:
كمينه:۲۰.۷۹°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵

تاجران طلا به ۴ دلیل باز نمی گردند

آنتونی اسکاراموچی، شریک مدیریتی سرمایه اسکای بریج، به عنوان یکی از افراد دارای ارتباط نزدیک با وال استریت با ذکر چهار دلیل معتقد است که پس از سقوط طلا در سال جاری، هیج دلیلی وجود ندارد که تاجرانی که از بازار خارج شده اند، به زودی بازگردند
کد خبر: ۱۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۰

خبراقتصادی: نخستین دلیل محتاطانه عمل کردن بانکهای مرکزی می باشد. اسکاراموچی می گوید اکثر سرمایه گذاران برای مقابله با تورم طلا ذخیره می کنند اما مسئله این است که زمان دقیق ایجاد تورم مشخص نیست و با نگاهی به صورت جلسات بانکهای مرکزی خصوصا فدرال رزرو می توان تشخیص داد که بانکها به شدت مراقب تورم هستند تا به ریسک تبدیل نشود.
 
دلیل دوم تبدیل شدن ضدتورم به ریسک است. همانطور که کمیته بازار آزاد فدرال در اعلامیه 31 جولای گفته تورم مصرانه زیر هدف 2 درصدش است که می تواند باعث ریسک در عملکرد اقتصادی شود. طلا از وجود تورم سود می برد چون با افزایش تورم، ارزش هر دلار پایین آمده و برای خرید طلا به دلار بیشتری نیاز می شود اما در شرایط ضدتورم دلار آمریکا ارزش بیشتری خواهد داشت.
 
سومین دلیل اسکاراموچی عدم فروش اوراق قرضه فدرال رزرو است. وی می گوید ترس از اوراق قرضه دلیل دیگری است که سرمایه گذاران به سوی طلا می روند، اما فدرال رزرو 3.9 تریلیون دلار تزارنامه اش را از دست نخواهد داد. این تحلیلگر می گوید طول این ترازنامه فدرال رزرو تنها 7 سال است و با توجه به قدمت 100 ساله این موسسه هیچ دلیلی ندارد که آنها بخواهند سرمایه خود را به فروش بگذارند.
 
اسکاراموچی در توضیح دلیل آخر خود به صدمه دیدن طلا از رشد اقتصادی اشاره می کند. وی می گوید اگر اقتصاد رشد کند، نرخ سود هم بالا خواهد رفت که به زیان این فلز زرد خواهد بود. و حتی اگر اقتصاد پیشرفت نداشته باشد فدرال رزرو دقیقا در موقعیت کنونی خود خواهد بود که سیاست هایش را تغییر دهد، اما پول واقعی چاپ نکند. به باور او، مردم ساده انگارانه می پندارند که توقف خرید اوراق قرضه می تواند باعث صعود طلا و یک تورم شدید شود اما به سادگی چنین اتفاقی نخواهد افتاد.
 اگرچه اسکاراموچی به مسیر بازار طلا در کوتاه مدت نگاه نمی کند، اما از دیدگاه وی انتظارات برای آینده طلا به شدت تاریک است./اتحادیه طلا