:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
جزئیات تصمیم جدید دولت از زبان نعمت زاده؛

تصمیم ارزی دولت تدبیر و امید, عزم دولت برای برقراری ارزانی در بازار

وزیر جدید صنعت گفت: مقرر شد نرخ ارز برای کالاهای اساسی ۱۲۲۶ تومان و سایر کالاهای وارداتی ۲۵۰۰ تومان باشدضمن اینکه قرار شد قیمت کالاها در بازار براساس ارز ۱۲۲۶ تومان محاسبه و تعیین شود ولی دولت در پایان سال از محل بودجه یا منابع دیگر مابه‌التفاوت آن را به واردکنندگان بدهد
کد خبر: ۱۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱

خبراقتصادی: محمدرضا نعمت زاده در حاشیه مراسم معارفه خود به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسش مهر درباره جزئیات تصمیم جدید دولت درباره کالاهای اساس، گفت: مقرر شد نرخ ارز برای کالاهای اساسی 1226 تومان و سایر کالاهای وارداتی 2500 تومان باشد.
وی در عین حال اعلام کرد: قرار شد قیمت کالاها در بازار براساس ارز 1226 تومان محاسبه و تعیین شود ولی دولت در پایان سال از محل بودجه یا منابع دیگر مابه‌التفاوت آن را به واردکنندگان بدهد.
وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: در جلسه دیشب هیات دولت گزارشی از وضعیت کالاهای اساسی ارائه کردم که براساس آن گزارش، ذخایر کالاهای اساسی بسیار مناسب است و نگرانی در این باره وجود ندارد.
هیات دولت در جلسه دیشب تصویب کرد که بانک مرکزی و وزارتخانه‌های مربوط اقدامات لازم را برای ترخیص کالاهای اساسی وارده به کشور بویژه تخلیه و ترخیص کشتی‌های حامل کالاهای اساسی را به عمل آورند.
وی در پاسخ به پرسشی درباره تحلیل جنابعالی از بازار خودرو گفت: در هفته جاری جلسه ویژه خودرویی خواهیم داشت و تا دو هفته آینده نظرم را به تفصیل بیان خواهم کرد.