:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵
تا پایان تیرماه امسال،

۴۰ قفس پرورش ماهی به ظرفیت شیلات هرمزگان اضافه می‌شود

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت:حدود ۴۰ قفس جدید به ظرفیت شش هزار تن تا پایان تیرماه امسال به ظرفیت‌های تولید ماهی در قفس این استان اضافه می‌شود.
کد خبر: ۱۷۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
اقتصادگردان- عبدالرسول دریایی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: بعد از چهار سال توقف توسعه ونصب قفس، به علت تحریم‌ها و نبود امکان واردات به کشور با کار جهادی سه شرکت داخلی با توان کاملا بومی با حمایت و پشتیبانی صورت گرفته استان هرمزگان در حال نصب قفس‌های دریایی هستند که درگذشته این قفس‌ها صرفا ازخارج کشور وارد می‌شد و هزینه‌های زیادی نیز داشت.

وی بومی‌سازی ساخت، تولید و مونتاژ قفس‌های پرورش ماهی در قفس و خودکفایی هرمزگان را مصداق تحقق شعار سال «تولید؛ مانع زدایی‌ها، پشتیبانی‌ها» عنوان کرد و افزود: این مهم بدون شک ضمن آسان‌سازی در تولید و رفع وابستگی، از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری می‌کند.

به گفته مدیرکل شیلات هرمزگان، نسل جدید قفس‌های پرورش ماهی ساخته شده در هرمزگان بهینه‌، کارآمدتر و مطابق با شرایط جوی این استان است، لذا استفاده از براکت یا پایه‌های استیل ضد زنگ و پلی اتلین تقویت شده در این قفس‌ها از ویژگی های مهم آن است.

دریایی هم‌چنین راه‌اندازی طرح‌های شیلاتی در استان هرمزگان را باعث ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی، تامین پروتئین دریایی مورد نیاز کشور، کاهش فشار بر ذخایر طبیعی آبزیان و گامی در راستای رشد اقتصاد دریا محور و تامین و حفاظت از امنیت غدایی کشور دانست.

استان هرمزگان با ظرفیت افزون بر ۱۱۳هزار تن تولید ماهی در قفس بزرگ‌ترین و مهم‌ترین استان شیلاتی کشور است.