:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
در حاشیه اولین همایش ملی ائتلاف زاگرس نشینان مطرح شد:

جلیلیان:‌ حلقه مفقوده در توسعه کشور نبود هماهنگی و وحدت است

عضو بنیاد نخبگان با تاکید براینکه حلقه مفقوده در توسعه کشور نبود هماهنگی و وحدت است می‌گوید با تشکیل کارگروه‌های مختلفی اعم از انرژی،‌فناوری و فرهنگی موضوع ایجاد زیرساخت‌های توسعه در مناطق زاگرس نشین پیگیری خواهد شد
کد خبر: ۱۷۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
سجاد جلیلیان، عضو بنیاد نخبگان در حاشیه اولین همایش ملی  ائتلاف زاگرس نشینان در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد:‌ ما به عنوان فرزندان زاگرس بنا را بر آن گذاشته‌ایم تا ائتلافی را شکل دهیم تا بتوان جریا‌ن‌های سیاسی در حوزه استان‌های 15 گانه زاگرس را متحد کنیم. در آستانه انتخابات قرار داریم و شرایط سیاسی و اجتماعی کشور نیازمند فعال سازی جریان‌های علمی و اجرایی است تا بتوان یک انتخابات باشکوه برگزار کرد و ما به عنوان جوانانی که قرار است در گام دوم انقلاب پرچم را بالا نگه دارند این ائتلاف را راه‌اندازی کرده‌ایم.
وی ادامه داد:‌ ما متعهد هستیم که وابسته به هیچ طیف و جریان سیاسی نباشیم و تنها هدف ما مطالبه‌گری حقوقی مطالبات مردم زاگرس است تا بتوان جریان را برای سال آینده حفظ کرد.
عضو بنیاد نخبگان در پاسخ به این پرسش که 15 استان حوزه زاگرس از نظر توسعه چه شرایطی دارند، عنوان کرد:‌ منابع مالی و درآمدی کشور از انرژی تامین میشود و بیش از 70 درصد از منابع انرژی کشور در حاشیه زاگرس تامین می‌شود و با نگاه اجمالی به توسعه در می‌یابید که این استان‌ها جزو استان‌های محروم کشور هستند.

وی تاکید کرد: تنها ره آورد انرژی برای مردم ساکن در حاشیه زاگرس تخریب‌های زیست محیطی و الودگی‌های ناشی از آن است .
جلیلیان عنوان کرد: این درحالی است که نیروی انسانی بزرگترین دستاورد یک کشور است و یکی از اهداف ما این است که در آینده با مطالبه گری سیاسی، اجتماعی و علمی بتوان سهمی را در توسعه مناطق داشته باشیم.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا بحث آمایش سرزمین اجرایی نشده است،‌خاطرنشان کرد:‌ گره موجود در عدم اجرایی شدن طرح امایش سرزمین آن است که اتحاد و هماهنگی لازم میان بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی که سیاستگذار هستند وجود ندارد.
عضو بنیاد نخبگان تصریح کرد:‌ در انتخابات ریاست جمهوری نیز اتحاد لازم میان گروه‌های سیاسی وجود ندارد. این درحالی است که در قران بر وحدت،‌تعاون و شوار تاکید شده است.
وی بیان کرد:‌ حلقه مفقوده در توسعه کشور نبود هماهنگی و وحدت است و این امیدواری وجود دارد که با وحدت نخبگان و افراد سیاسی بتوان شاهد پیشرفت کشور باشیم.


جلیلیان با بیان اینکه با تشکیل کارگروه‌های مختلفی اعم از انرژی،‌فناوری و فرهنگی موضوع ایجاد زیرساخت‌های توسعه در مناطق زاگرس نشین پیگیری خواهد شد، اظهار کرد: شعار ائتلاف ما مطالبه‌گری راهبرد توزیع صحیح سرمایه‌های ملی است و با کارگروه‌های مختلف موضوع بررسی چالش‌ها در بخش‌های مختلف را رصد خواهیم کرد و حل آنها را در مجلس، دولت و قوه قضائیه پیگیری خواهیم کرد.