:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۷.۷۹°
Updated in: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸
گزارش آسوشیتدپرس از جلسه 26 ژوئیه مدیرعامل رنو در پاریس

خسارت 680 میلیون دلاری توقف فعالیت رنو در ایران و کاهش سود رنو از 734 به 39 میلیون یورو

کسب و کار رنو در ایران شامل مونتاژ قطعات و لوازم محصولاتی که این شرکت به ایران می فرستد اعمال تحریم های شدیدتر از سوی ایالات متحده بر ایران که بویژه از ماه گذشته به اجرا درآمده به این معناست که رنو دیگر نمی تواند از ایران پولی دریافت کندو همین امر درآمد سۀ ماهه دوم این شرکت را به خطر انداخته است
کد خبر: ۱۶۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳


                                    کارلوس تاوارس مدیر عامل رنو، در جلسۀ 26 ژوئیه 2013 در پاریس


خبراقتصادی - کارلوس تاوارس مدیر عامل رنو، در جلسۀ 26 ژوئیه 2013 وارائه گزارش عملکرد نیمه اول سال  2013 این شرکت ، در بولونیه- بیلانکورت، واقع در نزدیکی شهر پاریس گفت: این تولید کنندۀ خودرو به دلیل تحریم ها مجبور است، فعالیت خود را در جمهوری اسلامی متوقف کند.

به گزارش آسوشیتد پرس در پاریس، شرکت خودروسازی رنوی فرانسه، افت شدید ارزش عملیاتش در ایران را ، به دلیل کاهش چشمگیر درآمدهای این شرکت ، در نیمۀ اول سال جاری دانست.

سازندۀ خودروی هاچبک کلیو و مگان ، روز جمعه اعلام کرد، این شرکت مبلغ 512  میلیون یورو (تا 680 میلیون دلار) معادل کل ارزش عملیات خود در ایران را به خاطر تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی در معرض خطر قرارداده است.

این شرکت خودروسازی روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که تنها عملیات بازسازی کارخانه های رنو در فرانسه ، در کنار سایر معضلات، درآمد رنو را در نیمه اول سال جاری از 734 میلیون یوروی مربوط به سال قبل، به 39 میلیون یورو کاهش داده است.

فروش خودروهای جدید نیز به دلیل سقوط رشد بین المللی، نتوانست پیامدهای ناشی از بازار ضعیف اروپا به ویژه فرانسه را جبران کند.

 رنو همچنین اعلام کرده که وخامت شرایط بازار ، اهداف یکسالۀ این شرکت ، از جمله تثبیت نام تجاری رنو را در جایگاه بالاتر جهانی مورد تردید قرار می دهد.
 کسب و کار رنو در ایران شامل، مونتاژ قطعات و لوازم محصولات رنوست که این شرکت به ایران می فرستد. اعمال تحریم های شدیدتر از سوی ایالات متحده بر جمهوری اسلامی که بویژه از ماه گذشته به اجرا درآمده به این معناست که رنو دیگر نمی تواند از ایران پولی دریافت کند ، و همین امر درآمد سۀ ماهه دوم این شرکت را به خطر انداخته است.
 
انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) اوایل ماه جاری اعلام کرد که خرید و فروش اتومبیل در نیمه اول امسال؛  6.6 درصد رکود داشته و در این میان نشانه هایی از ادامه رکود اقتصادی عمیق و نرخ بالای بیکاری در اروپا نیز مشاهده می شود.
خودروسازان، برای مقابله با بازار رو به افت اروپا، در مورد بعضی کارخانه ها اعلام تعطیلی کرده و راه اندازی خط تولید خودرو های جدید را فعلا مسکوت گذاشته اند.