:
كمينه:۱۹.۸۴°
بیشینه:۲۰.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

بررسی روند تأمین و توزیع اقلام اساسی در کمیته فنی کارگروه تنظیم بازار استان آذربایجان شرقی

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت آذربایجان شرقی گفت: روند تأمین و توزیع اقلام اساسی در کمیته فنی کارگروه تنظیم بازاراستان آذربایجان شرقی بررسی شد.
کد خبر: ۱۶۷۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
اقتصادگردان- غلامعلی راستی با اشاره به برنامه ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص سهمیه روغن مارگارین در استان ، گفت : 400 تن روغن در احجام 4.5 و 5 کیلویی مورد مصرف خانوار و 931 تن روغن 16 کیلویی صنوف تولیدی توسط شرکت های پخش و نمایندگی شرکت مارگارین توزیع بر اساس برش استانی و آمار جمعیتی در تبریز و شهرستان ها توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم در خصوص تأمین اقلام و مایحتاج اساسی شهروندان و اقدامات توزیعی پیش بینی شده است افزود : در شهرستان ها با معرفی مباشر از طریق رؤسای ادارات شهرستان ها و در تبریز سهمیه خانوار به صورت مویرگی توسط شرکت تعیین شده و سهمیه صنوف توسط اتاق اصناف توزیع انجام می پذیرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت آذربایجان شرقی، در خصوص تخصیص 1400 تن برنج تایلندی به استان ، تصریح کرد : براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در مرکز استان 30 درصد در اختیار اتحادیه کارمندی، کارگری، فرهنگیان و 20 درصد در اختیار تعاونی های کارمندی و کارگری و 50 درصد توسط فروشگاه های زنجیره ای براساس برش جمعیتی استان توزیع خواهد شد.

راستی با اشاره به تخصیص ۲۹۳۵ تن شکر و 31481 تن سهمیه صنف و صنعت ، از توزیع 1101 تن سهمیه خانوار شکر در بهمن ماه بر اساس برش های جمعیتی در استان خبر داد و گفت : مابقی سهمیه شکر خانوار ، صنوف و صنایع از طریق شرکت بازرگانی دولتی ایران و از طریق اداره کل غله استان پیگیری و توزیع خواهد شد.

وی بر همکاری و تعامل هرچه بیشتر مجموعه اتاق اصناف و اتحادیه های مربوطه تأکید کرد و افزود : با هماهنگی اتاق اصناف، اتحادیه بنکداران ظرف 15 روز ، ضرورت تجهیز به صندوق مکانیزه را به اعضای خود ابلاغ نماید.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت آذربایجان شرقی ادامه داد : در صورت عدم تجهیز به صندوق های مکانیزه ، امکان تأمین و توزیع سهمیه مقدور نخواهد بود.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان شرقی نیز در ادامه جلسه کمیته فنی کارگروه تنظیم بازار استان از نظارت مستمر بر روند توزیع کالاهای اساسی در استان خبر داد و اظهار داشت : باتوجه به افزایش هزینه ها و قیمت تمام شده برخی از کالاها ، شرکت‌های مباشر باید قبل از توزیع کالا لیست هزینه های موجود را به منظور قیمت‌گذاری به معاونت نظارت و بازرسی ارائه دهند تا با بررسی و آنالیز قیمت ، نرخ مصوب برای مصرف کننده به شرکت ها ابلاغ و نظارت های لازم صورت گیرد .

یوسف پایدار با اشاره به ضرورت ثبت اطلاعات در سامانه های جامع تجارت و جامع انبارها براساس گروه های کالایی تعیین شده ، گفت : کارگاه های آموزشی توسط معاونت نظارت و بازرسی برای اعضای اتاق اصناف ، اتاق بازرگانی ، اتحادیه ذیربط و واحدهای تولیدی برگزار شده تا نسبت به ثبت رسید و حواله انبار در سامانه های یاد شده اقدام نمایند .