:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

حضور نماینده کارگران در کارگروه شناسایی کارگران فاقد بیمه

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران حضور نماینده دولت و کارگران در کارگروه شناسایی کارگران فاقد بیمه را خواستار شد.
کد خبر: ۱۶۲۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
اقتصادگردان- ناصر چمنی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در ورود سازمان تامین اجتماعی به حل مشکل کارگران فاقد بیمه بیکاری اظهار کرد: تاکید معظم له از این جهت است که سازمان تامین اجتماعی می تواند به عنوان یک نهاد غیردولتی به این مساله ورود کند و مدیریت صحیحی نسبت به آن داشته باشد. اگر قرار است به افراد فاقد بیمه کمک شود این کمک از طریق تامین اجتماعی و به طور عادلانه صورت گیرد.

تامین اجتماعی با حق بیمه کارگران اداره می شود

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به لحاظ درآمدی وضعیت خوبی ندارد و با فروش منابع و عرضه سهام به بورس سرپا ایستاده است، افزود: در بحث شناسایی کارگران فاقد بیمه معتقدم که تامین اجتماعی باید لیست افراد فاقد بیمه، اطلاعات آنها و منابع مالی مورد نیاز را با همکاری وزارت کار مشخص کند و دولت مبلغی را در اختیار سازمان تامین اجتماعی بگذارد. صندوق تامین اجتماعی غیردولتی است و از محل حق بیمه کارگران اداره می شود ولی دولت بیش از ۲۸۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است و این بدهی ناشی از تعهداتی است که به سازمان دارد.

چمنی تصریح کرد: در تمام کشور در زمان وقوع بحران ها و حوادث غیرقابل پیش بینی، دولتها ردیف و بودجه خاصی را پیش بینی کرده و در اختیار صنوف و مردم قرار می دهند.در جریان کرونا بسیاری از کشورها به افراد بیکار شده بیمه بیکاری پرداخت کردند، حتی به افراد بیکار که درآمدی نداشتند ماهانه کمک مالی کردند تا در خانه بمانند.

تاکید بر حضور نماینده دولت و کارگران در جلسات کارگروه

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران درعین حال با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه شناسایی افراد فاقد بیمه در وزارت کار، گفت: صرف تشکیل کارگروه در سطح وزارتخانه و معاونین کارساز نیست و نماینده تام الاختیار دولت حتما باید در جلسات این کارگروه حضور داشته باشد و در جریان گزارشها و اقدامات صورت گرفته و برآورد منابع مورد نیاز قرار گیرد تا بتوان تصمیم گیری بهتری در این خصوص داشت.

وی تاکید کرد: نماینده کارگران نیز باید در کارگروه حضور یابد تا در تصمیم گیری های مربوط به کارگران و ارائه پیشنهادات به کارگروه نقش خود را ایفا کند.

چمنی در پایان استفاده از ظرفیت خیرین در موضوع حمایت از کارگران فاقد بیمه را موثر دانست و گفت: خیرین همیشه در کمک به نیازمندان پیشقدم بوده اند و امیدواریم  با پیوند میان تامین اجتماعی و خیرین و منابعی که از سوی دولت و خیرین تامین می شود اعتبار ویژه ای برای کمک به افراد آسیب دیده از کرونا و کارگران فاقد بیمه بیکاری به وجود آید.