:
كمينه:۲۱.۷۹°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹
رویانیان رئیس ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت: افزایش 20 درصدی قیمت حامل های انرژی در روزهای آینده اعلام می شود

افزایش قیمت بنزین حتمی است/ بنزین 2000 تومانی شایعه است

مقایسه نرخ بنزین و نسبت آن به درآمد سرانه نشان می دهد که ایران رتبه 66 را در بین 88 کشور جهان دارد و 3 درصد درآمد سرانه ایرانیان صرف خرید بنزین می شود در حالی که کشوری مانند هند که رتبه 4 را دارد 42 درصد درآمد سرانه صرف خرید هزار لیتر بنزین در سال می شود...
کد خبر: ۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰



خبراقتصادی: به دنبال مصوبه مجلس در ارتباط با رشد 20 درصدی قیمت حامل های انرژی که در چارچوب بودجه عمومی دولت در سال 91 اجرایی می شود، میزان رشد هر یک از حامل های انرژی در روزهای آینده و توسط ستاد مدیریت سوخت و حمل و نقل کشور اعلام خواهد شد.
براین اساس، در روزهای آینده میزان رشد و همچنین قیمت بنزین، نفت سفید، گازوئیل، برق، گاز و سایر فرآورده های نفتی کشور بررسی و اعلام خواهد شد
به عبارت دیگر، افزایش قیمت انرژی و وسوخت قطعی است اما میزان رشد آن و قیمت قطعی هر یک از حامل ها، در روزهای آینده بررسی و اعلام خواهد شد. اما آن چه مسلم است، به طور متوسط شاهد رشد 20 درصدی قیمت حامل های انرژی در سال جاری خواهیم بود.
کارشناسان براساس میزان کشش قیمتی و همچنین کشش پذیری تقاضا و مصرف هریک از حامل های انرژی و اثری که هریک از حامل ها بر مصرف و بودجه و هزینه خانوار دارد، پیش بینی می کنند که احتمالا میزان رشد قیمت گاز و برق به نسبت بنزین کمتر خواهد بود اما باید منتظر بود تا میزان دقیق قیمت و نتیجه تحلیل ستاد مدیریت سوخت، در روزهای آینده اعلام شود.






رئیس ستاد مدیریت سوخت و حمل و نقل کشور روز چهارشنبه 27 اردیبهشت 91، گفت: افزایش 20 درصدی قیمت حامل های انرژی از جمله بنزین مصوبه مجلس است و ما در روزهای آینده میزان افزایش قیمت ها را اعلام می کنیم...
 محمد رویانیان رئیس ستاد مدیریت سوخت و حمل و نقل کشور، در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در خصوص افزایش قیمت حامل های انرژی از جمله بنزین گفت: مردم نگران نباشند چرا که ملاک دولت در افزایش قیمت ها مصالح مردم و مملکت است.
وی افزود : محال است دولت تصمیمی بگیرد که مردم در سختی قرار بگیرند.
رئیس ستاد مدیریت سوخت و حمل و نقل کشور با اشاره به اخباری مبنی بر بنزین 2000 تومانی یا 1500 تومانی در سال جاری گفت: این اعداد و ارقام غیر واقعی است و دولت و مجلس در یک هماهنگی میزان افزایش قیمت بنزین را تعیین می کنند.
رویانیان اضافه کرد: مردم باید به دولت اعتماد داشته باشند و بدانند که این نظام و دولت متعلق به خود مردم است.
رویانیان تاکید کرد: در سال جاری ما افزایش قیمت بنزین و حامل های انرژی را خواهیم داشت اما بعد از تعیین قیمت به اطلاع مردم خواهد رسید. البته این افزایش قیمت را خواهیم داشت چرا که بر اساس مصوبه مجلس هر سال باید 20 درصد قیمت حامل های انرژی اضافه شود.