:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
استاندار کردستان:

قیمت مرغ و گوشت قرمز در کردستان تابعی از قیمت‌های کشوری است

استاندار کردستان تاکید کرد که قیمت مرغ و گوشت قرمز در استان باید همانند دیگر استان‌های کشور تعین شود تا به تولید کننده و مصرف کننده آسیب وارد نشود.
کد خبر: ۱۶۲۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
اقتصادگردان- بهمن مرادنیا امروز (7 آبان) در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان با بیان اینکه هدف هم باید حمایت از تولید و در عین حال رعایت حقوق مصرف کننده باشد، اظهار کرد: استان کردستان جدای از دیگر استان‌های کشور نیست و میانگین قیمت هایی که در بازار کشور برای مرغ و گوشت قرمز وجود دارد باید برای استان نیز لحاظ گردد.

وی با بیان اینکه در مقاطعی به دلیل قیمت پایین مرغ تولید کننده ها متضرر می شدند، اضافه کرد: معتقدم نباید نسبت به تولید کننده سخت گیری کرد، چرا که اگر تولید کننده ها واحد خود را تعطیل کنند در آن صورت باید مجبور به واردات با قیمت بالاتر باشیم.

مرادنیا ابراز امیدواری کرد: در شرایط فعلی تولید کننده از ضرر خارج شده و باید با افزایش جوجه ریزی نسبت به افزایش تولید اقدام کنند.

وی افزود: هرچند قیمت گوشت قرمز افزایش پیدا کرده اما بر اساس آمارهای اعلامی هم اکنون در استان گوشت قرمز حدود دو هزار تومان کمتر از میانگین کشوری عرضه می شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه عدم تامین نهاده ها با ارز دولتی سبب افزایش قیمت ها شده است، خاطرنشان کرد: در تعین قیمت ها مبنا باید میانگین قیمت، حداقل در چهار استان همجوار باشد.

همچنین در کارگروه تنظیم بازار با افزایش هزینه دستمزد خرده فروش از کیلویی ۷۵۰ به هزار ۲۰۰ تومان در راستای جبران هزینه ها موافقت شد.