بورس ارسال کرده و قرار است با به زودی نماد این شرکت در فرابورس بازگشایی شود.

در هفته گذشته برخی گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن بود که براساس توافقات انجام شده قرار است 62 درصد از سهام شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) که هم‌اکنون در اختیار قرارگاه سازندگی خاتم النبیاء (ص) قرار دارد به یک پیمانکار بخش خصوصی واگذار شود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که صدرا به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در صنعت دریایی ایران طی چند سال گذشته با زیان انباشته سنگینی مواجه شده است. از سوی دیگر انتقال صدرا از بورس به فرابورس و غرق شدن جکت این شرکت در فاز 13 پارس جنوبی در سال گذشته از دیگر اتفاقاتی بوده که صدرا با آنها دست و پنجه نرم کرده است.

پیش از آن نیز فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌ در سال 1388 و بعد از خریداری بلوک 51 درصدی سهام شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) عنوان کرده بود که صدرا از صنعت کشتی‌سازی به دلیل زیاندهی آن خارج خواهد شد. هنوز دقیقا مشخص نیست که معامله انتقال سهام صدرا به شرکت پیمانکار بخش خصوصی قطعی شده است یا خیر.

مدیرعامل جدید صدرا، عضو هیات مدیره و معاون اجرایی یکی از شرکت‌های پیمانکاری در حوزه‌های راه‏ و ساختمان‏ سازی که در فهرست پروژه‏‌های این شرکت برخی از پروژه‏‌های منطقه عسلویه و پارس جنوبی که این شرکت در بخش عمرانی و خشکی و نه فراساحل آن فعالیت داشته است به چشم می‌خورد.